تعمیر هنز فری دیدگاه خود را بنویسید

تعمیر هنزفری:
وقتی می خواهید به چیزی گوش دهید ، اگر هنزفری خراب شده باشد می تواند ناامید کننده باشد ، اما بسته به مشکل ، رفع آنها می تواند نسبتاً سریع ، آسان و ارزان باشد. اگر یک هنزفری تنها گاهی اوقات قطع می شود ، سعی کنید سیم را پیچ کرده و به آن فشار دهید تا صدا دوباره از آن عبور کند. اگر پیچاندن سیم نتواند کار کند ، ممکن است در صورت امکان بتوانید هنزفری را باز کرده و اتصال را لحیم کنید. در برخی موارد ، شاید شما نیاز به خرید گوشواره های جدید داشته باشید. اما اگر از گوشهای خود محافظت نمی کنید وقتی از آنها استفاده نمی کنید ، می توانید آنها را در حالت کار نگه داریددر ادامه به نحوه ای تعمیر هنذفری می پردازیم.

قسمتی از سیم هنذفری خراب شده باشد:

منطقه مشکل را مشخص کنید. هنزفری خود  را در گوش خود قرار دهید و موسیقی گوش دهید. هنگامی که آنها شروع به فعالیت کردند ، توجه کنید که به نظر می رسد مسئله ناشی از کجاست. اگر فقط یک طرف را قطع کنند .اگر به هیچ وجه صدایی را نمی شنوید ، شکاف ممکن است در نزدیکی جک باشد یا یک قلاب فلزی کوتاه که به دستگاه شما وصل می شود.اگر یک جفت گوشواره دیگر در اطراف خود دارید ، سعی کنید آنها را وصل کنید تا مطمئن شوید که این جک هدفون در دستگاه مورد نظر نیست.  به عنوان مثال ، اگر هیچ کدام از هدفون هنگام وصل شدن به آیفون خود کار نکنند ، ممکن است به جای هدفون ، جک هدفون را بر روی آیفون خود خراب شده است.



سیم را پیچانده تا زمانی که هدفون شروع به کار کنند. بند ناف را خم کرده ، صاف کنید و اطراف محل آسیب دیده را تنظیم کنید. همانطور که انجام می دهید ، ممکن است مجدداً موسیقی را بشنوید زیرا انتهای جدا شده سیم ها بر علیه یکدیگر مسواک زده می شوند. هنگامی که سیم را در موقعیتی قرار می دهید که به عملکرد صحیح هدف های گوش کمک می کند ، آن را ثابت نگه دارید.
سیم را به آرامی پیچانده و به محض اینکه در موقعیت کاری قرار گرفتید ، می توانید آن را متوقف کنید.
در موارد کمتر متداول ، سیمهای شکسته به مرکز سیم نزدیک تر خواهند شد. حتماً تمام طول سیم را امتحان کنید تا دریابید که قطع اتصال کجاست.



نوار سیم را ببندید تا در جای خود قرار بگیرد. در حالی که با یک دست فشار را به بند  دارید ، از دست آزاد خود استفاده کنید تا یک قطعه سفت از نوار الکتریکی یا مجرای اطراف آن را در قسمت مربوط به قسمت کوتاه قرار دهید. این نوار ، غلاف اطراف سیم را فشرده می کند ، و آنها را در تماس با یکدیگر قرار می دهد. تا زمانی که نوار را حذف نکنید ، باید بتوانید به استفاده از پیشانی گوش خود ادامه دهید.
در صورت امکان ، بند را روی خود در محل کوتاه خم کنید و آن را به هم بزنید. این امر به همان اندازه مانع از حرکت آن می شود.



خرید یک جفت گوش جایگزین هنزفری را در نظر بگیرید. ضربه زدن به هنزفری گوش ممکن است باعث شود آنها دوباره کار کنند ، اما این فقط یک رفع موقت است. اگر همچنان مشکلات فنی را تجربه می کنید .(می توانید از هنزفری های فروشگاه دیجیکو دیدن کنید.)

تعمیر گوشی های هنزفری:

منبع این مسئله را مشخص کنید. گوشهای گوش خود را قرار داده و از نزدیک گوش دهید تا مشخص شود که صدا در کجا قطع می شود. اگر فقط یک گوش هنزفری خراب است، معمولاً به این معنی است که در آن بخش سیم کشی کوتاه وجود دارد. اگر هیچ خروجی از آنجا نباشد ، ممکن است خسارت در اطراف جک واقع شود.



محل نگهدارنده پلاستیکی گوشواره معیوب را باز کنید. برای این کار ، شما باید از یک ابزار کوچک و باریک مانند پیچ گوشتی تیغه یا چاقوی جیب استفاده کنید. نوک ابزار را درون شیار قرار دهید که دو نیمه  در آن قرار گرفته باشد ، سپس به پایین فشار داده و به شدت بپیچید تا آنها را مجبور به جدا کند.
مگر اینکه گوشهای گوش شما باز شود ، ممکن است لازم باشد بعد از انجام تعمیرات ، آنها را فوق العاده چسب بزنید.



برای سیم کشی معیوب هنزفری گوش را بررسی کنید. در داخل گوشواره ، باید دو سیم مسی را ببینید که هر یک به یک ترمینال متفاوت در اطراف لبه های صفحه مدار دایره ای در حال اجرا هستند. شما به دنبال سیمهایی هستید که از پایانه های آنها شکسته شده یا از بین رفته اند.
اگر به نظر می رسد که هر دو سیم در جای مناسب خود هستند ، ممکن است اتصال شکسته پایین بند نزدیک جک باشد.



اگر جایی است که این مسئله وجود دارد ، شبکه را از جک جدا کنید. بعضی اوقات ، سیم شل در یکی از گوشواره ها قرار نمی گیرد بلکه در جک است که به تلفن ، لپ تاپ یا استریو ماشین شما وصل می شود. در این حالت ، شما باید بشکه پلاستیکی محافظ را برداشته و پوشش لاستیکی را مجدداً ببندید تا سیمها را در زیر آن قرار دهید. با خارج شدن هر بشکه ، می توانید در صورت لزوم بصورت آزاد لحیم کاری اعمال کنید.
برخی از جک های هدفون دارای شبکه هایی هستند که خاموش می شوند. دیگران را می توان با استفاده از کمی نیرو دور کرد.



قبل از استفاده مجدد آنها ، لحیم قدیمی را درون گوشواره ها پاک کنید. انتهای بند  كننده را روی تخته لحیم كه سیم كوتاه از ترمینال كشیده است ، صاف كنید. در جایی که این دو ماده در آن قرار دارند ، نوار را با آهن لحیم کاری خود گرم کنید. مس با محکم و بافته شده بقایای لحیم کاری قدیمی را از بین می برد و راه را برای جدید باز می کند.
نوارهای برقی (گاهی اوقات به عنوان “wicks desoldering” شناخته می شوند) را می توان در هر فروشگاه سخت افزار یا مرکز بهسازی منزل یافت.
پس از پایان برداشتن نوار لحیم کاری ، انتهای نوار سوزن را قطع کنید و روند کار را برای هر یک از حباب های باقی مانده که سیم با استفاده از یک بخش تازه شل شده است ، تکرار کنید.



سیمهای شکسته را دوباره به ترمینال های داخل گوشواره ببندید. اکنون که لحیم کاری معیوب وجود ندارد ، سیم سست را به ترمینال خود وصل کنید و طول لحیم کاری الکترونیک با قطر 032 را به مفصل فشار دهید. لحیم را با آهن لحیم کاری خود گرم کنید تا آن را ذوب کرده و سیم را محکم کنید. هر سیم شکسته را لحیم کنید.
اگر هر دو سیم خراب باشد ، می توانید آنها را به هر یک از پایانه های موجود در مدار مدار وصل کنید.
این ممکن است به شما کمک کند تا در حین کار ، از یک گیره میز یا یک جفت انبردست استفاده کنید تا بند و بند گوش را در کنار هم نگه دارید.



برای رفع جک ، هر سیم رنگی را به ترمینال مربوطه وصل کنید. هنگام اتصال سیم های تقسیم شده در جک ، مهم است که ابتدا مطمئن شوید که آنها در پایانه های صحیح در حال اجرا هستند. در بیشتر جفت گوشواره ها ، سیم مسی باید به ترمینال مرکزی بزرگ ، سیم قرمز به ترمینال سمت راست کوچکتر و سیم سبز به سمت چپ بروید.
اتصال سیمها به ترمینال های اشتباه می تواند در حل مسئله ناکام باشد.
اگر مجبور بودید برای کشف سیمهای شکسته ، جک را قطع کنید ، جک جایگزینی را خریداری کنید و سیمها را به ترمینال های دارای کد رنگ بپیوندید ، همانطور که در دستورالعمل های ذکر شده شرح داده شده است.
در بعضی از جک های تعویض ، می توانید سیم شکسته شده را از طریق سوراخ کوچک در ترمینال چند بار بجای لحیم کاری در آن سیم پیچ کنید.



برای اطمینان از عملکرد آنها ، هنزفری گوش را آزمایش کنید. برای تأیید صوتی بودن صدای هر دو طرف ، گوشواره گوش خود را ببندید و موسیقی پخش کنید. پس از تعمیر آسیب های سیم کشی داخلی ، آنها باید به خوبی جدید باشند. اگر هنوز صدایی به گوش نمی رسد ، ممکن است به این دلیل باشد که لحیم نگه داشته نشده است ، یا به طور اتفاقی سیم های رنگی را به پایانه های اشتباه راه اندازی کرده اید. شما باید دوباره تلاش کنید تا اشتباه خود را اصلاح کنید.



هنزفری را از طریق دستگاه به جای سیم ببندید تا سیم. هر وقت گوشواره گوش را از دستگاه خود وصل یا جدا کنید ، پایه پلاستیکی ضخیم را در اطراف جک فلزی بگیرید. به این ترتیب ، هیچ وقت سیم را جدا نمی کنید. همیشه به آرامی به جای تکان دادن آن با حرکت سریع ، آهسته بکشید.



در حالی که از آنها استفاده نمی کنید ، گوشهای گوش خود را پیچیده یا به صورت مورد خود نگه دارید. سیم را از دستگاه خود جدا کرده و آنها را در یک حلقه شل دور دست خود بپیچید. هنگامی که بند ناف شما پیچیده شود ، گوشواره ها را روی یک سطح صاف قرار دهید تا دچار خستگی نشوند. اگر می خواهید یک لایه اضافی از محافظت داشته باشید ، گوشواره ها را در یک حالت نرم یا سخت قرار دهید تا بتوانید به راحتی آنها را دور خود حمل کنید.
هرگز هنزفری گوش خود را در جیب خود نگذارید یا به وسیله آن پیچیده نشوید زیرا فشار را روی بند ناف قرار می دهد یا ممکن است درهم پیچیده شود.می توانید موارد  گوش را از فروشگاها دیجیکو  خریداری کنید.



مرتباً گوشهای گوش خود را تمیز کنید. اگر گوشهای گوش شما نکات لاستیکی قابل جابجایی دارند ، آنها را جدا کرده و آنها را با آب صابون پاک کنید تا هرگونه موم یا گرد و غبار از روی آنها برداشته شود. برای پاک کردن بلندگوهای کوچک ، از مسواک خشک استفاده کنید تا بلندگوهای کوچک را از بین ببرید. بگذارید نوک های لاستیکی قبل از قرار دادن مجدد آنها روی پیشانی گوش خود کاملا خشک شود.هرگز گوش های گوش خود را کاملاً مرطوب نکنید وگرنه آنها متوقف می شوند.



مقالات به روز را بافروشگاه دیجیکو مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *