آموزش ساخت کابل AUX دیدگاه خود را بنویسید

آموزش ساخت کابل AUX ، تبدیل AUX به USB و RCA با سیم هدفون :

 نحوه ساخت کابل AUX را به شما آموزش دهیم. با استفاده از این کابل شما می توانید فایل های صوتی مانند موسیقی، پادکست ها، کتاب های صوتی و غیره را در ماشین خود پخش کنید.برای افزایش اطلاعات خود راجب کابل AUX می توانید مقاله  کابل AUXرا مطالعه فرمایید.

آموزش ساخت بهترین کابل AUX و RCA با کیفیت برای ماشین:

AUX مخفف عبارت An Auxiliary Port و به معنای پورت کمکی است. AUX در واقع یک پورت سریال آسنکرون (یا غیرهمزمان) است. شما از طریق ورودی AUX می توانید سیگنال های صوتی را به دستگاه های زیر انتقال دهید :

  • MP3 پلیر
  • هدفون
  • پلیرهای قابل حمل موسیقی
  • آمپی فایرها
  • اسپیکرها

در واقع AUX یک اینترفیس است و اجازه می دهد کامپیوتر و یا دستگاه های دیگر در آن واحد یک بیت داده را ارسال و یا دریافت کنند. به طور کلی پورت AUX همانند پورت COM1 کامپیوتر است. پورت AUX معمولا در تجهیزات صوتی مانند اسپیکرهای صوتی یا پلیرهای موسیقی دیجیتال استفاده می شود. پورت AUX به عنوان جک AUX یا ورودی AUX شناخته می شود.

به کمک این ورودی شما می توانید پادکست ها، کتاب های صوتی، موسیقی های مورد علاقه خود را در ماشین پخش کنید. از سال ۲۰۰۷ میلادی به بعد سازندگان ماشین این ورودی را به عنوان یک استاندارد در نظر گرفتند. به طور کلی دو نوع ورودی AUX در ماشین وجود دارد :

  • ورودی ۳٫۵ میلی متری
  • RCA

هر دوی این ورودی ها با برچسب های Line In و AUX-IN و یا AUX علامت گذاری شده اند.


ای یو ایکس


نحوه ساخت کابل AUX از هندفون های قدیمی:

با استفاده از سیم و کابل AUX می‌توان MP3 Player یا موبایل را به سیستم صوتی خودرو متصل کرد. البته بعضی سیستم‌های صوتی و تصویری خانگی هم ورودی AUX دارند. با استفاده از نکات زیر می‌توانید، تقریبا بدون هزینه یک کابل AUX باکیفیت بسازید. برای انجام این کار به دو هدفون که دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید نیاز خواهید داشت. سیم و کابل هدفون‌ها نباید قطعی داشته باشد، اما اگر فقط یکی از بلندگوها قطع شده باشد، هنوز هم می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

  • طول سیم و کابل AUX که نیاز دارید را مشخص کنید.
  • یک هدفون که دیگر از آن استفاده نمی‌کنید را بردارید و بلندگوهای آن را جدا کنید. سپس سیم و کابل هدفون را لخت کنید تا سیم‌های رنگارنگ نمایان شوند.
  • یک هدفون دیگر بردارید و همین کار را انجام دهید.
  • سیم‌های هم رنگ دو هدفون را به هم متصل کنید؛ مثبت به مثبت و منفی به منفی.
  • سپس سیم‌های مسی بدون رنگ را بگیرید و به هم متصل کنید.
  • سیم‌ها را به هم بپیچید تا مطمئن شوید از هم جدا نخواهند شد. سپس با استفاده از هویه، آن‌ها را به هم وصل کنید. می‌توانید این کار را با چسب برق هم انجام دهید، اما به این شکل سیم و کابل دوام نخواهند داشت و به زودی دچار مشکل خواهند شد.
  • با استفاده از چسب برق، روی سیم‌ها را بپوشانید.
کابل AUX برای استفاده آماده است. می‌توانید یک طرف آن را به MP3 Player یا موبایل و طرف دیگر را به یک سیستم صوتی خانگی با ورودی AUX، یا سیستم صوتی خودرو متصل کنید و از گوش دادن به موسیقی لذت ببرید.

در ادامه به صورتی تصویری  ساخت کابل AUX از هندفون های قدیمی را اموزش می دهیم:

 

برای ساخت کابل AUX ابتدا یک هدفون قدیمی که از آن استفاده نمی کنید را بیاورید و اسپیکرها را جدا کنید. سپس با استفاده از سیم لخت کن یا کاتر عایق را بردارید تا سیم های رنگی داخلی پدیدار شوند.


ای یو ایسکس


 

شما باید همین کار را با هدفونی دیگر انجام دهید.


ای یو ایکس


 

حالا سیم های منفی، مثبت هر دو کابل هدفون را به هم وصل کنید.


ای یو ایکس


 

 

بعد از پیچاندن سیم ها می توانید آنها را لحیم کنید تا مطمئن شوید که اتصال برقرار شده است.


 

ای یو ایکس

 


 

با استفاده از چسب سیم کشی اتصالات را بپوشانید.


 

ای یو ایکس

 


 

حالا کابل AUX شما آماده اتصال به MP3 پلیر یا CD پلیر شما است.


ای یو ایکس

 


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *