بارگیری اولیه بلوک (IBD) 2

بارگیری اولیه بلوک (IBD):

در ادامه مقاله ات  (برای آشنایی با بیت کوین مقاله عملکرد بیت کویین را مطالعه فرمایید.) بیت کوین به بررسی بارگیری اولیه بلوک (IBD) می پردازیم
دانلود بلوک اولیه به فرآیند که در آن گره ها خود را به شبکه همگام سازی می کنند با دانلود بلوک هایی که به آنها جدید است، اشاره دارد. این اتفاق می افتد زمانی که یک گره بسیار دور از نوک بهترین زنجیره بلوک است. در فرایند IBD، یک گره، معاملات ورودی را قبول نمی کند و یا درخواست معاملات Mempu را نمی پذیرد.(برای آشنایی با گره بیت کوین مقاله گره بیت کوین را مطالعه فرمایید.)

اگر میخواهید یک گره جدید را با دستورالعمل زیر وارد کنید، از فرایند IBD در اولین اجرا استفاده میکنید و ممکن است زمان زیادی را صرف کند زیرا یک گره جدید باید کل زنجیره بلوک را دانلود کند (که تقریبا 195 گیگابایت در حال حاضر). در طول دانلود، می تواند استفاده بالا برای شبکه و CPU (از آنجایی که گره برای تأیید بلوک های دانلود شده) می تواند وجود داشته باشد، و مشتری افزایش فضای ذخیره سازی را افزایش می دهد (کاهش ذخیره سازی اطلاعات بیشتر در مورد کاهش ذخیره سازی را فراهم می کند).

قبل از اینکه گره پایان دادن به IBD، شما نمی توانید یک معامله جدید مربوط به حساب خود را ببینید تا زمانی که مشتری به بلوک حاوی معامله بستگی دارد. بنابراین کیف پول شما ممکن است پرداخت ها / خرج های جدید را به تعادل نرسانید.

با مطالعه مقاله مواردی درباره بیت کوین اطلاعات خودرا به روز کنید.

اگر از بیت کوین هسته گرافیکی استفاده می کنید، می توانید پیشرفت IBD را در نوار وضعیت (گوشه چپ پایین) کنترل کنید.



 

دستورالعمل لینوکس:
دستورالعمل های زیر تنظیم Bitcoin Core را با استفاده از ابزارهای موجود در اکثر توزیع های اصلی لینوکس انجام می دهند. فرض میکنیم شما از پوستهی مانند Bourne مانند bash استفاده میکنید.با استفاده از هر کامپیوتر، به صفحه دانلود Bitcoin Core بروید و تأیید کنید که یک اتصال امن به سرور ایجاد کرده اید.



 

در بخش «لینوکس (tgz)» صفحه دانلود، فایل مناسب برای نصب لینوکس خود (یا 32 بیتی یا 64 بیتی) را انتخاب کنید و فایل را دانلود کنید. در صورت لزوم، فایل را به رایانه ای که می خواهید برای اجرای Bitcoin Core بگذارید، انتقال دهید.

اگر می دانید که چگونه از PGP استفاده می کنید، همچنین باید روی لینک تأیید انتشار امضا ها در صفحه دانلود کلیک کنید تا یک لیست امضا شده از هشهای فایل SHA256 دانلود شود. انتشار نسخه 11.11 و بعد از آن توسط کلید Wladimir J. van der Laan با اثر انگشت امضا شده است.
شما باید کلیدهای مربوط به صاحبان آنها را با استفاده از وب اعتماد یا سایر ابزارهای قابل اطمینان تأیید کنید. سپس از PGP برای تأیید امضا در فایل امضا آزادی استفاده کنید. در نهایت، از PGP یا یک ابزار دیگر برای محاسبه  از بایگانی که شما دانلود کردید استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که هش محاسبه شده با هش که در پرونده امضا تایید تایید شده است، مطابقت دارد.

اگر قبلا وارد رایانه ای نشده اید که می خواهید Bitcoin را نصب کنید، اکنون وارد شوید. اطمینان حاصل کنید که از یک حساب کاربری استفاده می کنید که می تواند از su یا sudo برای نصب نرم افزار به دایرکتوری های متعلق به کاربر ریشه استفاده کند.

اگر به صورت گرافیکی وارد سیستم شوید، یک ترمینال را شروع کنید. اگر به روش دیگری وارد سیستم شوید، فرض می کنیم که شما در حال حاضر در پوسته هستید.

محل فایل مورد نظر خود را دانلود کنید و آن را با استفاده از دستور tar وارد کنید و پس از آن از argument xzf و سپس نام فایل استفاده کنید. استدلال xzf بدین معنی است که فایل بایگانی tar gZipped tar را استخراج می کند. به عنوان مثال، برای آرشیو tar tar 64 بیتی در دایرکتوری فعلی، دستور:

tar xzf bitcoin-0.18.0-x86_64-linux-gnu.tar.gz
این باعث می شود دایرکتوری bitcoin-0.18.0 در دایرکتوری فعلی شما ایجاد شود. ما با استفاده از دستور install، محتویات subdirectory bin خود را به پوشه / usr / local / bin نصب خواهیم کرد. فرمان نصب بخشی از coreutils گنو است که تقریبا در هر توزیع لینوکس موجود است و پوشه / usr / local / bin یک مکان استاندارد برای اجرایی خود نصب شده است (شما میتوانید دستورات زیر را برای استفاده از مکان دیگری ویرایش کنید).

اگر از sudo برای اجرای دستورات به عنوان ریشه استفاده می کنید، از خط فرمان زیر استفاده کنید:

sudo install -m 0755 -o root -g root -t / usr / local / bin bitcoin-0.18.0 / bin / *
اگر از su برای اجرای دستورات به عنوان ریشه استفاده می کنید، از خط فرمان زیر استفاده کنید:

su -c ‘install -m 0755 -o root -g root -t / usr / local / bin bitcoin-0.18.0 / bin / *’
برای ادامه، یکی از گزینه های زیر را انتخاب کنید

برای استفاده از رابط گرافیکی بیت کوین هسته (GUI)، به بخش گرافیکی بیت کوین هسته زیر بروید.

برای استفاده از GUI و daemon، دستورالعمل های GUI و دستورالعمل daemon را بخوانید. توجه داشته باشید که شما نمی توانید همزمان GUI و daemon را همزمان با استفاده از همان دایرکتوری پیکربندی کنید.

GUI بیت کوین هسته:
برای استفاده از رابط کاربری گرافیکی بیت کوین، شما باید چندین کتابخانه را نصب کنید. همه آنها باید در تمام توزیع های مهم لینوکس منتشر شده در دسترس باشند، اما ممکن است هنوز بر روی کامپیوتر شما نصب نشده باشند. برای تعیین اینکه آیا شما هر کتابخانه را از دست می دهید، ترمینال را باز کنید (اگر قبلا آن را انجام نداده اید) و دستور / usr / local / bin / bitcoin-qt را اجرا کنید تا GUI بیت کوین را آغاز کنید.

اگر تمام کتابخانه های مورد نیاز نصب شوند، Bitcoin Core شروع خواهد شد. اگر یک کتابخانه مورد نیاز نباشد، یک پیام خطا شبیه به پیام زیر نمایش داده خواهد شد:

/ usr / local / bin / bitcoin-qt:

خطا در هنگام بارگذاری کتابخانه های اشتراکی libQtGui.so.4: می تواند فایل شیء مشترک را باز نمی کند: چنین فایل یا دایرکتوری
پایگاه داده بسته توزیع خود را برای فایل گم شده از دست ندهید و بستهی حاوی آن فایل را نصب کنید. سپس دوباره / usr / local / bin / bitcoin-qt را ببینید تا فایل دیگری از دست رفته باشد. تا زمانی که GUI Bitcoin Core شروع می شود، تکرار کنید.

از شما خواسته می شود یک دایرکتوری را برای ذخیره زنجیره بلوک Bitcoin و کیف پول خود انتخاب کنید. به جای استفاده از یک پارتیشن جداگانه یا درایو که می خواهید استفاده کنید، برای استفاده از پیش فرض، روی OK کلیک کنید.



 

GUI Bitcoin Core شروع به دانلود زنجیره بلوک می کند. این مرحله حداقل چند روز طول می کشد و ممکن است زمان زیادی را برای اتصال به اینترنت یا اتصال به کامپیوتر کم کند. در طول دانلود Bitcoin Core از بخش قابل توجهی از پهنای باند اتصال شما استفاده می کند. شما می توانید Bitcoin Core را در هر زمان با بستن آن متوقف کنید. آن را از نقطه ای که در آن دفعه بعد شما شروع به آن را متوقف کند.



پس از دانلود کامل، شما می توانید از Bitcoin Core به عنوان کیف پول خود استفاده کنید یا فقط می توانید آن را اجرا کنید تا به پشتیبانی از شبکه Bitcoin کمک کند.

راه اندازی گره خود را به طور خودکار هر بار که به کامپیوتر خود وارد می کنید، باعث می شود که شما به مشارکت در شبکه کمک کنید. ساده ترین راه این کار این است که GUI بیتکوین را برای ورود به سیستم شروع کنید. این تنها در محیط های دسک تاپ که از ویژگی Autostart پشتیبانی می کند، مانند Gnome، KDE و Unity پشتیبانی می کند.

هنگام اجرای گرافیک بیتکوین هسته، منوی تنظیمات را باز کنید و Options را انتخاب کنید. روی زبانه اصلی روی Start Bitcoin کلیک کنید. برای ذخیره تنظیمات جدید، دکمه Ok را کلیک کنید.



 

دفعه بعد که به دسکتاپ وارد می شوید، GUI Bitcoin Core باید به صورت خودکار به عنوان یک آیکون در سینی آغاز شود.



اگر گرافیک بیت کوین هسته به طور خودکار شروع نشود، ممکن است لازم باشد آن را به یک فایل xinit یا xsession اضافه کنید که در اینجا شرح داده شده است.

شما اکنون نصب Bitcoin Core را تکمیل کرده اید. اگر سوالی دارید، لطفا در یکی از جوامع مختلف Bitcoin مانند Bitcoin StackExchange، پشتیبانی فنی BitcoinTalk یا # chatcoin IRC در Freenode بپرسید.

برای پشتیبانی از Bitcoin شبکه، شما همچنین نیاز به ارتباطات ورودی را اجازه می دهد. برای جزئیات بیشتر بخش پیکربندی شبکه را بخوانید.

بیت کوین هسته اصلی:
اگر به عنوان یک کاربر اداری با دسترسی sudo وارد سیستم شوید، ممکن است از سیستم خارج شوید. مراحل در این بخش باید به عنوان کاربر مورد نظر برای اجرای Bitcoin Core انجام شود. (این می تواند یک حساب قفل شده است که توسط Bitcoin Core استفاده می شود.) اگر شما کاربران را در یک رابط گرافیکی تغییر دادید، یک ترمینال را شروع کنید.

دستور زیر را تایپ کنید:

bitcoind-daemon
این پیامی را که Bitcoin Core شروع می کند را چاپ می کند. برای ارتباط برقرار کردن با Daemon Bitocin Core، شما از دستور bitcoin-cli (خط فرمان Bitcoin) استفاده می کنید.

توجه داشته باشید: ممکن است چندین دقیقه طول بکشد تا Bitcoin Core شروع شود، که در طی آن هر بار که از بیتکوین Cli استفاده می کنید، پیام زیر را نشان می دهد:

خطا: {“کد”: – 28، “پیام”: “بررسی بلوک …”}
پس از شروع، ممکن است دستورات زیر مفید باشد برای تعامل اولیه با گره: getblockchaininfo، getnetworkinfo، getnettotals، getwalletinfo، stop، and help.

به عنوان مثال، با خیال راحت گره خود را متوقف کنید، دستور زیر را اجرا کنید:

توقف bitcoin-cli
لیست کامل دستورات در مرجع توسعه Bitcoin.org موجود است.

وقتی Bitone Core daemon ابتدا شروع می شود، شروع به دانلود زنجیره بلوک می کند. این مرحله حداقل چند روز طول می کشد و ممکن است زمان زیادی را برای اتصال به اینترنت یا اتصال به کامپیوتر کم کند. در طول دانلود Bitcoin Core از بخش قابل توجهی از پهنای باند اتصال شما استفاده می کند. شما می توانید بیتکوین هسته را در هر زمان با استفاده از دستور توقف متوقف کنید. آن را از نقطه ای که در آن دفعه بعد شما شروع به آن را متوقف کند.

شروع گره خود را به طور خودکار هر بار که چکمه های کامپیوتر شما را آسان می کند برای کمک به شبکه. ساده ترین راه این کار این است که Daemon Bitcoin Core را از crontab خود شروع کنید. برای ویرایش crontab خود در اکثر توزیعها، دستور زیر را اجرا کنید:

crontab-e
به پایین فایل نمایش داده شده حرکت کنید و خط زیر را اضافه کنید:

reboot bitcoind-daemon
پرونده را ذخیره کرده و خارج شوید؛ فایل crontab به روز شده برای شما نصب خواهد شد. در اغلب توزیعها، این باعث می شود که Daemon Bitcoin Core هر زمان که رایانه شما را مجددا راه اندازی می شود، به طور خودکار شروع شود.

اگر شما یک مدیر سیستم متخصص هستید و میخواهید به جای استفاده از یک اسکریپت init، دایرکتوری اسکریپتهای init در درخت منبع Bitcoin Core را ببینید.

شما اکنون نصب Bitcoin Core را تکمیل کرده اید. اگر سوالی دارید، لطفا در یکی از جوامع مختلف Bitcoin مانند Bitcoin StackExchange، پشتیبانی فنی BitcoinTalk یا # chatcoin IRC در Freenode بپرسید.

با مطالعه مقالات که در ادامه در فروشگاه دیجیکو قرار داده می شود اطلاعات خود را راجب بیت کوین افزایش دهید.

2 دیدگاه

  1. سلام مقاله هاتان راجب بیت کوین خیلی خوب بازهم ادامه بدید ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *