هارد

مقایسه داک هارد وباکس هارد 1

مقایسه داک هارد وباکس هارد:

با توجه به رشد فزاینده حجم اطلاعات فایل‌ها، استفاده از چند هارد درایو (چه اینترنال و چه اکسترنال) اجتناب ناپذیر است. هر چه جلوتر می‌رویم بر کیفیت فایل‌های رسانه‌ای، که عمده حجم اطلاعات را در هارد درایوها دارند، افزوده شده و مسلما با افزایش کیفیت مداوم آن‌ها افزایش حجم دیتا نیز ناگزیر خواهد بود. در این بین دستگاه‌هایی که دسترسی ما را به اطلاعات داخل هارد درایوها ساده‌تر و سریع‌تر سازد بسیار مفید هستند

داک هارد:

(Hard Drive Disk) دیسک سخت یکی از حافظه‌های ذخیره سازی جانبی داده‌ها است و اغلب حافظه دائمی کامپیوتر نیز خوانده می‌شودمی‌توان گفت دیسک سخت یا (Hard Disk Drive) بزرگترین حافظه جانبی موجود در کامپیوتر است. تقریبا همه داده‌ها از جمله سیستم عامل فایل‌ها، برنامه‌ها و … روی حافظه جانبیِ دیسک سخت قرار می‌گیرند. هارد دیسک‌ها معمولا به اندازه یک کتابچه با اندازه‌ای بین ۳.۵ تا ۶ اینچ هستند

که در هر سخت افزار کامپیوتری یک جایگاه ویژه برای قرار دادن هارد دیسک و یا کابل اتصال اینترنت وجود داردکه به آن داک گفته می شود.

با توجه به رشد فزاینده حجم اطلاعات فایل‌ها، استفاده از چند هارد درایو (چه اینترنال و چه اکسترنال) اجتناب ناپذیر است. با پیشرفت علم وتکنولوژی بر کیفیت فایل‌های رسانه‌ای، که عمده حجم اطلاعات را در هارد درایوها دارند، افزوده شده و مسلما با افزایش کیفیت مداوم آن‌ها افزایش حجم دیتا نیز ناگزیر خواهد بود. در این بین دستگاه‌هایی که دسترسی ما را به اطلاعات داخل هارد درایوها ساده‌تر و سریع‌تر سازد بسیار مفید هستند. داک هارد یکی از همین دستگاه‌هاست که دسترسی شما را به اطلاعات داخل هارد سریع و ساده مهیا می‌سازد.

برای تکمیل اطلاعات خود می توانید مقاله داک هارد را مطالعه  فرمایید.

به زودی داک هارد با برند اوریکو درسایت دیجیکو ارائه می گرددنمونه ای از این محصول:

داک هارد ORICO 6648US3-C-V1 4Bay:

ازاین نوع داک هارد می توانید بدون نیاز به کامپیوتر از هارد ۱به هارد۳کپی کنیدیکی دیگر از خصوصیتهای این داک هارد پشتیبانی از تمامی هارد و SSD های ۲٫۵ و ۳٫۵ اینچی می باشد.طراحی این نوع داک هارد به صورت ،

شاسی ساده و براق از پلاستیک ABS با کیفیت بالا ، دارای پایه های  مخصوص جهت جلوگیری از سر خردن دستگاه بر روی میز کار شما ساخته شده است هم چنین کابل USB3.0 با کیفیت بالا با هسته سیم مسی  باعث افزایش عملکرد دستگاه میگردد.



 

باکس هارد یا HDD Enclosure:

قاب یا باکس هارد یک پوشش ویژه طراحی شده برای نگهداری و انرژی رسانی به هارد دیسک است که یک مکانیزم برای برقراری ارتباط بین هارد و یک یا چند کامپیوتر مجزا را نیز ارائه می‌کند.

قاب هارد انرژی مورد نیاز برای کار کردن هارد را تامین کرده و دیتای ارسالی از طریق گذرگاه اصلی آن را به فرمتی قابل استفاده توسط یک اتصال خارجی، روی کامپیوتری که به آن متصل است را تبدیل می‌کند. باکس هارد دارای رابط‌های مختلف برای اتصال به سیستم است، اما امروزه استفاده از پورت USB با توجه به گستردگی و دسترسی راحت به تجهیزات مرتبط، روی آن بیشتر متداول است.

هارد اکسترنال مونتاژ شده کارخانه‌ای، DVD-RW اکسترنال و دیگر دستگاه‌های ذخیره سازی در یک محفظه قاب هارد گنجانده شده‌اند.

مزایای باکس هارد

مزیت‌های کلیدی استفاده از قاب هارد عبارتند از:

  • اضافه کردن فضای ذخیره سازی اضافی به لپ تاپ و تجهیزات دیجیتال کوچک نظیر ضبط کننده‌های ویدیویی و کنسول‌های بازی.
  • اضافه کردن قابلیت RAID به کامپیوترهایی که فاقد این ویژگی بوده یا فضای کافی برای درایوهای اضافی ندارند.
  • انتقال اطلاعات بین دو کامپیوتر شبکه نشده.
  • اضافه کردن یک منبع پشتیبان گیری قابل حمل با منبع تغذیه جدا از کامپیوتر متصل شده.
  • استفاده از باکس هارد تحت شبکه NAS برای به اشتراک گذاری داده‌ها یا داشتن یک منبع پشتیبان گیری تحت شبکه ارزان.
  • جلوگیری از گرم شدن بیش از حد هارد دیسک حین کار در فضای داخل کیس
  • روشی ساده، ارزان و سریع برای دسترسی به اطلاعات چند هارد دیسک
  • بازیابی اطلاعات از هارد درایو آسیب دیده کامپیوتر، به خصوص زمانی که اتصال هارد به کامپیوتر مشکل باشد.
  • کاهش هزینه ذخیره سازی قابل حمل اطلاعات با استفاده مجدد سخت افزارهای طراحی شده برای استفاده اینترنال

HDD Enclosure انواع مختلفی دارد که از لحاظ کلی به دو نوع باکس هارد ۳٫۵ اینچی و باکس هارد ۲٫۵ اینچی تقسیم می‌شوند. این تقسیم بندی به اندازه هاردها اشاره دارد، هاردهای ۳٫۵ اینچی همان هارد اینترنال کامپیوتر بوده و هارد ۲٫۵ اینچی نیز هارد لپ تاپ (هارد داخل هارد اکسترنال و در مواردی هارد سرور) به شمار می‌آید. با توجه به منسوخ شدن رابط IDE باکس‌های هارد امروزی همگی از رابط SATA پشتیبانی می‌کنند. دو نوع رابط SATA در انواع قاب هارد استفاده می‌شود، SATA II و SATA III، که SATA 2.0 دارای سرعت انتقال ۳٫۰Gbps و SATA 3.0 سرعت ۶٫۰Gbps می‌باشد و البته به نوع هارد مورد استفاده هم سرعت انتقال اطلاعات بستگی دارد. لازم به ذکر است که در باکس هارد SATA III می‌توان هارد SATA 2.0 و بالعکس، در قاب هارد SATA II می‌توان از هارد SATA 3.0 استفاده کرد، که البته استفاده از هارد SATA III در باکس هارد SATA III سرعت انتقال بیشتری به شما خواهد داد. ویژگی دیگر قاب هارد نوع خروجی آن است که امروزه با توجه به فراگیر شدن و راحت بودن استفاده از USB 3.0، از این رابط/پورت روی آن‌ها استفاده می‌شود. (در نمونه‌های قدیمی پورت USB 2.0، FireWire, eSATA نیز مشاهده می‌شود)

در ادامه به بررسی چند معرفی چند نمونه باکس هارد می پردازیم:

باکس هارد ۳٫۵ اینچ USB 3.0 ساتا ۳ اوریکو

باکس هارد ۳٫۵ اینچ USB3.0 ساتا ۳ اوریکو

باکس هارد ۲٫۵ اینچی SATA3.0 مخصوص هارد SSD و هارد نوت بوک (مارک UGREEN)

باکس هارد ۲٫۵ اینچی SATA مخصوص هارد SSD و هارد نوت بوک با خروجی TYPE-C

باکس هارد ۲٫۵ اینچ SATA با ضخامت ۱۵ میلیمتر

باکس هارد ۲٫۵ اینچی SATA مخصوص هارد SSD و هارد نوت بوک

 

شما می توانید اصل باکس هارد را از فروشگاه دیجیکو خرید نمایید.



 

تفاوت بین باکس هارد وداک هارد:

همان طور که در کقاله به تفسیر راجب داک هاردوباکس هارد توضیح داده شد ولی تفاوتی که بین داک هارد وباکس هارد وچود دارد نحوی قرار گرفت هارد است به طوری که در داک هارد ،هارد شما به صورت عمودی قرار میگیرد وپوشش خارجی برای هارد شما وجود ندارد اما در باکس هارد ،هارد شما در داخل یک پوشش که بنا برنوع انتخابی شما از باکس هارد از جنس های مختلفی است قرار می گیرد ومی توان گفت کم تر دچار اسیب می شود.


 


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *