روند الکترونیک بر روی اتصالات دیدگاه خود را بنویسید

 روند الکترونیک بر روی اتصالات :

سرعت و تغییر تقاضا و طرح ها در عملکرد محصول و یکپارچگی الکتریکی تأثیر بسیار زیادی در سیستم های اتصال دهنده الکترونیکی دارد. لوازم الکترونیکی جدید ، کوچکتر و قابل حمل در هوا و فضا ، دفاع و سایر محیطهای استرس زا مانند مواردی که در روباتیک و اکتشاف روغن با آنها روبرو می شوند ، منجر به تغییر خواسته ها و طرح ها می شوند. برای رفع نیازها ، تغییراتی در کانکتورهای استاندارد micro-D لازم است. فناوری جدید ، از جمله اتصال دهنده های Micro-D جدید گیرنده که توسط Omnetics تولید شده است ، پیشرفت های قابل توجهی را برای اتصال سریع و انتشار با یکپارچگی سیگنال اثبات شده برای الکترونیکی قابل حمل و ناهموار سیلاب شده به بازار ارائه می دهد. فناوری جدید لچ ، عملکرد لرزش و لرزش بالایی را که در مشخصات سطح نظامی آزمایش شده است ، فراهم می کند.

اتصالات کوچکتر و سبک تر:

این یک واقعیت زندگی است که سازها به سرعت تغییر می کنند و همه چیز کوچکتر می شود. ابزارهای الکترونیکی جدیدتر امروزی نه فضای و نه وزن مورد نیاز سیستم های کابل کشی قدیمی و کانکتور قدیمی را نمی توانند تحمل کنند.  در شکل زیر را برای چند نمونه از انواع اتصالات بصورت سنتی ببینید.



 

حتی بسیاری از مدل های قدیمی تر به دلیل تقاضای رو به رشد سیستم های اتصال کوچکتر و سبکتر ، به سرعت منسوخ می شوند. اتصالات قدیمی مانند اتصالات D-Subminiature (Mil.-DTL-24308) که از پین تا پین به 0.100 اینچ نیاز دارد ، فقط در سیستم های امروز جای نمی گیرند. رشد سریع صنعت در اندازه های خرد در فاصله 0.050 اینچی و اتصالات نانو در فاصله 0.025 اینچی نیازهای الکترونیک با تکنولوژی بالاتر را برآورده می کند.

این تغییر در صنایع مختلف فراگیر است زیرا هر یک به نوبه خود مزایای قابلیت حمل و نقل مینی و ناهنجاری را مشاهده می کنند و براساس نیاز به طراحی های جدید اتصال و کابل تنظیم می شوند. به عنوان مثال ، تعدادی از برنامه های نظامی و فضایی عمیق با استفاده از روباتیک شروع به کار کردند و به زودی شروع به دیدن شرکت های توسعه دستگاه های نجات اضطراری شروع به استفاده از کابل و اتصالات مینیاتوری نمودیم. سپس ، از آنجا که بسیاری از برنامه های اضطراری نیاز به استفاده از دستگاه هایی دارند که بتوانند در دماهای بالاتر ، تا 200 درجه سانتیگراد کار کنند ، ما شروع به دیدن تحقیقات نفت و صنعت زمین گرمایی پیروی از کت و شلوار و آزمایش فن آوری جدید اتصال میکرو-D برای برنامه های خود کردیم.

به طور خلاصه ، فشردن مقدار زیادی به فضاهای کوچک در صنعت تبدیل به کلید می شود و برای تأمین آن نیاز باید فناوری اتصال دهنده micro-D در دسترس باشد. طراحان در حال ترمیم کانکتور مینیاتوری ناهموار به عنوان یک راه حل اصلی برای ترکیبی از نیازهای طراحی و خواسته های مربوط به کاربرد هستند. این روند همچنین نیاز به فناوری اتصال سریع پلاگین و رهاسازی را نیز شامل می شود ، زیرا کاربران نمی خواهند مجدداً به آزمایشگاه بروند و از ابزارهای اضافی برای جفت گیری یا رها کردن کانکتور استفاده کنند.

افزایش پیچیدگی:

از آنجا که فناوری مدار الکتریکی و پیچیدگی در حال تحول است ، سرعت تراشه سرعت پردازش داده های آنها را افزایش می دهد ، جریان و ولتاژ در سطوح پایین تر مورد استفاده قرار می گیرد و سیستم های سیگنال مختلط در همان سیستم اتصال متصل می شوند. استفاده از این مدارهای جدید با سرعت مدار بالاتر و بالاتر تقریباً در همه جا مشهود است ، اما در دوربین های نظارتی و نمایشگرهای با وضوح بالا که در برنامه های قابل حمل نظامی ، ماهواره های فضایی و تجهیزات روباتیک ناهموار مورد استفاده قرار می گیرد ، بسیار مهم است.

امروزه ماژول های الکترونیکی مینیاتوری از طریق جعبه کابل به کاوشگرها ، سنسورها و آشکارسازهای مورد استفاده برای ارسال انواع اطلاعات به واحد اصلی از جمله فیلم ، اندازه گیری های حرارتی ، شوک و راهنمایی منتقل می شوند. مدارهای موجود در برنامه های مهم برای ماموریت اغلب به روش آسیب وارد می شوند و باید بیشترین قابلیت اطمینان را حفظ کنند و حتی در محیط های پر فشار از جمله شوک زیاد و لرزش مداوم الکترونیک ، بالاترین میزان اطمینان را حفظ کرده و یکپارچگی سیگنال را حفظ کنند.

تغییرات در الکترونیک و برنامه های کاربردی هم تغییرات قابل توجهی را در سیستم هایی که هر ماژول الکترونیکی را به سیستم اصلی رانندگی یا کابل و اتصال دهنده ها متصل می کنند ، امکان پذیر کرده است و خواهان ایجاد ارتباط بین الکترونیکی از ماژول به ماژول یا ماژول به حسگرها ، ردیاب ها ، دوربین ها و … می باشد. دستگاه های لیزر یا سایر اطلاعات جمع آوری یا توزیع داده. و به خاطر داشته باشید که در اکثر موارد ، الکترونیک جدید باید ناهموار و قابل اعتماد ، پوشیدنی یا قابل حمل باشد ، همچنین استانداردهای سیستم در حال حرکت را رعایت کند.

تعدادی از عناصر مهم در برنامه و همچنین طراحی سیستم های اتصال که در خدمت الکترونیک جدید هستند تغییر کرده اند

  1. ولتاژ ها تا حدودی استاندارد شده اند و به طور قابل توجهی پایین تر از گذشته هستند.
  2. سطح فعلی در مقایسه با سیستم های الکترونیکی قدیمی قدیمی به سطح milliamp کاهش می یابد.
  3. فضای مسیریابی سیگنال محدود شده است.
  4. برای افزایش عمر سرویس ماژول باید وزن کانکتور و کابل کاهش یابد.
  5. ناهمواری ، بویژه در سازهای هوایی و روباتیک ، بطور فزاینده ای قابل توجه است.
  6. اتصال سریع و اتصال اغلب در کاربردهای میدانی بسیار مهم است.

روندهای صنعت نشان داده است كه بیشتر تولیدكنندگان كابل و اتصالات به سرعت در حال دستیابی به سیستمهای اتصال كوچكتر هستند تا بتوانند از پیكربندیهای مکانیکی و فیزیکی استفاده كنند كه می توانند در الكترونیك های مینیاتوری ناهموار امروزی خدمت كنند. توجه به این نکته ضروری است که گروه های طراحی الکترونیکی نیز در ارائه میکرو تراشه های سریعتر و کارآمد تر محدودیت های جدیدی را اعمال می کنند. فن آوری های گسترده C-MOS بسیاری از سیستم های فرعی الکترونیکی را در یک طراحی تراشه ترکیب کرده اند. این تراشه های جدید سیگنال های سرعت بسیار بالاتری را ارائه می دهند ، بخش های حافظه بزرگتر را نشان می دهند و با ولتاژ پایین تر و جریان کم کار می کنند ، که باعث افزایش عمر باتری و میدانی وسایل مورد نظرشان می شود.

پردازش سیگنال آنالوگ در مقابل دیجیتال:

روند جالب دیگر این است که مدیریت سیگنال آنالوگ ، جای خود را به پردازش سیگنال دیجیتال می دهد. سیگنال های آنالوگ از بین نمی روند و در مدارهای کنترل سطح حسی خاص و مدولاسیون بسیار مفید باقی می مانند ، اما آنها اغلب به قطر سیم بزرگتر و ولتاژ بالاتر نیاز دارند.

به نظر می رسد پردازش دیجیتال بسیاری از مناطق طراحی مدار الکترونیکی را در بر می گیرد و از کاربرد ارتباطات تجاری (مانند تلفن های همراه) تا بسیاری از برنامه های سطح بالای نظامی و فناوری فضایی استفاده می شود. مزیت مدیریت سیگنال های دیجیتال این است که می توان آن را به راحتی مسیریابی کرد و با هزینه و پیچیدگی کمتری در الکترونیک می توان سرعت چشمگیری داشت.

بسیاری از کابلها از یک جفت دیفرانسیل سیم پیچ خورده استفاده می کنند ، به عنوان مثال FireWire اپل یا معادل آن. سرعت سیگنال بسیار قابل اطمینان حاصل می شود و تمامیت سیگنال بالا را هنگام انجام در محدوده Gigahertz بر روی سیم با قطر بسیار کوچک حفظ می کند. این روند امکان قرار دادن محصولات جدید ، منحصر به فرد ، الکترونیکی را در برنامه های قابل حمل و ناهموار فراتر از آنچه که قبلاً امروز دیده بودیم ، فراهم می کند.

نکته مهم در مورد استفاده از پردازش سیگنال دیجیتال در داخل کابل کشی این است که از دستگاههای گوش شنوایی ایمن تر است ، زیرا کابل ها می توانند از فراتر از آنچه که برای انتقال سیگنال از طریق امواج هوایی طراحی شده باشد محافظت و محافظت شوند ، به خصوص هنگامی که اطلاعات امنیتی و محرمانه درگیر هستند.

طراحی اثبات شده ، روندهای جدید:

فناوری اتصال دهنده Micro-D برای نسل های مختلف وجود داشته است. نوع اتصال کمتری که از D-subminiature یا D-sub (نام آن برای سپر فلزی D شکل گرفته شده است) نامگذاری شده است ، ریزگرد D یا همان micro-D تقریباً نیمی از طول D-sub است و ثابت کرده است در طول 40 سال گذشته بسیار موفق باشید.

اخیراً ، Omnetics برای حفظ مزیت های طراحی محبوب و اثبات شده micro-D و به روزرسانی آن ، مطابق با الزامات فن آوری های کوچکتر و بیشتر همراه ، یک Micro-D جدید Latching ایجاد کرد. این فناوری ها تمایل دارند که در مکانهایی که ابزارهای اضافی در دسترس نیستند ، نیاز به تغییر مکرر ماژول و تعویض سریع سریع سیستم سیگنال های دیجیتالی از سیستم های نظارت نوری ، سیگنال های دیفرانسیل ولتاژ پایین و حتی منبع تغذیه جریان پایین تر برخی از برنامه های جدید هستند که از فرصت های طراحی سریع تغییر سیستم اتصال جدید Latching Micro-D استفاده می کنند.



این فن آوری جدید مبتنی بر قابلیت اطمینان و مشخصات عملکرد خوب میکرو D است. همچنین از رده بندی ولتاژ و جریان پیش بینی شده آن و همچنین این واقعیت که برای بسیاری از تنظیمات صفحه ، مونتاژ پانل و سیم کشی و شمارش پین قابل تنظیم است ، بهره می برد. سیستم جدید Micro-D Latching دارای سه بخش یا جزء اصلی است. شاخه های سیمی به کابل ها یا سیم کشی باز وصل شده اند که شامل پوسته های فلزی اختیاری یا پشتی های بیش از حد قالب برای محافظت در برابر تداخل الکترومغناطیسی (EMI) ، و طراحی تسکین دهنده فشار است که باعث کاهش سایش در رابط کابل به پوسته پشتی اتصال می شود.

کانکتورهای Latching Micro-D از طیف گسترده ای از انواع کابل پشتیبانی می کنند که می تواند شامل سیم کشی باز ، مجموعه کابل های جک دار و حتی پوشش های بافته با محافظ EMI برای محافظت از نفوذ سیگنال و / یا سر و صدای سیگنال از فرار کابل و تأثیرگذاری بر مدارهای دیگر باشد.



با طراحی قفل ، می توان کابل را با یک حرکت ساده فشار و کشش به سرعت جدا کرد. یک آداپتور را می توان به کانکتورهای micro-D موجود اضافه کرد تا به ابزارهای فعلی امکان استفاده از لچ روی کابل های موجود در سیستم خود را بدهد.

اتصالات ساخته شده با طرح های بسیار ناهموار و جمع و جور و با استفاده از پوسته آلیاژ آلومینیوم 6061 با آبکاری نیکل ساخته شده اند ، و تعداد تماس از 9 تا 51 موقعیت را ارائه می دهند. کانکتورها با استفاده از یک طرح پین فلکسل مس فلز بریلیم یک تکه ، اتصالات با نیکل / طلا برای خدمات مستحکم که از -55 تا + 125 درجه سانتیگراد کار کند ، با یک نسخه ویژه دارای درجه حرارت 200 درجه سانتیگراد اندود شده اند. از قابلیت اطمینان بالا ، وزن کم ، ناهموار ، اتصال سریع Latching Micro-D در تعدادی از طرح های جدیدتر برای طراحی تجهیزات مینیاتوری استفاده شده است. سیستم های کابل شامل سپرهای بافته برای کاهش EMI و بحث متقاطع هستند. سازگاری با طرح های جک اسکرو قدیمی تر با اضافه کردن یک “آداپتور گیرنده” ساده به اتصالات Micro-D موجود.

از آنجا که لوازم الکترونیکی جدید برای محیطی قابل حمل و ناهموارتر توسعه یافته است ، از اتصالات میکرو D-Mini برای استفاده در ظرفیت های محدود و برنامه های طراحی وزن محدود استفاده می شود. کابل های همسان و سیستم های سیم کشی آماده هستند و می توانند بلافاصله و بدون تنظیم و یا تغییر در طرح ها اجرا شوند. طراحان حتی می توانند از نسخه های استاندارد لحیم کاری شده در آزمایشگاه خود برای تولید نمونه اولیه و تولید مدار استفاده کنند. ویژگی های اتصال سریع همچنین به سرعت بخشیدن به روند تست و تجزیه و تحلیل کمک می کند.

مقالات به روز را بافروشگاه دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *