ماوس بلوتوث در مقابل موس بی سیم دیدگاه خود را بنویسید

ماوس بلوتوث در مقابل موس بی سیم:
ماوس های بی سیم به طور کلی در دو نوع وجود دارند:

فرکانس رادیویی و بلوتوث.

هر فن آوری به همان اندازه با بیشتر کارهای روزمره مانند مرور ، کار و بازی مناسب است. تفاوت اصلی این دستگاه ها در نحوه اتصال آنها به رایانه شما است:

موش های RF برای اتصال به دانگل USB احتیاج دارند ، در حالی که موش های بلوتوث می توانند به گیرنده داخلی موجود در اکثر رایانه های مدرن متصل شوند.

راه اندازی مورد نیاز:
موس های بی سیم RF با یک دانگل بسته بندی شده اند که به یکی از درگاه های USB رایانه شما متصل می شوند. پس از اتصال دانگل و قرار دادن باتری ها در ماوس ، تنها کاری که باید انجام دهید این است که سوئیچ برق را روی ماوس بپیچید تا روشن شود. بعد از یک دقیقه ، ماوس شما باید آماده باشد.

موس های بی سیم بلوتوث معمولاً دارای هیچ دانگل نیستند. در عوض ، ماوس شما دارای یک فرستنده است که با گیرنده بلوتوث ساخته شده در رایانه شما ارتباط برقرار می کند. برای اتصال ، ماوس را روشن کنید و آن را مطابق با کتابچه راهنمای مالک خود در حالت کشف قرار دهید. پس از آن ، ماوس را مانند سایر دستگاههای بی سیم بلوتوث جفت کنید.

تجهیزات اضافی:
بیشتر موس های بی سیم RF بطور اختصاصی با دانگل که در آن بسته بندی شده اند زوج می شوند. این بدان معنی است که اگر دانگل فراتر از تعمیر از بین رفته یا آسیب دیده باشد ، خود موش اساساً بی فایده است و باید تعویض شود.مگر اینکه رایانه شما به پشتیبانی بلوتوث داخلی مجهز نباشد ، تجهیزات اضافی لازم برای موش های بلوتوث وجود ندارد. اما اگر گیرنده رایانه یا آداپتور USB شما خراب شود ، باید قبل از استفاده مجدد از ماوس ، آن را تعویض کنید. اگر فرستنده موجود در ماوس نتواند ، به احتمال زیاد مجبور باشید که ماوس را به طور مستقیم تعویض کنید.

سازگاری با دستگاه های مختلف:
نکته اصلی تفاوت بین موس های RF و بلوتوث سازگاری آنها با دستگاه های خارج از لپ تاپ و رایانه های رومیزی است. بسیاری از دستگاه ها ، از جمله دستگاه های فاقد پورت USB ، با لوازم جانبی بلوتوث سازگار هستند و می توان آنها را با موس بلوتوث جفت کرد ، تا زمانی که دستگاه از موش های بلوتوث پشتیبانی کند. موس RF فقط به دستگاههای دارای درگاه USB محدود است که می تواند دانگل های آنها را در خود جای دهد و با خود ماوس سازگار است.

موقعیت های ایده آل:
چند مورد وجود دارد که هر کدام انتخاب بهتری نسبت به دیگری دارند. موس های RF گزینه ای بی سیم برای رایانه هایی هستند که بلوتوث گزینه ای نیست ، به خصوص اگر درگاه های USB در دسترس هستند. موش های بلوتوث با کاربرانی که دارای چندین دستگاه هستند ، اما فقط مایل به استفاده از یک ماوس هستند ، یا درگاه های USB زیادی یا در دسترس برای اختصاص دادن به یک دانگل ندارند

مقالات به روز را بافروشگاه دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *