شارژ بیسیم

شارژ بیسیم 2019 دیدگاه خود را بنویسید

شارژ بیسیم 2019 :
شارژ بی سیم، تا به حال، به طور معمول شارژ از طریق یک پد، به جای سیم و کابل است.  یک تیم در موسسه علمی و فناوری کره اخیرا گزینه جدیدی را برای شارژ بی سیم نشان داده است:

جعبه نه فوت طولی با بسته بندی کویل که می تواند قدرت را تا 15 فوت دور با میدان مغناطیسی تحویل دهد. این تیم هفته گذشته سیستم را تأسیس کرد و در ماه مارس آن را برای تأمین تجهیزات برق در نیروگاه هسته ای استفاده کرد.اخیرا نمونه اولیه یک سیستم رزونانس دیوپل کویل جدید (DCRS) را معرفی  شده که می تواند دستگاه های بی سیم را تا 15 فوت دور بگذارد. سیستم DCRS این را با استفاده از یک میدان مغناطیسی به دست می آورد و ظاهرا به اندازه کافی قدرتمند است تا بتواند تا 40 تلفن همراه را شارژ کند و حتی می تواند دستگاه های بزرگتری مانند تلویزیون را نیز در اختیار داشته باشد.

هنوز هیچ کلمه ای در مورد اینکه چگونه این فناوری را در دنیای واقعی ببینیم، اما در عین حال شما می توانید از Cota، یک تکنولوژی شارژ بی سیم مشابه که به زودی عرضه می شود، بررسی کنید.

در حال حاضر اکثر مردم یک شارژر بی سیم را دیده اند. این احتمالا شبیه یک پد است که دستگاههای همراه را مستقیما در بالای آن قرار می دهد. اما یک نسل آینده شارژرهای بی سیم قادر به ارائه قدرت در یک اتاق خواهد بود بدون اینکه کاربران مجبور باشند دستگاه خود را پایین بیاورند و یا آن را وصل کنند.

DCRS اولین روش برای شارژ بی سیم از راه دور نیست. Cota، یک پلتفرم قدرتمند بیسیم که سال آینده در دسترس قرار می گیرد، می تواند دستگاه هایی را که تقریبا 30 فوت دورتر هستند شارژ کند. اما حتی در مرحله اولیه، DCRS توانایی زیادی را نیز دارد. این می تواند تا 40 دستگاه همراه را در یک بار و دستگاه های بزرگتر مانند تلویزیون را شارژ کند.

یک نمونه از سیستم رزونانس دیوکل کویل می تواند یک تلویزیون LED را از 15 فوت دور نگه دارد. حسن نیت ارائه میدهد از KAIST.

چان ریم (Chun Rim)، سرپرست گروه تحقیقاتی، گفت: “درست همانطور که در مناطق مختلف دنیا Wi-Fi را مشاهده می کنیم، در نهایت، در نهایت، بسیاری از مناطق Wi-Power را در مکان هایی مانند رستوران ها و خیابان هایی که برق را به صورت بی سیم به دستگاه های الکترونیکی عرضه می کنند، در اختیار خواهند داشت.” “ما از تمام دستگاه ها در هر نقطه بدون سیم های مضر و متصل در هر زمان بدون نگرانی در مورد باتری های خود استفاده کنید.”

این تیم نمونه اولیه DCRS را با بهبود سیستم های موجود که از یک میدان مغناطیسی برای انتقال قدرت استفاده می کنند، ایجاد کرد. تیم گفت که کارایی، ساده تر و کمتر حساس به دخالت عوامل مانند درجه حرارت و رطوبت است. این بسیار بزرگتر از یک سیستم مانند Cota است، اما ظاهرا مقیاس پذیر است.

با مشاهده ویدئو زیر با شارژهای بیسیم بیشتر آشنا شوید:


 

 


مقالات به روز را با دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *