فیبر نوری در مقابل DSL دیدگاه خود را بنویسید

فیبر نوری در مقابل DSL اینترنت:

هنگام خرید گزینه های اینترنت برای خانه یا کسب و کارتان، احتمالا در چند نوع شبکه قرار دارید. رایج ترین فیبر نوری، کابل، DSL و ماهواره است. هر نوع شبکه در روش انتقال داده ها متفاوت است و هر یک از مزایای منحصر به فرد خود را ارائه می دهد.

این مقاله تفاوت بین Fiber Optic Internet و DSL را توضیح می دهد و همچنین منافع و معایب هر دو نوع ارتباط را برجسته می کند.

فیبر نوری:
اینترنت فیبر نوری یک اتصال به اینترنت است که اطلاعات را به طور کامل یا بخشی از طریق کابل فیبر نوری انتقال می دهد. “فیبر” اشاره بهسیمهای نازک شیشه ای داخل کابل محافظ بزرگتر. “نوری” اشاره به نوع انتقال داده ها سیگنال های نور است.بنابراین، اتصال به اینترنت با استفاده از فیبر نوری کابل اتصال اینترنتی است که در آن داده ها در سیگنال های نور از طریق سیم های کوچک و انعطاف پذیر شیشه ای تحویل می شوند.


فیبر


در مورد سرعت نور فکر کنید. اتصال فیبر نوری شما به سرعت اطلاعات را تحویل نمی دهد، زیرا سیگنال چندین بار در مسیر مقصد به آن متصل است، اما هنوز هم بسیار سریع است.

DSL:
DSL یک اتصال به اینترنت از طریق خطوط تلفن است. این مخفف عبارت “Line Direct Subscriber” است.به یاد داشته باشید روزهای خوب زمانی که اینترنت از طریق خط تلفن ایجاد زنگ های دوست داشتنی شماره گیری شد و خط تلفن را به گروگان گرفت کل زمان شما متصل شد؟ DSL فرکانس های اینترنتی را از طریق تلفن شما جدا می کند، کاربران را قادر می سازد به صورت آنلاین و به طور همزمان از تلفن استفاده کنند.

خطوط تلفن عمدتا از مس ساخته می شوند. با اینکه مس مسطح ایده آل است، داده ها نمی توانند به سرعت از طریق خطوط تلفن به همان اندازه که بتوانند با سیستم های فیبر نوری حرکت کنند، ما را به مزایا و معایب این دو می رساند.

 سرعت و قابلیت اطمینان:
شما احتمالا می توانید حدس بزنید که فیبر نوری بر سرعت سرعت می گیرد، حاشیه بسیار بزرگ، در واقع. شبکه های فیبر نوری می توانند سرعت تا 1 گیگابیت در ثانیه (1000 مگابیت در ثانیه) را ارائه دهند، در حالی که سرعت DSL ها معمولا حدود 6 مگابیت در ثانیه می باشد. برای بیشتر در Mbps و آنچه این بدان معنی است، این مقاله FAQ را در Mbps بررسی کنید. حتی بدون دانستن بیشتر در مورد Mbps و اینکه چگونه اینترنت را به سرعت نشان می دهد، آسان است که فیبر نوری را می توان بسیار، بسیار سریعتر مشاهده کرد.


فیبر


 

سرعت هایی که فیبر نوری می تواند ارائه دهد، ایده آل برای تقریبا هر چیزی است که شما آنلاین انجام می دهید، از جمله:

دانلود موسیقی و فیلم ها
جریان تلویزیون و فیلم
بازی های آنلاین چند نفره آنلاین بازی کنید
اتصال بسیاری از دستگاه ها، مانند رایانه، دستگاه های همراه، تلویزیون های هوشمند، در یک بار

 قیمت گذاری و دسترسی به فیبر نوری:
با توجه به اینکه فیبر نوری اینترنت بسیار سریعتر و قابل اطمینان تر از DSL است، قابل فهم است که فیبر نوری هزینه بیشتری خواهد داشت. اما چقدر بیشتر؟ قیمت توسط رقیب متفاوت است، اما انتخاب فیبر نوری بیش از DSL شما را به عقب می کند که خیلی بیشتر در یک ماه.

با این حال، DSL تقریبا همیشه گزینه ارزان تر است زیرا از فناوری و زیرساخت موجود (خطوط تلفن) استفاده می کند. اگر شما برای اتصال به اینترنت و ارسال ایمیل به اینترنت از طریق تلویزیون و بازی آنلاین به اینترنت بیشتر نیاز دارید، DSL ارزان ترین انتخاب شماست.

قیمت قطعا چیزی است که باید در هنگام تصمیم گیری بین فیبر نوری و DSL در نظر گرفت، اما در دسترس بودن آن نیز وجود دارد.برای یک منطقه برای دسترسی به فیبر نوری اینترنت، آنها باید کابل فیبر نوری نصب شده است. این محدودیت دسترسی به فیبر نوری اینترنت را به مناطق بسیار خاص، معمولا مناطق شهری پرجمعیت محدود می کند، زیرا سیستم جدید دارای توانایی بیشتری برای خدمت به مردم است.

از آنجا که DSL به سیم های تلفن متکی است، که تقریبا در همه جا، DSL به مراتب آسان تر است. در نتیجه، مردم بیشتر گزینه های DSL و فیبر نوری را پیدا خواهند کرد، زیرا تکنولوژی فیبر هنوز در منطقه پشتیبانی نمی شود.

اکنون که شما می دانید تفاوت های عمده بین فیبر نوری اینترنت و DSL، شما می توانید تصمیم بگیرید که بهترین برای خانه و یا کسب و کار شما است!

مقالات به روز را با دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *