در عصر دیجیتال ، قوانین مالیاتی ، تجارت و رقابت دیدگاه خود را بنویسید

در عصر دیجیتال ، قوانین مالیاتی ، تجارت و رقابت :
فواید دیجیتال سازی واضح و خوش آمدید. با این حال ، بحث های مردمی در سراسر جهان در مورد چگونگی تأمین مالیات و تنظیم مشاغل دیجیتال برای بهینه سازی نتایج اقتصادی و اجتماعی در حال گسترش است. از آنجا که فعالیتهای دیجیتالی اغلب بدون مرز هستند ، اقدامات انجام شده در یک کشور می تواند به سایر کشورها سرایت کند. این اقدامات به شدت بر تصمیمات تجاری و سرمایه گذاری بسیاری از مشاغل تأثیر می گذارد ، و بیشتر از اینها برای کسانی که ردپای دیجیتال از نظر جغرافیایی موبایل دارند. بیایید به شش حوزه زندگی بحث کنیم.

مالیات مشاغل از راه دور:
برای اینکه دولت از مالیات شرکتها در یک شرکت خارجی استفاده کند ، قوانین مالیاتی نیاز به “رابطه” یا پیوندی بین مالیات دهنده و حوزه مالیاتی دارند ، به طور معمول به شکل حضور فیزیکی مانند دفاتر یا کارگران. در دنیای دیجیتال ما ، بنگاهها می توانند با کاربران در تعامل باشند و در کشور ارزش ایجاد کنند بدون اینکه نیاز به راه‌اندازی جسمی در آنجا داشته باشند. در چارچوب فراگیر OECD ، بیش از 130 کشور در مورد قوانین جدید مشغول بحث و گفتگو هستند تا شرایط مورد نیاز را تغییر دهند ، بنابراین این امر به حضور فیزیکی وابسته نیست. این قوانین نحوه تخصیص سودهای مشمول مالیات بر حوزه های قضایی بازار را که کاربران در آن سکونت دارند تعیین می کند. دبیرخانه OECD پیشنهاد خود را در 9 اکتبر منتشر کرد تا به کشورها کمک کند تا در پایان سال 2020 به اجماع برسند.

برخی کشورها با ترس از پای پیاده کردن دیگران ، در این میان احساس اجبار کرده اند که به طور یک جانبه رفتار کنند. فرانسه ، در ژوئیه سال 2019 ، مالیات خدمات دیجیتالی 3٪ را بر درآمد حاصل از فعالیتهای دیجیتال که کاربران فرانسوی در ایجاد ارزش نقش فعالی دارند ، وضع کرد. هند قوانین خود را تغییر داد به طوری که از آوریل 2019 ، مشاغل از راه دور در صورت داشتن “حضور اقتصادی چشمگیر” در این کشور ، در قبال مالیات شرکتها مسئول هستند.

حداقل مالیات جهانی:
نگرانی دیگر مبنی بر این که کشورهای چارچوب فراگیر OECD با آن روبرو هستند ، امکان کسب و کار برای تغییر سود به حوزه های قضایی کم مالیات است. رقابت مالیاتی بین دولتها  نیز به این مشکل کمک می کند. قوانین جدید می تواند به کشورها این حق را بدهد که مالیات را به کشورهایی برگردانند که کشور دیگری درآمد خود را زیر حداقل نرخ توافق کرده باشد. گامهای مشابه در قانون کاهش مالیات و شغل 2017 در ایالات متحده برداشته شده است. این قوانین فقط به مشاغل دیجیتالی محدود نمی شوند بلکه به ویژه به سودهای مربوط به داراییهای نامشهود مربوط می شوند ، که در یک اقتصاد دیجیتالی مهم هستند. کشورهایی ، معمولاً کوچکتر ، که متقاضی نرخ پایین مالیات شرکتها برای جذب مشاغل هستند ، قانع کردن آنها دشوار خواهد بود و به حداقل نرخی که در آن تسویه حساب شده است بستگی دارد.

مصرف مالیات در تجارت الکترونیکی مرزی:
دولت ها مالیات مصرف مانند مالیات بر ارزش افزوده (مالیات بر ارزش افزوده) و مالیات کالاها و خدمات (GST) را برای تجارت الکترونیکی مرزی تطبیق می دهند. این هزینه ها در مورد خرید کالا و خدمات به عهده مصرف کننده نهایی است. در مورد واردات بدنی ، کشورها تمایل دارند کالاهای با ارزش اندک را از مالیات مصرف معاف کنند زیرا هزینه جمع آوری در مرز باعث شده ارزش آن را نداشته باشد. با این حال ، افزایش حجم این واردات کم ارزش از طریق تجارت الکترونیکی نگرانی در مورد از دست دادن درآمد را ایجاد کرده است. برخی کشورها برای کمک به جمع آوری به دنبال سیستم عامل های دیجیتال هستند. استرالیا سیستمی را معرفی کرده است که نیاز به فروشندگان خارجی با بیش از 75000 دلار فروش در سال به مصرف کنندگان استرالیا برای ثبت نام و پرداخت GST دارد. رویه های ساده شده آن ، درآمد بیشتری از آنچه انتظار می رفت داشته ، از انطباق بالایی برخوردار بوده و از بسیاری از مشاغل پشتیبانی دریافت کرده اند.

عوارض گمرک دیجیتال:
در حال حاضر ، محصولات دیجیتالی نظیر کتابهای الکترونیکی یا فیلم ها عوارض گمرکی ندارند ، بخشی از توافق موقت اعضای سازمان تجارت جهانی مبنی بر عدم اعمال عوارض گمرکی در “انتقال الکترونیکی”. این مهلت قانونی در ماه دسامبر منقضی می شود و ممکن است فوراً تمدید نشود. منتقدین می پرسند که چرا محصولات دیجیتال باید با هزینه ای درآمدهای دولت رفتار ویژه ای داشته باشند و توجه داشته باشند که کشورهای در حال توسعه بیشتر از کشورهای پیشرفته به عوارض گمرکی اعتماد می کنند. آنها همچنین مراقب هستند که توانایی خود را برای مقابله با تحولاتی مانند چاپ سه بعدی محدود کنند. حامیان استدلال می کنند که وظایف دیجیتالی برای اجرای ، نوآوری برانگیخته و از نظر اقتصادی ناکارآمد هستند (مانند سایر تعرفه ها) غیر عملی است.

قوانین گردش داده مرزی:
تخمین زده می شود که جریان داده های بین المللی ارزش تولید جهانی را 2.8 تریلیون دلار در سال 2014 افزایش داده و برای حقوق و آزادی های فردی نیز مهم است. با این حال ، برخی از کشورها برای محدود کردن این جریانات ، گاهی به دلایل خوبی مانند محافظت از حریم خصوصی ، حمایت از اجرای قانون و حفظ امنیت ملی ، اقدام کرده اند. با توجه به آنچه در معرض خطر است ، کشورها از طریق G20 و جاهای دیگر سعی کرده اند تا اطمینان حاصل کنند که مقررات بیش از حد محدود کننده یا سنگین نیستند ، آنها راه هایی را برای انتقال قانونی داده ها فراهم می آورند و از آنها حمایت نمی کنند.

قانون رقابت و اجرای آن:
از آنجا که شرکت های دیجیتالی به بزرگترین مشاغل کره زمین تبدیل شده اند ، آنها تحت نظارت دقیق مقامات رقابت قرار گرفته اند. در حالی که آنها ارزش فوق العاده ای را برای مصرف کنندگان و مشاغل دیگر ایجاد می کنند ، سیستم عامل های آنلاین یک چالش خاص است. آنها از تأثیرات شبکه بهره مند می شوند ، اغلب خدمات را با قیمت صفر ارائه می دهند ، به داده های متکی هستند و به طور بالقوه با کاربران خود رقابت می کنند. فضای فناوری پویا همچنین تعداد زیادی از مالکیت های بنگاه های پیشرو را بدست آورده است که اغلب خدمات بهتری را به مصرف کنندگان ارائه می دهند ، بلکه رقبا را نیز از بین می برند. آلمان قانون خود را اصلاح کرده است به گونه ای که بیشتر این معاملات قابل بررسی است. عدم وجود قوانین بین المللی و اختلاف بین رویکردهای ملی با توجه به ماهیت مرزی سکوهای دیجیتال ، چالشهایی را ایجاد می کند.

راه پیش رو:
پویایی سیاسی در هر یک از این بحث ها بی نظیر است. در زمان تنش شدید تجارت ، پاسخ های واگرا به این سؤالات خطرناک بودن و محافظت از تقسیمات بیشتر را در معرض خطر قرار می دهد. ایالات متحده ، هشت خانه از 10 شرکت بزرگ فناوری ، ابراز نگرانی کرده است که این افراد به طور ناعادلانه مورد هدف قرار گرفته اند و تعرفه های تلافی جویانه مانند شراب فرانسه را تهدید می کنند.

سیاست گذاران خط کاملی را طی می کنند. عدم تعامل می تواند منجر به از دست رفتن درآمد دولت ، تمرکز بازار ، کاهش رقابت و نارضایتی اجتماعی شود. بکارگیری سیاست های نادرست طراحی شده یا ضعیف ، باعث پیچیدگی ، انتقام جویی و ایجاد اختلال در نوآوری می شود. تجارت باید توسط اصول اقتصادی هدایت شود نه داوری نظارتی. سیاست تجارت باید از سیلوی خود خارج شود و به پیشرفت پیشرفت تکنولوژی کمک کند تا همه ما را توانمند سازد ، نه درگیری ایجاد کند.

مقالات به روز را بافروشگاه دیجیکو مطالعه کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *