افزایش متراژ کابل HDMI از روی شبکه دیدگاه خود را بنویسید

کابل HDMI

Extend در لغت به معنی توسعه دادن، طولانی کردن و ادامه دادن است و Extender به معنی افزایش دهنده و توسعه دهنده می باشد.امروزه با توجه به کاربرد گسترده HDMI در سالن های کنفرانس،آمفی تئاترها ،همایش ها و فروشگاه ها از این اکستندرها نیز استفاده می شود.

در این روش از دو دستگاه فرستنده و گیرنده بین منبع اصلی و نمایشگر استفاده می‌شود. ابتدا از منبع اصلی یک کابل HDMI به فرستنده متصل شده، سپس فرستنده با کابل شبکه به گیرنده متصل شده و از آن با یک کابل اچ دی ام آی دیگر به نمایشگر وصل شده و صدا و تصویر از این طریق منتقل می‌شود. لازم به ذکر است که توسعه دهنده HDMI به روش های مختلفی از جمله افزایش HDMI روی شبکه انجام میگیرد.

اطلاعاتی دیگر در مورد توسعه دهنده های HDMI و کاربردهای آن ها

به طور مثال تلویزیون و دی وی دی پلیرها از طریق کابل جهت انتقال سیگنال های صوتی و تصویری متصل می شوند. افراد ممکن است تاکنون از کابل های S video ، کابل های صوتی و تصویری کامپوزیت یا کابل های کامپوننت برای تلویزیون های HD استفاده کرده باشند. تمام این کابل ها سیگنال های صوتی و تصویری را در فرمت آنالوگ انتقال می دهند.این در  حالی است که HDMI سیگنال ها را به فرمت دیجیتال انتقال می دهد تا در نهایت نیازی به تبدیل به سیگنال آنالوگ نباشد.

دو نوع کابل HDMI وجود دارد: کابل های با سرعت بالا (اچ دی) و استاندارد ، در واقع یک توسعه دهنده HDMI می تواند این اطمینان را بدهد که جزئیات دقیق در تصاویر اچ دی حفظ می شوند . در نتیجه این اکستندرها با بازسازی صدای دیجیتال و تصاویر اچ دی از  سمت منبع دستگاه، عمل می کنند.

چرا باید از یک توسعه دهنده (extender) به وسیله کابل شبکه استفاده کنیم؟

همان طور که اشاره شد،توسعه دهنده HDMI  این قابلیت را دارد که برای افزایش فاصله بین یک تلویزیون اچ دی و یک دستگاه ارسال سیگنال دیجیتال استفاده  شود. اگر به پشت تلویزیون اچ دی نگاه کنید، می توانید یک پورت اتصال شبیه به یک پورت USB پیدا کنید. این همان جایی است که کابل HDMI به تلویزیون اچ دی و سایر  وسایل دیگر مانند دی وی دی بلوری و گیرنده ماهواره متصل می شود. کاربرد این توسعه دهنده انتقال سیگنال های ویدئویی دیجیتال از منبع (source) به تلویزیون اچ دی می باشد.

مزایای استفاده از توسه دهنده های HDMI

مزیت عمده اکستندرها این است که به افراد اجازه می دهد تا فاصله بین دستگاه ها را افزایش دهند. زمانی بود که وقتی شخصی می خواست فیلمی را با استفاده از پخش کننده بلوری در تلویزیون اتاق کناری نگاه کند، قادر به این کار نبود . امروزه می توان از توسه دهنده های HDMI به همراه کابل های شبکه  جهت  انجام این نوع اتصال استفاده کرد.

هنگام خرید یک توسعه دهنده HDMI  به چه نکاتی توجه کنید

  • برای افزایش به چه فاصله ای نیاز دارید؟
  • قصد دارید اکستندر را به چه تعداد تلویزیون HD وصل کنید؟ که در این صورت به یک HDMI Splitter Extender نیاز دارید.
  • در صورتی که دستگاه شما از قابلیت سه بعدی پشتیبانی می کند، توسعه دهنده ای که خریداری می کنید هم باید از قابلیت سه بعدی پشتیبانی کند

 روش های افزایش طول کابل HDMI

افزایش HDMI روی شبکه



 

یکی از بهترین راه‌های افزایش طول کابل HDMI، استفاده از تبدیل HDMI به شبکه برای افزایش طول آن است. این فناوری مبتنی بر سیم مسی شبکه است. در این روش از دو دستگاه فرستنده و گیرنده بین منبع اصلی و نمایشگر استفاده می‌شود. ابتدا از منبع اصلی یک کابل HDMI به فرستنده متصل شده، سپس فرستنده با کابل شبکه به گیرنده متصل شده و از آن با یک کابل HDMI دیگر به نمایشگر وصل شده و صدا و تصویر از این طریق منتقل می‌شود.

همانطور که در عکس بالا هم مشاهده می کنید افزایش دهنده HDMI برای تبدیل سیگنال HDMI به LAN طراحی شده است و انتقال توسط کابل شبکه صورت می گیرد. این مبدل کابل HDMI را تا برد حداکثر ۱۲۰ متر روی کابل شبکه Cat5e/6 افزایش می دهد. مبدل افزایش طول جزئی از لوازم جانبی کامپیوتر به حساب می آید.

این دستگاه‌ها انواع مختلفی داشته و با توجه به میزان طول و کیفیت پشتیبانی شده و امکانات جانبی آن‌ها دارای قیمت‌های مختلفی هستند. با توجه به فاصله‌ی زیادی که در این روش می‌توان به دست آورد و استفاده از کابل شبکه Cat5/6/7 که قیمت بسیاری مناسبی نسبت به کابل HDMI دارد . در حال حاضر مدل‌های مختلفی در بازار موجود است که با آن‌ها می‌توان تا ۱۲۰ متر طول کابل HDMI را افزایش داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *