انتخاب صفحه کلید: دیدگاه خود را بنویسید

نحوه انتخاب صفحه کلید:

صفحه کلید نقش اصلی آنها در ورود متن و بازی در رایانه شخصی ، تأثیر فوق العاده ای بر تجربه ما در دارد. صفحه کلیدهای مناسب به ما امکان می دهند تا با خستگی کمتری سریعتر و دقیق تر تایپ کنیم و صفحه کلید آزاد شده با رایانه ممکن است بهترین نباشد.خرید یک صفحه کلید جدید می تواند یک تصمیم پیچیده باشد ، بنابراین ما این راهنما را به عنوان یک مرور کلی از مهمترین ملاحظات صفحه کلید تهیه کرده ایم. هنگامی که ایده ای از آنچه می خواهید پیدا کردید .

کلیدهای صفحه کلید:

صفحه کلید غالباً بیشتر از هر سخت افزار رایانه ای کار می کنیم. و صفحه کلید دارای انواع مختلفی از مکانیسم های کلیدی است که سوئیچ نامیده می شوند و تعیین می کنند که تایپ کردن روی صفحه کلید برای کاربر چگونه است. این بدان معنی است که تایپ کردن روی صفحه کلیدهای مختلف می تواند تجربه های بسیار متفاوتی باشد.

به طور خاص ، صفحه کلید دارای ویژگی های لمسی متفاوتی است مواردی مانند مسافرت کلید ، اقدامات زیرین ، پاسخگویی و میزان نیروی مورد نیاز برای ثبت فشار کلید که همه به تجربیات ذهنی متمایز اضافه می شوند. صفحه کلیدی که از نظر شخصی احساس خوبی دارد ممکن است از نظر شخص دیگری احساس وحشتناک شود.

انواع مختلفی از کلیدهای صفحه کلید وجود دارد ، اما کلیدهای گنبد سیلیکونی ، قیچی و مکانیکی متداول ترین هستند. هر یک نقاط قوت و ضعف خود را دارد و ما به طور خلاصه به هر یک از آنها خواهیم پرداخت. توجه داشته باشید که بین صفحه کلیدهایی که با همان مکانیزم ساخته می شوند تفاوت زیادی وجود دارد و بنابراین داشتن تجربه عملی با صفحه کلید قبل از خرید می تواند مفید باشد.

گنبد سیلیکونی:

در کلیدهای گنبد سیلیکونی از دو غشای لاستیکی تشکیل شده به صورت گنبدی که هنگام فشار دادن یک کلید فرو رفتگی ایجاد می شود ، این اتصال بین دو مدار برای ارسال سیگنال به کامپیوتر کامل می شود. صفحه کلیدهای کم هزینه معمولاً از کلیدهای گنبدی استفاده می کنند و این معمولاً شامل رایانه هایی است که در رایانه های شخصی از قبل ساخته شده وجود دارند. این نوع سوئیچ تمایل به ایجاد حس دقیق تر و دقیق تر دارد و صفحه کلیدهای گنبدی از کلیدهای بلندتر استفاده می کنند و برای ثبت فشار دادن به فاصله مسافت بیشتری نیاز دارند.

قیچی:

سوئیچ های قیچی قطعات پلاستیکی را اضافه می کنند که مکانیزم قیچی را به طراحی گنبد ایجاد می کنند ، که به درب های کلید متصل می شود و باعث می شود صفحه کلید کلید کمتری داشته باشد و در نتیجه صفحه کلید با مشخصات پایین تر باشد. صفحه کلیدهای نوت بوک مدرن از کلیدهای قیچی استفاده می کنند و حس دقیق تری را با دقت بیشتری فراهم می کنند و همچنین اغلب ساکت و آرام هستند و به نیروی کمتری نیاز دارند. مک بوک های جدید اپل از مکانیزم های مخصوص پروانه استفاده می کنند که صفحه کلیدهای فوق العاده نازک با سفر بسیار کوتاه اما پاسخ بسیار واضح را امکان پذیر می کند – که بعضی از مردم آن را دوست دارند و بعضی از آنها متنفرند.از صفحه کلید قیچی فقط در نوت بوک استفاده نمی شود. همچنین می توانید آنها را در صفحه کلیدهای سبک “chiclet” یا “island” پیدا کنید که دارای همان نوع کلاه های مربع شکل مربعی است که امروزه در بیشتر نوت بوک ها پیدا می کنید. اگر صفحه کلیدهای کم نمایشی هستند ، پس احتمال زیادی وجود دارد که از مکانیزم قیچی استفاده کنند اگرچه برخی از آنها از سوئیچ های ساده تر گنبد استفاده می کنند.

مکانیکی :

سوییچ های مکانیکی دارای طرح های مختلفی هستند ، اما هر یک از آنها از فنرهای فلزی استفاده می کنند که با فشار دادن کاربر بر روی کلید ، فشار می یابند. آنها تمایل دارند که لمس ترین بازخورد را ارائه دهند ، به مقدار مختلف فشار نیاز دارند و سطح صدا متفاوتی را ایجاد می کنند. صفحه کلیدهای مکانیکی به دلیل پاسخگویی دقیق و طول عمر طولانی ، به لطف ساخت مستحکم تر ، در بین گیمرها مورد علاقه هستند.همچنین در مقایسه با کلیدهای گنبدی در بین تایپیست های پرمخاطب محبوب هستند زیرا برای ثبت فشار دادن کلید می توانند زمان کمتری نیاز داشته باشند. بنابراین ، آنها می توانند تجربه تایپ بسیار سریع و دقیق را ارائه دهند.

چیدمان:

اکثر صفحه کلیدهای رایانه شخصی از طرح بندی های مشابه با همان مجموعه کلیدهای اصلی استفاده می کنند. این شامل:

کلیدهای نویسه ، که شامل کلیدهای حروف الفبا ، عددی و علائم نگارشی هستند
کلیدهای اصلاح کننده مانند shift ، Ctrl (کنترل) ، ALT و Fn (عملکرد)
کلیدهای فرمان سیستم مانند ESC (Escape) و PrtScn (صفحه چاپ)
کلیدهای ویرایش ، مانند Enter ، Delete و Backspace
کلیدهای پیمایش ، مانند کلیدهای جهت دار ، صفحه اصلی ، پایان ، PgUp (صفحه به بالا) و PgDn (صفحه به پایین)کلیدهای عملکردی که می توانند با کلیدهای کنترل خاص مانند میزان صدا ، میزان روشنایی صفحه نمایش و سایر موارد قابل تغییر باشند
در این کلیدهای اساسی می تواند تغییراتی داشته باشد. به عنوان مثال ، صفحه کلیدهای اپل از کلیدهای Cmd (فرمان) و Option استفاده می کنند و بسیاری از صفحه کلیدهای جدید شامل صفحه های ویندوز و منوی اختصاصی برای کار با ویندوز 10 هستند. برخی از صفحه کلیدها نیز دارای صفحه کلیدهای عددی هستند تا ورود داده های عددی را سریعتر و کارآمدتر کنند.زمانی بود که صفحه کلید استاندارد دقیقاً 104 کلید داشت ، اما آن روزها گذشته است. امروزه ، اکثر صفحه کلیدها حداقل این تعداد کلید دارند ، اما بسیاری از آنها چند کلید دیگر دارند.

کلیدهای ویژه:

البته ، این فقط طرح استاندارد است. برخی از تولیدکنندگان کلیدهای اضافی برای کنترل سایر عملکردها مانند کلیدهای چندرسانه ای برای کنترل پخش صدا و تصویر ، دکمه های اضافی برای کنترل سیستم مانند دکمه های خواب و روشن و غیره اضافه می کنند.

ارگونومی:

تایپ کردن یک کار تکراری است که ما اغلب چندین ساعت یکبار انجام می دهیم. به همین ترتیب ، می تواند مشکلات جسمی مختلفی را ایجاد کند ، از خستگی ساده گرفته تا شرایط جدی تر مانند سندرم تونل کارپ (هرچند داده های پشت این اتصال آنقدرها که فکر می کنید قوی نیستند).بنابراین ، تولیدکنندگان صفحه کلید مدل های ارگونومیکی را ایجاد می کنند که به گونه ای طراحی شده اند که تایپیست ها را وادار می کنند که دست خود را در زاویه هایی راحت تر و استرس کاهش دهند. این طرح ها می توانند از تغییر زاویه صفحه کلید به گونه ای باشند که دست ها و مچ ها در یک زاویه طبیعی باقی بمانند تا تقسیم صفحه کلید برای نگه داشتن دست ها و مچ ها به شکل “v”.

بی سیم در مقابل سیم دار:

یکی از مهمترین ملاحظاتی که می خواهید به آن فکر کنید ، انتخاب صفحه کلید بی سیم یا سیمی است. مزیت اصلی صفحه کلیدهای بی سیم این است که کاربران می توانند راحت تر آنها را جابجا کنند و از داشتن کابل معمولاً کابل USB با کیبوردهای امروزی از شلوغ کردن دسک تاپ شما جلوگیری می کنند.

اما کیبوردهای بی سیم دارای نقاط ضعفی هستند. اولین مورد این است که آنها نیاز به برق دارند ، که معمولاً به این معنی است که صفحه کلید را با باتری های قابل تعویض بارگیری می کنید یا برای شارژ مجدد به طور متناوب وصل می شوید. اغلب اوقات ، کاربران همچنین می توانند صفحه کلید را از طریق کابل USB متصل کنند و در این مدت به عنوان صفحه کلید سیمی کار می کند.(شما میتوانید تبدیل USB به PS2 را از فروشگاه دیجیکو خرید نمایید.)

بی سیم رفتن همچنین می تواند تأخیر را ایجاد کند ، به این معنی که می توان بین فشار دادن یک کلید و ثبت سیگنال آن روی کامپیوتر تاخیر اندکی ایجاد کرد. تأخیر برای گیمرها از اهمیت ویژه ای برخوردار است ، که تاخیر در ثانیه ثانیه برای آنها می تواند تفاوت بین زندگی و مرگ درون بازی باشد. تولیدکنندگان تأخیر در صفحه کلیدهای امروزی را به میزان قابل توجهی کاهش داده اند ، اما اگر به دنبال انتخاب یک صفحه کلید برای بازی های سخت هستید ، هنوز یک نکته قابل تأمل است.

سرانجام ، صفحه کلیدهای بی سیم از یکی از دو فناوری برای اتصال به رایانه ها استفاده می کنند. برخی از اتصالات فرکانس رادیویی (RF) استفاده می کنند که می تواند با سایر دستگاههای بی سیم تداخل داشته باشد ، معمولاً در باند 2.4GHz. برخی دیگر از اتصالات بلوتوث استفاده می کنند که به طور کلی فاقد مزاحمت هستند اما به اتصال بلوتوث نیاز دارند. نوت بوک ها معمولاً دارای بلوتوث هستند اما برای اتصال به رایانه رومیزی شاید لازم باشد آداپتور بلوتوث بخرید.

بازی کردن :

اگر به صفحه اصلی Newegg بروید ، متوجه می شوید که صفحه کلیدهای بازی در گروه خاص خود قرار دارند. این دلیل خوبی دارد: صفحه کلیدهای بازی برای گیمرها بهینه شده اند و از برخی ویژگی های خاص برخوردار هستند.ابتدا ، صفحه کلیدهای بازی از طریق کابلهای USB متصل می شوند. شما می توانید نسخه های بی سیم را پیدا کنید ، اما اکثر گیمرها دوست دارند حتی از تأخیرهای کوچک جلوگیری کنند تا با اقدامات سریع ، سریعترین پاسخ ممکن را در تیراندازان اول شخص (FPS) و سایر بازی ها کسب کنند.

دوم ، صفحه کلیدهای بازی عمدتاً به دلیل زمان پاسخگویی سریع و ماهیت قوی ، از سوئیچ های مکانیکی استفاده می کنند. بازی بیشتر از دیگران کلیدهای خاصی از جمله کلیدهای W ، A ، S و D را له می کند و بنابراین ماندگاری طولانی کلیدهای مکانیکی یک امتیاز مثبت است.

سوم ، صفحه کلیدهای بازی اغلب از جلوه های روشنایی پشتیبانی می کنند تا کلیدهای مهم مانند WASD را برجسته کرده و تجربه ای سرزنده تر را ارائه دهند. سیستم های روشنایی LED RGB معمولاً این جلوه ها را ارائه می دهند و برخی می توانند میلیون ها رنگ و جلوه های متنوع ایجاد کنند.

سرانجام ، صفحه کلیدهای بازی اغلب قابل تنظیم هستند. بهترین نسخه ها نگاشت کلیدی متنوعی را برای بازی های خاص امکان پذیر می کند و می توان آنها را به راحتی بین عناوین رفت و برگشت کرد. برخی از آنها کلیدهای اضافی ویژه ای برای بازی دارند که در صفحه کلیدهای استاندارد پیدا نخواهید کرد.

خرید صفحه کلید جدید می تواند امری پیچیده باشد و انتخاب شما تأثیر زیادی بر تجربه محاسبات شما خواهد داشت. شما می خواهید هنگام انتخاب صفحه کلید ، نیازهای خود را با دقت در نظر بگیرید ، از نوع کلیدهایی که متناسب با سبک تایپ و نیاز شما باشد .

شما میتوانید انواع صفحه کلید اصل را از فروشگاه دیجیکو خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *