عمر تلفن هوشمند دیدگاه خود را بنویسید

عمر تلفن هوشمند :

میانگین سن خرید و فروش گوشی های هوشمند در سال 2018 از 2.38 سال در سال 2016 به 2.77 سال افزایش یافت. از زمانی که قیمت تلفن ها دلهره آور شد ، مردم شروع به نگه داشتن تلفن های هوشمند برای مدت طولانی تر کردنداین روزها نمی توان انتظار داشت که یک تلفن هوشمند بیش از دو تا سه سال دوام داشته باشد. حتی اگر ما یک آیفون گران قیمت در دست خود داریم ، ما تمایل داریم که یک گوشی جدید را بدست آوریم زیرا از نظر باتری ، صفحه نمایش یا سایر اصلاحات ، تلفن قدیمی نیاز به تعمیر اساسی دارد. این امر می تواند به این دلیل باشد که تعمیر تلفن سخت تر و سرمایه گذاری در تلفن جدید و به روز شده بسیار ساده تر است. بسیاری از لپ تاپ ها دارای باتری قابل جابجایی هستند و بنابراین در صورت عدم توانایی در مصرف باتری ، می توانید جایگزینی آن را خریداری کنید. با این حال ، بیشتر تلفن های هوشمند در حال حاضر با باتری داخلی ساخته شده اند که تعویض یا تعمیر آن مشکل است.

اگر شما چند سال است که بر روی تلفن نگه داشته اید ، ممکن است همانطور که قبلاً استفاده می کرد ، شارژ نداشته باشد. همانطور که جنجال “Batterygate” اپل نشان داد ، این همچنین می تواند منجر به کند شدن یا خاموش شدن تصادف گوشی شما شود. هرچه باتری بیشتری شارژ و کاهش یابد ، از بین می روند. طبق مطالعه جدیدی که توسط HYLA Mobile انجام شده است ، میانگین سنی یک تلفن هوشمند معامله شده در سال 2016 2.38 سال بوده است. تا سال 2018 ، این تعداد به 2.77 سال افزایش یافت. در مورد آیفون ها که در سال های اخیر بسیار گران قیمت شده اند ، حتی از 2.92 سال بالاتر صعود کرد.

به عبارت دیگر ، از آنجا که قیمت تلفن ها دلهره آورتر شد ، مردم برای مدت طولانی تر به نگه داشتن تلفن های هوشمند متوسل شدند. و با این حال ، هنوز سه سال زندگی نسبتاً کوتاه برای چنین اسباب بازی گران قیمت است. یک لپ تاپ 700 دلاری ممکن است سه تا پنج سال دوام داشته باشد ، در حالی که یک لپ تاپ 1000 دلاری به علاوه می تواند چندین دلار بیشتر باشد. با این وجود ، اگر از تلفن هوشمند خود به خوبی استفاده می کنید ، ممکن است بتوانید آن را برای مدت طولانی تری نگه دارید. بسته به تلفنی که دارید ، ممکن است بتوانید آن را به تنهایی تعمیر کنید. iFixit محبوب ترین تلفن ها را تجزیه می کند و به آنها امتیاز تعمیر می دهد.

این که آیا شما خودتان یک تلفن را تعمیر می کنید یا آن را به یک مرکز خدمات منتقل می کنید ، چند قسمت مشترک وجود دارد که می تواند باعث طولانی تر شدن تلفن شما شود. با تعویض باتری تلفن شما مسافت پیموده شده بیشتری را برای شما به همراه دارد. باتری های بیشتر تولید کنندگان حدود دو سال قبل از تخریب جدی طول می کشد. صفحه نمایش معمولاً یکی از اجزای گران قیمت است ، بنابراین حتی اگر خودتان تعمیر را انجام دهید ، می تواند پرهزینه باشد (اما هنوز ارزان تر از خرید یک تلفن جدید).

کیت های تعمیر صفحه نمایش همه چیز را برای تعمیر صفحه نمایش ترک خورده ، از جمله صفحه نمایش و دیجیتال بخشی که تشخیص می دهد انگشت خود را چطور تشخیص می دهد ، آورده شده است  و بیشتر آنها شامل ابزارهایی است که برای جایگزینی لازم دارید. اکثر تلفن های محبوب کیت های زیادی را می توان به صورت آنلاین خریداری کرد. در برخی موارد ، شما ممکن است فقط شیشه را جایگزین کنید ، که می تواند بسیار ارزان تر باشد. بسته به مدل ، اگر برنامه AppleCare + را ندارید ، برنامه خدمات توسعه یافته شرکت ، بسته به مدل ، 330 دلار برای تعویض صفحه هزینه می کند. برخی از تعمیرات تلفن اندرویدی نیز می توانند به همین اندازه گران باشند. اگر خود صفحه را درست کنید می توانید پول زیادی صرفه جویی کنید ، اما روند کار دشوار است. خبر خوب این است که تا زمانی که مجدداً آن را خراب نکنید ، صفحه و شیشه شما باید خیلی طولانی تر کار کند تا اینکه هر تولید کننده تلفن از تلفن شما پشتیبانی کند.

همچنین کارهای کوچک دیگری وجود دارد که می توانید برای کارکردن تلفن خود انجام دهید. اطمینان حاصل کنید که همیشه قبل از مراجعه به مشکل در تعویض درگاه خود ، بندر شارژ خود را با مقداری موچین ریز و یا ابزار تمیز کردن درگاه تمیز کنید. اگر می خواهید تلفن خود را تعمیر کنید ، سه گزینه اصلی دارید. اولین و به طور بالقوه ارزان ترین این است که خودتان تعمیر را انجام دهید. سایت هایی مانند iFixit دارای راهنماهای مفصلی است که شما را در هر مرحله از باز کردن بیشتر تلفن ها برای تعمیرات معمول ، طی می کند. ممکن است شما به ابزارهای ویژه مانند فنجان مکش ، انتخاب پلاستیک یا بیت پیچ گوشتی مخصوص (مانند پیچ ​​معروف بدنه‌ی اپل) نیاز دارید. برخی از تلفن ها برای باز کردن دشوارتر از سایرین هستند ، بنابراین قبل از خرید ابزار یا قطعات ، حتماً در مورد مدل تلفن خود تحقیق کنید.

گران ترین اما امن ترین گزینه این است که تعمیر را مستقیماً از تولید کننده دریافت کنید. اپل ، گوگل ، سامسونگ و سایر تولید کنندگان دیگر باتری ، صفحه نمایش و سایر قسمت های شما را با هزینه ای جایگزین می کنند. برای آیفون ها می توانید به هر فروشگاه اپل بروید ، استفاده از یک مرکز تعمیر رسمی مجاز تضمین می کند که سازنده تلفن شما در صورت نیاز به تعمیر یا کمک از آنها در آینده خدمات شما را انکار نمی کند.

تعمیرات غیرمجاز ، که توسط یک فروشگاه رایانه انجام می شود ، می تواند موجب صرفه جویی در هزینه شما شود ، اما تولید کنندگان معمولاً در صورت پایین رفتن از آن مسیر سعی در مجازات کردن شما دارند. برخی از تولید کنندگان شامل برچسب های ضد و نقیض “ضمانت نامه” هستند که در صورت شکسته شدن یا حذف آنها از آنها استفاده می کنند تا گارانتی را باطل کنند. کمیسیون تجارت فدرال در سال 2018 به شرکتها یادآوری کرد که این عمل غیرقانونی است. به طور مشابه ، در سال 2017 ، اسناد به بیرون درز نشان داد که اپل در صورت پیدا کردن باتری شخص ثالث در حین انجام تعمیر ، از ارائه خدمات برای هر مسئله خودداری خواهد کرد. این شرکت اخیراً این سیاست را معکوس کرده است ، اما در صورت یافتن سایر مؤلفه های شخص ثالث ، مانند تخته های منطقی یا میکروفون ، از تعمیرات خودداری می کند.

مقالات به روز را بافروشگاه دیجیکو مطالعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *