معرفی گوشی پرچم‌دار نوکیا ۹ دیدگاه خود را بنویسید

شرکت HMD Global از تعدادی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی شرکت نوکیا در نمایشگاه MWC رونمایی کرد و نوکیا ۳، نوکیا ۵ و نوکیا ۶ تا پیش از نیمه دوم خرداد عرضه خواهد شد. به‌تازگی، مشخصات سخت‌افزاری گوشی پرچم‌دار جدید نوکیا با نام احتمالی نوکیا ۹ فاش شده است که به قابلیت‌های آن اشاره می‌کند.

اینکه شرکت نوکیا از گوشی پرچم‌دار جدید خود با چه نامی رونمایی خواهد کرد، هنوز مشخص نشده است اما به احتمال زیاد، این سازنده فنلاندی تصمیم دارد تا گوشی پرچم‌دار جدیدش را که پیش‌تر با نام نوکیا P1 فاش شده بود، با نام نوکیا ۹ به صورت گسترده عرضه نماید.

 

علت انتخاب این نام برای مدل رسمی آن مشخص است؛ شرکت نوکیا به‌زودی از دو مدل میان‌رده نوکیا ۷ و نوکیا ۸ رونمایی خواهد کرد و با توجه به روند نام‌گذاری سایر محصولات اندرویدی جدید نوکیا، انتظار داریم که نوکیا ۹ نامی باشد که این سازنده برای عرضه رسمی پرچم‌دار جدیدش انتخاب خواهد کرد.

 

براساس اطلاعات تازه منتشر شده، نوکیا ۹ به نمایشگر ۵٫۵ اینچی OLED با رزولوشن ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل مجهز خواهد بود و خبری از طراحی بدون حاشیه یا یک صفحه‌نمایش کشیده همانند گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ و ال‌جی جی ۶ در آن نخواهد بود.

 

وب‌سایت NPU گزارش می‌دهد که شرکت نوکیا در نهایت تصمیم گرفته است تا گوشی پرچم‌دار جدید خود را با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام عرضه نماید. همان‌طور که می‌دانید، ابتدا گمان می‌رفت که نوکیا P1 به تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام با چهار هسته پردازشی مجهز شده باشد اما با توجه به اینکه شرکت نوکیا از گوشی پرچم‌دار جدیدش تا به‌حال رونمایی نکرده است و به‌زودی، عرضه چیپ‌ست‌های اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام به سازندگان آغاز خواهد شد؛ انتظار داریم که نوکیا برنامه خود را برای عرضه یک گوشی با تراشه اسنپدراگون ۸۲۱ تغییر دهد.

 

البته در برخی از شایعات نیز به عرضه نوکیا ۹ با تراشه اسنپدراگون ۸۳۵ کوالکام اشاره شده بود اما با توجه به اینکه گمان‌ می‌رفت نوکیا در نمایشگاه MWC گوشی پرچم‌دار جدید خود را ارائه دهد، عرضه آن با چیپ‌ست اسنپدراگون ۸۲۱ کوالکام در آن بازه زمانی محتمل‌تر به‌نظر می‌رسد. در رابطه با حافظه رم گوشی پرچم‌دار جدید نوکیا ۹ به شش گیگابایت رم برای آن اشاره شده است و گمان می‎‌رود که این گوشی در دو مدل با ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت حافظه عرضه شود.

 

نوکیا ۹ هم‌چنین از یک دوربین دوگانه ۲۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد و برای توسعه لنزهای دوربین، شرکت نوکیا از لنزهای کارل زایس استفاده کرده است. دوربین سلفی نیز یک شاتر ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود و انرژی نوکیا ۹ توسط یک باتری ۳۸۰۰ میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع ۴٫۰ کوالکام تامین می‌شود.

 

علاوه‌براین، نوکیا ۹ از فناوری صوتی OZO Audio استفاده می‌کند که ثبت صدای سه‌بعدی و نزدیک به واقعیت را امکان‌پذیر خواهد نمود. هرچند، این فناوری صوتی بیشتر برای تولید محتوا برای هدست‌های مبتنی بر واقعیت‌مجازی کاربرد خواهد داشت اما کاربران می‌توانند با استفاده از آن، تجربه صوتی قابل‌قبولی داشته باشند.

 

در کنار این ویژگی‌ها، اشاره شده است که نوکیا ۹ با سنسور تشخیص عنبیه چشم عرضه خواهد شد و از سنسور تشخیص حسگر اثرانگشت نیز استفاده می‌کند. هرچند در حال‌حاضر، مشخص نیست که این حسگر مانند نوکیا ۶ و نوکیا ۵ در حاشیه پایین صفحه‌نمایش قرار دارد یا شرکت فنلاندی نوکیا ترجیح داده است تا سنسور تشخیص اثرانگشت را به بدنه پشتی انتقال دهد.

 

منبع: Softpedia

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *