فن لپ تاپ دیدگاه خود را بنویسید

اگر فن لپ تاپ شما به بازار نیامد چه کاری انجام دهید:

اجرای یک لپ تاپ با یک فن که قادر به روشن کردن نیست می تواند منجر به آسیب فاجعه سخت افزاری شود. یک فن خنک کننده دارای عملکرد برای لپ تاپ با گرما بالا به همان اندازه که طول عمر دستگاه از نظر غذایی و آب برای انسان ضروری است. اگر تازه کار هستید می توانید تمیز کردن فن غیر تهاجمی را برای رفع این سیستم امتحان کنید ، اما رفع پیچیدگی های بیشتری به کمک حرفه ای نیاز دارد. توجه داشته باشید که برخی از لپ تاپ های بسیار نازک و دستگاه های تبلت ، لپ تاپ ترکیبی از CPU ها و GPU های دارای گرما استفاده می کنند که برای رفع نیاز فن فن طراحی شده اند

گرمای بیش از حد دشمن است:
اگر فن کار را برای محافظت از آسیب در برابر آن متوقف کرد ، سریعاً لپ تاپ خود را خاموش کنید. تولید گرما بخشی طبیعی از سخت افزار لپ تاپ است. تولید بیش از حد گرما چیز بدی برای لپ تاپ است. لپ تاپ هایی که در کوتاه مدت باعث خرابی و خرابی می شوند. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت در برابر گرمای بیش از حد ، از بین می رود و در نهایت سخت افزار را خراب می کند. این کمک می کند تا سخت افزار خود را بشناسید: اگر لپ تاپ شما به طور معمول در حین فعالیت هایی مانند تماشای یک فیلم YouTube یا مرور وب ، صدای فن شدید را تولید می کند ، و صدای آن را متوقف می کند ، ممکن است مشکلی پیش بیاید. بعضی از طرفداران ممکن است در استفاده از گرمای کم غیر قابل شنیدن باشند ، بنابراین سعی کنید دست خود را در نزدیکی دریچه قرار دهید تا از جریان هوا احساس کند

یک پنکه را بررسی کنید:
لپ تاپ را برای هواکش های خنک کننده بازرسی کنید. این برای شناسایی اینکه لپ تاپ دارای سیستم خنک کننده مبتنی بر فن است ، مفید است و همچنین مشخص می کند که سیستم را برای پاک کردن موانع تمیز می کند. اگر لپ تاپ شما به اندازه کافی نیاز به فن داشته باشد ، این بدان معنی است که بدون فن ، لپ تاپ می تواند گرمای کافی برای آسیب رساندن به خود ایجاد کند. بیشتر لپ تاپ ها دارای دریچه اگزوز در کنار دستگاه هستند و ممکن است شامل تهویه هوا در قسمت پایین دستگاه باشد. برخی از لپ تاپ ها مانند MacBook Air ، دریچه را در لولا مانیتور پنهان می کنند.

هوای فشرده دوست شماست:
تمیز کردن دریچه های لپ تاپ یک فرایند کم خطر و غیر تهاجمی است که می تواند هرگونه جمع آوری آوار را که مانع از کار افتادن فن می شود ، از بین ببرد. دریچه های لپ تاپ باید هر سال یا دو سال تمیز شوند. با استفاده از ترکیدگی هوا کنترل شده از یک قوطی هوای فشرده ، دریچه را تمیز کنید. سیستم را خاموش کنید ، باتری را برداشته ، درب صفحه را ببندید و قبل از تمیز کردن دستگاه را برعکس کنید. نی را به هوای فشرده شده بچسبانید و سخاوتمندانه هوا را در هر دریچه در لپ تاپ منفجر کنید. از استفاده از جاروبرقی خودداری کنید زیرا باعث ایجاد استاتیک می شود که به دستگاه آسیب می رساند. همچنین از دمیدن گرد و غبار با دهان خودداری کنید.

تعمیر لپ تاپ حرفه ای:
اگر تمیز کردن دریچه ها مشکل را برطرف نکرد ، چیزی در داخل لپ تاپ پیش آمده است. ممکن است فن به دلیل خراب بودن موتور نیاز به اتصال دوباره به مادربرد یا کاملاً تعویض داشته باشد. مگر اینکه در مونتاژ و جداسازی راحت لپ تاپ راحت باشید ، انتقال وسیله خود به یک متخصص برای تعمیرات امن ترین دوره عمل است. شکستن یک لپ تاپ با جداسازی نادرست آن بسیار آسان است و کنار گذاشتن آن بسیار دشوار است.

مقالات به روز را بافروشگاه دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *