شبکه مش دیدگاه خود را بنویسید

Mesh Networks :

 شبکه هایی هستند که از دستگاه ها و گره ها (نقاط توزیع فیزیکی که سیگنال های بی سیم دریافت و انتقال می دهند) تشکیل شده است. این شبکه ها در حال حاضر شروع به انقلاب در توانایی ها و دامنه اینترنت چیزها (IoT)، که نیاز به اتصال به شبکه های معتبر و قوی برای جمع آوری، ارسال و دریافت داده ها دارد.

شبکه های ، دستگاه های IoT را قادر می سازد تا در ناحیه های دور افتاده ای که شبکه های سنتی ممکن است قادر به رسیدن به آنها نیستند، عمل کنند و به اطمینان حاصل شود که دستگاه ها به طور پیوسته به شبکه بدون وقفه متصل هستند. براساس گزارش تحقیق و بازار، انتظار می رود که شبکه مش ،شبکه تا سال 2023 به 8،9 میلیارد دلار افزایش یابد و در دوره پیش بینی (2017 تا 2023) با نرخ 9.6 درصد CAGR رشد کند.

تفاوت بین مش و شبکه های سنتی :
شبکه های بی سیم سنتی سیگنال را از یک روتر مرکزی یک سیگنال ارسال می کنند و شعاعی را ایجاد می کنند که در آن دستگاه ها می توانند به طور مستقیم به منبع متصل شوند و سیگنال دریافت کنند. در شبکه سنتی، دستگاههایی که دورتر هستند ممکن است موجب کاهش قدرت سیگنال شوند، و در نهایت در یک فاصله مشخصی، محدوده سیگنال برای اتصال یک دستگاه بسیار ضعیف است.


مش


نمودار بالا یک شبکه بی سیم سنتی را نشان می دهد. سیگنال بی سیم از مودم به روتر فرستاده می شود و سپس سیگنال ها را به هر دستگاه فعال Wi-Fi می فرستد.

متناوبا، به یک شبکه مش مانند یک پارچه بافته شده که در آن هر دستگاه به هم متصل است فکر کنید. به جای اینکه سیگنال بی سیم در محدوده وسیعی توزیع شود، هر دستگاهی که به شبکه مش متصل است به عنوان یک گره عمل می کند، به سیگنال وصل می شود و آن را به دستگاه بعدی منتقل می کند. گره ها ارتباطات شبکه را با دیگر گره ها اطراف آنها ایجاد می کنند و سیگنال ها را از گره به گره در تعدادی از مسیرها در سراسر مش عبور می دهند. هر دستگاه فکر می کند که آن را به روتر مرکزی متصل است. استحکام سیگنال از دست نرفته است زیرا باعث می شود جهش های کوچک از دستگاه به دستگاه. با توجه به ماهیت غیر متمرکز خود، شبکه های مش می توانند تقریبا بی وقفه ادامه دهند، حفظ قدرت سیگنال و توانایی ارسال و دریافت اطلاعات.


مش


 

نمودار بالا نشان می دهد که شبکه های مش چگونه عمل می کنند. سیگنال ها به و از هر گره فردی یا دستگاه متصل منتقل می شوند و یک وب از دستگاه های متصل ایجاد می شود. اگر یک گره حذف شده یا قطع شود، شبکه مش شفا دهنده خود است و سیگنال های بی سیم به دستگاه دیگری ارسال می شود.

شبکه ای برای مدت زمان طولانی وجود دارند، اما در حال افزایش است و شایع بودن IoT در سطح مصرف کننده و صنعتی افزایش می یابد. IHS پیش بینی می کند که بازار IoT از پایه نصب شده 15.4 میلیارد دستگاه متصل در سال 2015 به 30.7 میلیارد دستگاه متصل شده در سال 2020 به 75.4 میلیارد دستگاه متصل در سال 2025 رشد خواهد کرد. به طوری که تعداد دستگاه های متصل به سرعت (رشد پیش بینی شده تقریبا 5x در مدت 10 سال)، شبکه های مش را به مصرف کنندگان و کسب و کار برای اتصال تمام دستگاه های خود را بدون نیاز به هاب اختصاص داده شده را فعال کنید. این اجازه می دهد تا برای گسترش شبکه های از چیزهای متصل است.

تأثیر شبکه های مش در مدرن سازی کسب و کار:
این شبکه باید برای هر شرکتی که به دنبال تبدیل دیجیتال باشد، یک نظر مهم باشد. زیرساخت های منسوخ می تواند محدودیت های یک تحول دیجیتالی شرکت را گسترش دهد، زیرا این امر مانع از توانایی سریع، انعطاف پذیر و واکنش پذیری به نیازهای کسب و کار می شود (که باید به طور مداوم در حال تحول و توسعه مبتنی بر تحلیل است).

استقرار یک شبکه جدید، مسلما هیچ شاهکار کوچکی نیست، و این چیزی است که سازمانها باید پیشرفت کنند.
شبکه ها پایه و اساس برای جمع آوری و ارسال اطلاعات مهم کسب و کار است، که باید برای اطلاع رسانی و تحول استراتژی ها و بهره وری استفاده می شود. شرکت هایی که فاقد یک شبکه سریع، امن و قابل اعتماد هستند، خود را در معرض خطر شدید در هنگام نوسازی سازمان، نیروی کار، عملیات و فرایندهای خود قرار می دهند. عدم توجه به برنامه ای برای مهاجرت به مش در دو تا سه سال آینده، شرکت ها را در پشت منحنی قرار می دهد، در مقایسه با رقبای پیش بینی تفکر. شبکه های مش را قادر می سازد شرکت ها برای بهینه سازی ،خودکار سازی فرایندهای کسب و کار، توانمند سازی نیروی کار و دسترسی به داده های مهم تر کسب و کار را از هر زمان قبل از طریق اتصال قابل اعتماد و مقیاس پذیری دستگاه ها در سراسر.

استقرار یک شبکه مش، تیم های فناوری اطلاعات را به هم متصل می کند و آنها را نقش مهمی در ابتکارات تحول دیجیتال شرکت ایفا می کند. پس از اجرا، شبكه هاي مش كم نگهداري از شبكه هاي سنتي هستند. شبکه های شبکه مشغول به خود شفا هستند، به این معنی که اگر هر گونه اختلال در اتصال یک دستگاه خاص وجود داشته باشد، شبکه فقط به دستگاه های دیگر متصل می شود و شبکه کاهش نمی یابد. این علاوه بر سرعت و خودکار سازی آنها، تیم IT را از تیم پشتیبانی پشتیبانی می کند و زمان و فرصت بیشتری را برای شریک شدن استراتژیک و توسعه کسب و کار فراهم می کند.

برخی از برنامه های کاربردی شبکه های مش :
شهرهای هوشمند:
شبکه های مش، پایه شبکه ای هستند که بسیاری از شهرهای هوشمند در سراسر ایالات متحده را تأمین می کنند.مثال اسکاتسدیل، سیستم حمل و نقل هوشمند آریزونا (ITS) است. پلت فرم ITS 90 گره استراتژیک قرار داده و بیش از 80 دوربین ویدئویی را از طریق یک شبکه مش، متصل می کند. این اجازه می دهد تا ITS برای نظارت بر فعالیت ترافیکی و ارائه رانندگان به اطلاعات مهم. همچنین اجازه می دهد تا آنها را از راه دور نظارت و مدیریت تراکم ترافیک و یا بسته شدن جاده ها. از طریق ITS، دوربین های فیلمبرداری در امتداد جاده ها، کنترل کننده های سیگنال ترافیک و علائم پیام برای رانندگان همه متصل هستند، بنابراین مرکز مدیریت ترافیک شهر می تواند به طور مداوم جاده ها را نظارت و جمع آوری اطلاعات در مورد ترافیک. این اطلاعات به نوبه خود شهروندان را قادر می سازد که تصمیمات مبتنی بر داده های هوشمندانه تر را در مورد چگونگی از بین بردن مسدود شدن ترافیک و ایجاد شرایط امن تر جاده برای رانندگان فراهم کنند.

اسکاتسدیل چندین مزیت را برای اتخاذ یک شبکه مش نشان داده است، از جمله کاهش هزینه ها به دلیل نیاز کمتری به جزئیات پلیس برای هدایت ترافیک، عدم دسترسی به شبکه به دلیل تصادفات، به دلیل اینکه اپراتورها می توانند مسائل را شناسایی کرده و بلافاصله برای جلوگیری از تاخیر تنظیم سیگنال و افزایش ترافیک ، حتی به عنوان جمعیت راننده شهر رشد می کند.

اتوماسیون صنعتی :
شبکه های مش و نیز به پیشرفت در اتوماسیون صنعتی کمک می کنند. شبکه های شبکه اجازه می دهد ماشین آلات به شبکه های بدون گرمایش، سیم کشی کثیف متصل شوند. هنگامی که به شبکه های مش متصل می شوند، دستگاه ها می توانند داده های سنسور را به طور مداوم و با اطمینان به اشتراک بگذارند، صرف نظر از نزدیکی به منبع شبکه یا شرایط. محیط های صنعتی می توانند از نظر سختی، با گرد و غبار، مواد شیمیایی، نقاط بالا، نقاط غیر قابل دسترس، شکاف ها و شکاف ها مورد استفاده قرار گیرند. با مش، ​​تشخیص می تواند از راه دور اجرا شود بدون نیاز به رعایت هر سیم از طریق محیط های خطرناک. با تشکر از مش، سیستم های صنعتی اکنون می توانید فرمت بی سیم را مشاهده کنید که موجب خنثی شدن آن نمی شود، انعطاف پذیری را فراهم می کند و خود را تعمیر می کند، بنابراین قابل اعتماد است.

در مطالعه موردی از سنسورهای آنلاین، یک شبکه مش به یک مرکز آبرسانی اعزام شد. شبکه های سنتی تقریبا غیرممکن است که در این سه طبقه قرار گیرند، چرا که سیمها توسط دیوارهای بتنی ضخیم و تانک های غول پیکر آب متصل به لوله های فلزی مانع می شوند. با استفاده از گره های تکرار کننده در هر طبقه، تسهیلات قادر به ارسال اطلاعات دستگاه به یک اتاق کنترل مرکزی به طور بی سیم از طریق یک شبکه فرکانس رادیویی بود. صرف نظر از جمع آوری و ارسال اطلاعات بسیار کارآمدتر، تخمین زده می شود که نصب یک دهم از زمان لازم برای نصب هر دستگاه به اتاق کنترل است.

خدمات ضروری:
اگر ما در طی یک وضعیت اضطراری یا فاجعه از رفع خستگی اینترنت رنج ببریم، ارتباط نزدیک به غیرممکن خواهد بود. همانطور که شبکه های مشبک خود تعمیر می کنند، آنها اجازه می دهد که سرویس های اضطراری به یک شبکه متصل شوند، حتی اگر شبکه های استاندارد بیش از حد و یا یک قطع کامل را تجربه کنند.

پس از طوفان شنی در سال 2012، خطوط تلفن و ارتباطات بحرانی برای چند هفته در برخی از محله ها انجام شد و ساکنان قادر به تماس با 911 یا عزیزان نبودند. یک موسسه غیرانتفاعی جوان توسعه به نام “هدیه قرمز هوک” (RHI) یک شبکه مش را با همکاری مؤسسه فناوری های باز در مجاورت سرخ هوک، بروکلین تاسیس کرد که ناشی از طوفان ناشی از این واقعیت است که آب آن احاطه شده است در سه طرف ابتکار عمل برای کارگران امدادی و کسانی که نیازمند کمک هستند امکان دسترسی به اینترنت از طریق یک شبکه Wi-Fi جامعه را فراهم می کند. پس از فاجعه، RHI تلاش کرده است تا پروژه Wi-Fi خود را گسترش دهد تا 80 درصد از فضاهای باز در محله را پوشش دهد.

کشاورزی :
مزرعه می تواند گسترده باشد، و نصب کابل برای یک شبکه سنتی در کنار غیر ممکن است. هنگامی که شما به مزرعه می روید، مقدار باور نکردنی داده هایی وجود دارد که کشاورزان می توانند برای تصمیم گیری دقیق تر، سود بیشتری به دست آورند و سود بیشتری کسب کنند. اما آنها باید بتوانند این اطلاعات را از منابع متفاوتی جمع آوری کنند، آن را کامپایل کرده و آن را تجزیه و تحلیل کنند تا اثرات عملی را ایجاد کنند. این جایی است که شبکه های IoT و Mesh بر کشاورزی تاثیر می گذارند.

با اتصال سنسورهای محیطی که می توانند داده ها را مانند دما، رطوبت و ارتعاش و همچنین دوربین هایی برای نظارت بر مزرعه بگیرند، کشاورزان نه تنها می توانند تصمیمات دقیق در مورد نحوه برخورد با محصولات یا دامداری خود داشته باشند، بلکه می توانند نیروی کار را ایجاد کنند کارآیی با دانستن اینکه آیا زمینه ها قابل اجرا هستند قبل از ارسال farmhands، یا فعال نگهداری فعال در ماشین آلات. مزارع فعال مش می توانند داده های زمان واقعی را به یک مرکز کنترل و یا حتی به کابین تراکتور ارسال کنند و به کشاورزان اجازه می دهد تصمیمات دقیقتری بگیرند. نه تنها این، بلکه پتانسیل کنترل بی سیم از راه دور نیز وجود دارد. با یک شبکه مش، کسی در یک مرکز کنترل می تواند ماشینها را روشن یا خاموش کند یا تنظیمات خود را بدون نیاز به جسمی در دستگاه انجام دهد.

با مشاهده ویدئو زیر با Mesh Networks بیشتر اشنا شوید:


 

 

 


 

مقالات به روز را با دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *