rs232

مبدلUSB به RS232 دیدگاه خود را بنویسید

مبدل USB به RS232  :
بسیاری از مردم امروز با استفاده از پورت سریال جهانی USB بر روی کامپیوترهای رومیزی، لپ تاپ و نوت بوک آشنا هستند. خصوصیات USB 2.0 که به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد، سرعت انتقال 480 مگابیت در ثانیه را پشتیبانی می کند و محبوب است زیرا کاربران کامپیوتر می توانند به راحتی طیف وسیعی از دستگاه های الکترونیکی مصرفی و لوازم جانبی کامپیوتر را به کامپیوتر خود بدون نیاز به پیکربندی سوئیچ ها و یا نصب تابلوهای اختصاصی نصب کنند.

اگرچه قابلیت “plug’n’play” از USB بزرگترین مزیت را در راه های بزرگتر و سخت گیرانه برای اتصال و پیکربندی دستگاه دارد، هنوز دستگاه هایی هستند که از پورت USB پشتیبانی نمی کنند (یا از نظر فیزیکی نصب شده اند)، اما دارای پورت سریال RS232 .

در اینجا جایی است که مبدلهای USB به RS 232 نقش مهمی را در ارتباط با کامپیوتر و RS232 محیطی با یکدیگر بازی می کنند.


rs232


 

با این وجود، برای برقراری ارتباط با موفقیت، به عنوان مثال، یک تلفن GPS جاسازی شده با RS232 به پورت USB کامپیوتر، از طریق ساخت کابل مناسب مناسب است. الکترونیک مبدل پیشرفته به علاوه سیستم عامل وابسته به سیستم عامل رانندگی، علاوه بر خود کابل، آنچه USB قابل اعتماد به مبدل RS-232 را تشکیل می دهند.

دلیل این پیچیدگی تا حدودی به این بستگی دارد که چگونه مهندسان نرم افزار و برنامهنویسان نرم افزار برای مشخص کردن RS232 در طول سالها تفسیر و کد گذاری کرده اند.
جزئیات کامل فراتر از محدوده این مقاله است، اما اساسا این واقعیت است که مشخصات RS232 فقط رابط را تعریف می کند، و نه پروتکل مورد استفاده، به بسیاری از آزادی عمل پیوسته داده است.

 

برنامه های کاربردی یا سیستم عامل درایور دستگاه های ارتباطی با پورت های RS232 یک انعطاف پذیری را ارائه می دهند که در مشخصات رابط انعطاف پذیر USB بیشتر نشان نمی دهد.

این بدان معنی است که برقراری ارتباط با RS232 از طریق پورت USB، الزامات شبیه سازی راننده دستگاه UART را به نوع RS232 می دهد. بنابراین ما در حال حاضر دو درایو دستگاه درگیر در یک اتوبوس USB با پتانسیل برای زمان بندی درگیری است که می تواند قطع و تاخیر ارتباطات RS232.

مشکل دیگر که می تواند در USB ارزان به مبدل RS232 نشان داده شود، عدم توانایی کنترل کنترل سخت افزاری مورد نیاز بعضی از برنامه های کاربردی (اما نه همه) است.
البته، شناسایی برنامه هایی که از کنترل جریان نرم افزار استفاده می کنند و از کنترل جریان سخت افزاری استفاده می کنند اغلب فراتر از دانش سازنده تبدیل هستند. و کاربرد خود ممکن است استفاده نامنظم و نامشخصی از کنترل جریان سخت افزاری داشته باشد.

توجه دقیق به نحوه انتقال USB به RS232 تبدیل زمان برنامه، RS232 سیگنالینگ و کنترل جریان سخت افزار. این امر در سناریوهای اتوماسیون صنعتی اهمیت خاصی دارد، گرچه تعجب نکنید که مسائل نامنظم با مبدل های ضعیف طراحی شده در مکان های محاسباتی اداری هم وجود دارد.

در مقابل، تولید کننده های پیشرو USB به تولید کننده مبدل RS232 از تراشه های پردازنده به خوبی در محصولات نهایی خود، از جمله FTDI Semiconductors استفاده می کنند. آنها همچنین ساده برای نصب درایور دستگاه پشتیبانی از سیستم عامل محبوب مانند ویندوز (از جمله ویندوز 7 و ویستا)، لینوکس و مک ارائه می دهد.

در ادامه به معرفی چند نمونه مبدل USB به RS232 که در فروشگاه دیجیکو می توانید تهیه کنید می پردازیم:

تبدیل USB به سریال (مارک فرانت):

از این تبدیل یو اس بی  برای اتصال دستگاه هایی نظیر دستگاه های CNC ، رسیور ماهواره ، دستگاه های پوز ویا دیگر دستگاه هایی که خروجی RS232 دارند به کامپیوتر ، لپتاپ ویا دیگر دستگاه هایی که ورودی RS232 دارند استفاده میشود. داخل بسته بندی این محصول تبدیل سریال به پارالل وجود دارد که اگر خواستید پرینتر سوزنی را بهUSB متصل نمایید بتوانید از تبدیل استفاده نمایید. در نتیجه شما با خرید این کالا دو نوع تبدیل دریافت مینمایید.



 

تبدیل USB به سریال (مارک امگا):

مبدل USB به RS232 امگا OMEGA ساخت تایوان که به عنوان تبدیل USB به COM جهت اتصال و پروگرام دستگاه های صنعتی استفاده می شود .این تبدیل برای سیستم کامپیوتر و یا لب تاب هایی که فاقد پورت سریال هستند استفاده می شود و قابلیت نصب بر روی کلیه ویندوزهای ۱۰ و ۸ و ۷ و XP و VISTa در حالت ۳۲ بیتی و ۶۴ بیتی را دارد. از این وسیله جهت اتصال ترازوی دیجیتال و دستگاههای CNC و PLC ،PDA , روتر , PBX ,گنج یاب و یا فلزیاب و آپدیت ماهواره و دوربین دیجیتال ، تابلوهای دیجیتالی ، ساعت کارتخوان و وسایل صنعتی دیگر استفاده نمایید . تستهای این دستگاه را با اکثر PROGRAMER ها و برای آپگرید کردن برخی دستگاهها انجام شده است که در همه آنها جواب مثبت داده شده است. تبدیل کام به یو اس بی یا تبدیل RS232 در بازار کیفیت های متفاوتی دارد بی شکامگا بهترین انهاست.



 

تبدیل USB به سریال (مارکZ-TEK):

مبدل USB به RS232 مدل Z-TEK با طول ۱۸۰ سانتی متر و قابلیت پشتیبانی از ویندوز ۱۰را دارد.مبدل RS232 به USB2.0 با کیفیت مارک زد تک  که می تواند در پروگرامرها، PLCها و شبکه های سریال استفاده شود، در این نسخه از تبدیل  USB به سریال RS232 با توجه به پشتیبانی از جدیدترین سیستم عاملها مزیت آن را دوچندان کرده است.



 

با مشاهده ویدئو زیر با کارایی مبدل USB به RS232بیشتر آشنا شوید:



مقالات به روز را با دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *