بلوتوث

فرستنده وگیرنده بلوتوث دیدگاه خود را بنویسید

 فرستنده بلوتوث و گیرنده بلوتوث:

 فرستنده بلوتوث یک دستگاه الکترونیکی است که با کمک یک آنتن امواج رادیویی تولید می کند. فرستنده بلوتوث خود یک جریان متناوب فرکانس رادیویی را تولید می کند که به آنتن اعمال می شود. هنگامی که از این جریان متناوب هیجان زده می شود، آنتن موج های رادیویی را منتشر می کند. فرستنده ها علاوه بر استفاده از آنها در پخش، اجزای اجزای ضروری بسیاری از دستگاههای الکترونیکی هستند که با رادیو ارتباط برقرار می کنند مانند تلفن های همراه، شبکه های کامپیوتری بی سیم، دستگاه های فعال بلوتوث، درب بازکن گاراژ، رادیوهای دو طرفه در هواپیما، کشتی ها، فضاپیماها، رادار و چراغ های ناوبری.

گیرنده بلوتوث به عنوان یک پل بین گوشی و سیستم صوتی عمل می کند، پخش موسیقی بی سیم در گیرنده A / V دیگر غیر ممکن است تنها اگر شما یک گیرنده بلوتوث، سیستم استریو خانگی همراه با گیرنده بلوتوث موسیقی می توانید صدای کیفیت سی دی از گوشی یا دستگاه بلوتوث دیگر از طریق بلندگوهای خود است.


بلوتوث


برخی از کاربردهای کلیدی سیستم زیر:

• کنترل بی سیم و برقراری ارتباط بین تلفن همراه و یک هدست hands-free.

• کنترل بی سیم و برقراری ارتباط بین یک تلفن همراه و سیستم صوتی خودرو سازگار با بلوتوث.

• کنترل بی سیم و برقراری ارتباط با دستگاه های iOS و تلفن های Android، تبلت ها و بلندگوهای قابل حمل بی سیم.

• هدست بی سیم بلوتوث و اینترکام. به طور مثال، یک هدست گاهی اوقات “بلوتوث” نامیده می شود.

• پخش بی سیم از صدا به هدفون با یا بدون قابلیت ارتباطی.

• جریان بی سیم از داده های جمع آوری شده توسط دستگاه های تناسب اندام فعال بلوتوث به تلفن و یا کامپیوتر.

• شبکه های بی سیم بین رایانه های شخصی در فضای محدود و پهنای باند کمی مورد نیاز است

• ارتباطات بی سیم با دستگاه های ورودی و خروجی کامپیوتر، که شایع ترین آنها ماوس، صفحه کلید و چاپگر است.

• انتقال فایل ها، اطلاعات تماس، قرار ملاقات های تقویم و یادآوری ها بین دستگاه های OBEX.

تفاوت فرستنده و گیرنده آنتن:
تفاوت اصلی بین فرستنده و گیرنده این است که یک فرستنده اطلاعات را جمع آوری و رمزگشایی می کند و گیرنده اطلاعات را در یک شکل قابل شنیدن و یا بصری که مصرف کنندگان می توانند آن را ببینند یا گوش دهند را نمایش می دهد. بیشترین شناخته شده ترین و قدیمی ترین اختراع برای استفاده از این سیستم، رادیو است. در بسیاری از دستگاه هایی که تکنولوژی الکترونیک رادیویی را اجرا می کنند، فرستنده و گیرنده با یکدیگر همکاری می کنند تا صدا و تصاویر را به مصرف کنندگان بفرستند. فرستنده به طور کلی از یک نوسانگر، یک مدولاتور و تقویت کننده های جداگانه برای هر فرکانس رادیویی و صوتی تشکیل شده است. این اجازه می دهد تا دستگاه برای انتقال هر دو موج شنیداری و بصری. در بیشتر مناطق استفاده از فرستنده ها تنظیم می شود زیرا استفاده نادرست می تواند منجر به انتقال خطرناک سیگنال ها شود.

فرستنده بلوتوث و گیرنده بلوتوث:
آنها 3.5 میلیمتر اتصال به بلندگوهای غیر بلوتوث یا هدفون شما دارند شما می توانید موسیقی بی سیم از دستگاه های میزبان خود (گوشی های هوشمند، قرص، لپ تاپ ها) به طوری که توسط سحر و جادو. آهنگ های پیشرفته در نوک انگشتان شما. اندازه کوچک و باتری ساخته شده، تحرک واقعی بلوتوث را به شما تحمیل می کند و آن را مناسب برای فعالیت های در فضای باز مانند کوهنوردی و پیاده روی می کند.

تکنولوژی که شما را به یک بعد جدید در اتصال بی سیم هدایت می کند. مهم است که خود را با نوع مناسب مردم احاطه كنید. بلوتوث استاندارد جدیدی است که توسط گروهی از تولیدکنندگان الکترونیک ایجاد شده است که هرگونه تجهیزات الکترونیکی را قادر می سازد ارتباطات خود را بدون سیم، کابل یا هر اقدام مستقیم از سوی کاربر ایجاد کند. این یک تکنولوژی در حال رشد سریع است که باعث می شود انسان به راحتی بتواند تجهیزات الکترونیکی خود را از یک مکان به مکان دیگر انتقال دهد.در ادامه به معرفی چند نمونه از این گیرنده های بلوتوث که در فروشگاه دیجیکو ارائه شده است می پردازیم:

فرستنده و گیرنده بلوتوث:

فرستنده و گیرنده بلوتوث شامل یک دستگاه بلوتوث با دو پورت AUX که یکی RECEIVE و دیگری TRANSMIT و یک درگاه میکرو USB که کار شارژ دانگل بلوتوث را انجام میدهد تشکیل شده است.فرستنده و گیرنده بلوتوث و یا دانگل بلوتوث برای انتقال صوت بین موبایل و اسپیکر به عنوان گیرنده و بین تلویزیون و هدست بلوتوث و یا اسپیکر به عنوان فرستنده استفاده میگردد. فرستنده و گیرنده بلوتوث دارای یک دفترچه راهنما و یک کابل شارژ و 2 عدد کابل صوت برای اتصال وجود دارد.



 

گیرنده بلوتوث یوگرین مدل 30348:

گیرنده بلوتوث یوگرین مدل 30348 کار را برای کاربران حرفه ای و کسانی که به دنبال دریافت صوت با کیفیت بالا هستند راحت کرده است.دانگل بلوتوث یوگرین ، ورژن 4.1 را پشتیبانی میکند و بالا بودن ورژن دانگل بلوتوث یوگرین در مقایسه با گیرنده بلوتوث های دیگر افزایش در قدرت  میکروفون تا 38 دیسیبل و قدرت خروجی پاور تا 16 اهم میباشد. گیرنده بلوتوث یوگرین بوسیله کابل میکرو USB شارژ میشود و توسط پورت AUX به اسپیکر و سینمای خانگی و … متصل شده و صدای موسیقی و متن و به طور کلی صوت دستگاه (موبایل و تبلت و نوت بوک و …) را از طریق بلوتوث منتقل مینماید. دانگل بلوتوث یوگرین دارای یک عدد باطری 120 میلی امپر و ولتاژ 3.7 میباشد که با 2.5 ساعت شارژ توانایی دارد تا 6 ساعت موزیک را بر روی اسپیکر و سینمای خانگی و … و تا 7 ساعت برای برقرای تماس خروجی دهد. گیرنده بلوتوث یوگرین تا 10 متر بدون مانع را برای مکالمه و انتقال صوت عبور میدهد.



 

گیرنده بلوتوث شارژی X6:

گیرنده بلوتوث مدل x6 مناسب اتصال به سینمای خانگی و اسپیکر و ضبط خودرو میباشد. گیرنده بلوتوث بوسیله پورت میکرو USB شارژ میگردد و با پورت AUX به دستگاه متصل میگردد. به عنوان مثال دانگل دریافت کننده موسیقی را میتوان به ضبط خودرو با پورت ورودی AUX وصل نمود و با بلوتوث موبایل ست نمایید و موسیقی موبایل را بر روی باند خودرو انتقال نمایید. گیرنده بلوتوث مدل X6 دارای قابلیت CALL و یا برقراری مکالمه نیز میباشد. همچنین گیرنده بلوتوث و یا دانگل دریافت کننده موسیقی دارای ورودی MICRO SD برای پخش از روی مموری را نیز دارا میباشد.



 

فرستنده‌ و گیرنده بلوتوث ماکسیم (Maxim Bluetooth Music Receiver & Transfer):

گیرنده-فرستنده‌ بلوتوث «ماکسیم» (Maxim) ، یک محصول با طراحی بسیار ساده اما کاربردی، کیفیت ساخت بالا به همراه قیمت مقرون‌ به‌ صرفه است .این فرستنده‌ و گیرنده بلوتوث در ابعاد و وزن معقول ساخته‌شده؛ به کمک فناوری بلوتوث با شعاع کارکرد حدود ۱۰ متر، می‌تواند اطلاعات صوتی را به پخش‌کننده‌ و یا فرستنده ی موردنظر دریافت و یا ارسال کند.شما میتوانید با استفاده از دو کلید Transmitter و Receiver که روی دستگاه تعبیه شده به راحتی قابلیت دستگاه را از فرستنده به گیرنده بلوتوث ، با توجه به ویژگی های دستگاه متصل به MAXIM تغیر دهید.


فرستنده‌ و گیرنده بلوتوث Maxim


 

مقالات به روز را با دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *