تفاوت بین کابل DISPLAY , MINI DISPLAY و کابل HDMI دیدگاه خود را بنویسید

iniکابل HDMI:

اولین و تنها رابط تجاری برای انتقال غیر فشرده همزمان تصویر و صدا به صورت دیجیتالHDMI است که نوعی پورت ارتباطی که قابلیت انتقال تصویر و صدا با کیفیت بالا رو تنها با استفاده از یک کابل به کاربران

ارائه میدهد. پورت HDMI برای اولین بار در سال 2002 طراحی و در سال 2003 عرضه عمومی شد. این رابط اولین و تنها پورت مستقل بین چند شرکت ،که در سال ۲۰۰۳ توسط کمپانی های Hitachi ، Silicon Image، Philips،  Panasonic و Sony و با مشارکت مالی و تکنولوژی این شرکت‌ها ایجاد شد. HDMI درواقع مخفف عبارت (High Definition Multimedia Interface ) است که در زبان فارسی به عنوان رابط چندرسانه‌ای اچ‌ دی یا رابط چند رسانه‌ای با کیفیت بالا هم نامیده میشود.

کابل DISPLAY:

دیسپلی پورت DisplayPort یکی از رابط‌های صوتی و تصویری دیجیتالی محسوب می‌شود که به وسیله آن می‌توان هم صدا و هم تصویر را انتقال داد و از این نظر بسیار شبیه HDMI است. Display Port برای جایگزینی با  VGA, DVI و FPD-Link طراحی شده است. Display Port هم چنین با DVI و VGA با استفاده از دانگل آداپتور سازگار است. هم چنین در تجهیزات و نوت بوک های مک Apple  نیز استفاده می‌شود که با مبدل های خاص می‌توان خروجی دیگری از آن ها را دریافت کرد. به طور مثال در ویدئو پروژکتور ان ای سی مدل MODEL: NPPA722X  از این پورت استفاده می شود.

(لازم به توضیح است که) دیسپلی پورت، یک رابط صفحه نمایش دیجیتالی است که توسط انجمن استاندارد الکترونیک ویدیو (VESA) توسعه یافته است. DisplayPort گزینه‌ای برای استفاده برای  مصرف کننده‌گان HDTV نیست. ( مگر این که برنامه ای برای خرید تلویزیون پاناسونیک Panasonic’s top-of-the-line 4K TV داشته باشید که تنها تلویزون خانگی است که می‌دانیم از دیسپلی پورت پشتیبانی می‌کند).

کابل MINY DISPLAY :

Mini Display، یکی از انواع رابط های صوتی و تصویری دیجیتال محسوب می شود که از طریق آن امکان انتقال تصویر در اختیار کاربر قرار می گیرد. از طریق مبدل دیسپلی و مینی دیسپلی می توانید دستگاه های مجهز به این پورت ها را به درگاه های HDMI، VGA و DVI متصل کنید، پس این امکان وجود دارد تا از طریق یک مبدل دیسپلی به آسانی دستگاه های مجهز به این پورت را به نمایشگرهای دارای درگاه HDMI متصل کرده و با استفاده از آن تصاویر و ویدئوهای ذخیره شده را روی نمایشگری بزرگ نظاره کنید.


تفاوت بین کابل display ,mini displayو کابل HDMI


مقایسه Display Port و HDMI

HDMI به مانند Display استانداردی دیجیتالی است که بیشتر در صنعت سینمای خانگی استفاده می شود اما Display بیشتر در صنعت کامپیوتر مورد استفاده قرار گرفته است.
پهنای باند Display حدود 10.8Gbps و پهنای باند HDMI حدود 10.2Gbps است.
Display یک استاندارد باز است یعنی  در انحصار  هیچ  شخص حقیقی  و حقوقی نیست در حالیکه HDMI انحصاری است و این هزینه را برای تولید کننده ومصرف کننده کمی بالا می برد.

نتیجه گیری

اگر قصد اتصال به تلویزیون را دارید، HDMI خیلی عالی است. در صورتی که گیمر هستید و تمام روز را پای کامپیوتر می نشینید، ممکن است، DisplayPort بهترین گزینه برای شما باشد، به ویژه اکنون که محبوبیت بیشتری پیدا کرده است و درنتیجه پشتیبانی بیشتری دارد. اما از طرفی DVI و VGA هنوز هم اتصالات قوی مانیتور رایانه به شمار می‌روند اما VGA توان کیفیت تصویر محدودی دارد و دیگر موضوع بحث نمی‌باشد. اما دست آخر ما از  HDMI و DisplayPort به عنوان بهترین اتصالات مورد انتخاب مان طرفداری می‌کنیم.

علاوه بر استانداردهای مبتنی بر سیم مانند displayو HDMI، استانداردهایی برای انتقال تصویر بصورت بی سیم هم وجود دارند. یکی از این استانداردها WHDI یا Wireless Home Digital Interface است که امکان ارسال تصویر بصورت بی سیم تا فاصله 30 متری با رزولوشن 1080p یعنی 3 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می کند. این استاندارد بر پایه کارهایی است که شرکت Aminom برای انتقال تصویر بی سیم انجام داده بود و می تواند به عنوان مثال، تصویر یک Blueray player را به چندین دستگاه تلویزیون در یک خانه بصورت بی سیم پخش کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *