برنامه تشخیص کم خونی با یک تصویر دیدگاه خود را بنویسید

تشخیص کم خونی با یک عکس:

این برنامه جدید می تواند تشخیص کم خونی با استفاده از یک تصویر است تقریبا 25 درصد از جهان آنمی است. در حال حاضر محققان یک برنامه گوشی هوشمند ایجاد کرده اند که می تواند شرایط را با یک عکس تشخیص دهد. تکنولوژی جدید می تواند به معنی تشخیص و نظارت بر اختلالات خون بدون انگشت و یا کشیدن خون باشد.

ویلبر لم، هماتولوژی زیستی مهندسی و اطفال در دانشگاه گرجستان و اموری در آتلانتا، که این پژوهش جدید را رهبری کرد، گفت: “این راه برای هر کسی است که خود را برای کم خونی نشان می دهد و همه چیزهایی که باید انجام دهیم این است که برنامه را دانلود کنیم.” “این به هیچ وجه نیازی به خون ندارد.”

برنامه

تشخیص خطرناک:
افراد مبتلا به کم خونی سطح کم هموگلوبین دارند، مولکول های گلبول قرمز که باعث انتقال اکسیژن به سایر قسمت های بدن می شوند. بدون کافی از این حامل اکسیژن حیاتی، افراد احساس خستگی یا ضعف می کنند و گاهی اوقات می توانند نور سر و یا سرگیجه را تجربه کنند. آنها نیز رنگ پریده هستند. پالور یک پرچم قرمز برای پزشکان است که ارزیابی کننده این بیماری است یا خیر، اما این چیزی نیست که فرد به طور متوسط می تواند به راحتی تشخیص دهد. با این حال هر کس در طول زندگی خود در معرض ابتلا به کم خونی قرار دارد، برخی از آن بیشتر از دیگران است.

Mannino هموگلوبین به میزان کافی پایین است به علت یک بیماری ارثی که تالاسمی نامیده می شود. برای حفظ سلامت، Mannino هر ماه خونریزی می کند. به عنوان یک نتیجه، او بین آنمی و آنمی نیست. مانینو همچنین یک کدور حرفه ای است، بنابراین لام او را به چالش کشیده است تا برنامه ای را ایجاد کند که می تواند سطوح هموگلوبین را از عکس ها اندازه گیری کند.

چند ماه بعد، مانینیو تصاویر قبل و بعد از هر انتقال خون را از قطعات مختلف بدن گرفته و در آن زمان نیز شمارش کامل خون انجام می شود. سپس او کد را برای تجزیه و تحلیل هر پیکسل هر عکس برای ایجاد ارتباط بین تصاویر و سطوح هموگلوبین توسعه داد.

لام گفت: “تصاویری که روی ناخن ها متمرکز شده بود، اطلاعاتی داشتند که بسیار با هموگلوبین مرتبط بود.

یک برنامه برای کم خونی
محققان امروز در مجله Nature Communications گزارش دادند که این برنامه می تواند کم خونی را با دقت شگفت انگیز تشخیص دهد. این برنامه در حدود 2.4 گرم در هر دسی لیتر از میزان هموگلوبین در مقایسه با اندازه گیری کامل شمارش خون و حتی برآورد شده پزشکان در طول امتحان فیزیکی است.

همانطور که Mannino اطلاعات بیشتری را به الگوریتم اضافه می کند، برنامه فقط بهتر شده است.بامشاهده ویدئو زیر بیشتر با این تکنولوزی اشنا شوید:

در مقالات بعدی این برنامه  که به طور کامل راه اندازی شد، برای دانلود قرار داده می شود .

مقالات به روز را با دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *