نحوه بازیافت رایانه قدیمی خود دیدگاه خود را بنویسید

نحوه بازیافت رایانه قدیمی خود:
رایانه ها بخشی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره هستند ، اما هرچه آنها و سایر دستگاه های الکترونیکی هر چه سریعتر منسوخ می شوند ، با مشکل رو به رشد دفع تمام زباله های الکترونیکی خود به درستی روبرو می شویم. محصولات الکترونیکی که به داخل زمین ریخته می شوند ، مواد سمی را در خاک و آب نشت می کنند و باعث آلودگی زنجیره غذایی می شوند ، در حالی که مواد نادر و غیر قابل تجدید به جای استفاده مجدد از بین می روند.

چرا زباله الکترونیکی خیلی بد است؟
مواد سمی و مواد شیمیایی خطرناک اغلب در ساخت تجهیزات رایانه ای و الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرند و هنگامی که قطعات به طور نادرست از بین بروند ، این مواد شیمیایی می توانند به خاک و آب درآیند و منجر به آلودگی محیط زیست می شوند.برای جلوگیری از نشت مواد شیمیایی خطرناک در زهکشی آب و طوفان آب ، تجهیزات و رایانه های الکترونیکی را با زباله های خود بیرون نکنید.از ماندن زباله های رایانه ای برای مدت طولانی ، به ویژه در هوای مرطوب ، خودداری کنید.
مواد شیمیایی موجود در رایانه (و سایر دستگاه ها)در حالی که گفته می شود که روش های تولید بهبود یافته است ، بسیاری از شرکت ها همچنان به استفاده از مواد شیمیایی سمی و مواد اولیه بر روی قطعات بازیافت شده ادامه می دهند.

مواد سمی  شامل موارد زیر است:

عطارد (مورد استفاده در صفحه های LCD)
رهبری
کادمیوم (که در باتری ها استفاده می شود) – معروف است که باعث ایجاد سرطان در انسان می شود
بریلیم (موجود در مادربردها) – یک ماده سرطان زا شناخته شده است و در صورت استنشاق می تواند باعث اختلالات ریه شود
کروم (برای جلوگیری از خوردگی استفاده می شود) – می تواند باعث آسیب کبد و کلیه و همچنین واکنش های پوستی شود
آنتیموان – می تواند باعث اختلالات دستگاه گوارش شود
آرسنیک – یک ماده سرطان زا شناخته شده است
مقاوم در برابر برومین ((در تخته های مدار ، کابل و پوشش پلاستیکی) و پلی وینیل کلرید (PVC) (مورد استفاده در پوشش و اتصالات) – در هنگام سوختن سمی و سمی هستند که می توانند در محیط جمع شوند.

چقدر زباله الکترونیکی تولید می شود؟
اگرچه ردیابی مقدار دقیق کار دشواری است ، طبق برنامه دانشگاه ملل متحد (حل مسئله پسماندهای الکترونیکی) در گزارش ابتدای سالانه 2015/16 گزارش سالانه خود ، حدود 43.8 میلیون تن زباله الکترونیکی در سال 2015 تولید شده است. آژانس حفاظت از محیط زیست آمریكا اظهار داشت كه این میزان سالانه پنج تا ده درصد افزایش داشته است. استرالیایی ها با تولید تقریبا 600000 تن زباله الکترونیکی در هر سال ، بیش از سهم عادلانه خود در آن سهم دارند.

چگونه می توان پسماندهای الکترونیکی خود را بازیافت کرد؟
رهایی از فناوری قدیمی خود با خیال راحت راحت تر از آن چیزی است که به نظر می رسد. گزینه های مختلف دولتی ، خیریه ، تولیدکننده و صنعت وجود دارد. هر کدام را انتخاب کنید ، قبل از دور ریختن اطلاعات شخصی خود را از دستگاه حذف کنید

برنامه های صنعت و تولید کننده:
MobileMuster یک سرویس رایگان و با پشتیبانی صنعت است که تلفن های همراه ، تلفن های هوشمند ، باتری تلفن و لوازم جانبی را بازیافت می کند. این برنامه در بسیاری از خرده فروشان و مشاغل مهم در سراسر استرالیا فعالیت می کند ، یا می توانید تلفن قدیمی خود را برای بازیافت برای آنها ارسال کنید.
بسیاری از تولیدکنندگان رایانه طرح های بازیافت یا بازگشت را دارند ، اما فقط محصولات از محدوده خاص خود را می پذیرند. برخی نیاز دارند که کامپیوتر خود را در یک مرکز مجاز واریز کنید ، در حالی که برخی دیگر هزینه حمل و نقل یا جمع آوری را از خانه خود تأمین می کنند. برخی از آنها با NTCRS یا MobileMuster اجرا می شوند.

ایسر
ایسوس
کانن
دل
HP
موتورولا

های قدیمی را که می توانند نوسازی و فروش مجدد کنند ، قبول می کنند.

اپل شما چقدر سبز است؟
آیا تا به حال در مورد اعتبار سبز رایانه خود یا هر یک از بسیاری از دستگاههای فنی که در اختیار دارید ، تعجب کرده اید؟ برخی از تولید کنندگان با کمک اطلاعات محیطی در وب سایت های خود برای توضیح برنامه های بازیافت و اعتبار سبز خود ارائه می دهند ، در حالی که برخی دیگر نتیجه چندانی نمی دهند. این می تواند مقایسه بین مارک ها را بدون داشتن اطلاعات مداوم در مورد تأثیرات محیطی آنها دشوار کند.

Greenpeace از سال 2006 تاکنون راهنمائی برای الکترونیکی Greener را تهیه کرده است و چگونگی مدیریت بزرگترین شرکتهای الکترونیکی مصرفی را در حال مدیریت تأثیرات زیست محیطی خود در حال پیگیری است. آخرین گزارش 17 شرکت در سه اقدام مهم – انرژی ، مصرف منابع و مواد شیمیایی را در اختیار دارد.

انرژی باعث کاهش گازهای گلخانه ای هر چند راندمان و انرژی تجدید پذیر می شود.مصرف منابع روی طراحی پایدار و استفاده از مواد بازیافت شده تمرکز دارد.مواد شیمیایی میزان از بین بردن مواد شیمیایی خطرناک در محصولات و تولید را ارزیابی می کنند.خوب ، بد و بی پروا کثیف استزنجیره های تامین فاقد شفافیت هستند.Dell و Fairphone جزئیات تهیه کننده را در وب سایت های خود ارائه می دهند.هواوی هیچ چیزی در مورد انتشار گازهای گلخانه ای زنجیره تامین ندارد.گزارش کمی در مورد آنچه در برنامه های زباله الکترونیکی جمع آوری می شود یا مکان جمع آوری آن است.سامسونگ از انرژی تجدید پذیر عقب مانده است.آمازون یکی از کم شفاف ترین ها باقی مانده است.فقط محصولات اپل و گوگل عاری از مواد شیمیایی بالقوه خطرناک مانند مقاوم در برابر شعله برمیده (BFR) و PVC (یا وینیل) در خط تولید محصولات خود هستند.اپل ، مایکروسافت و سامسونگ از طراحی پایدار استقبال نمی کنند.HP ، Dell و Fairphone تعداد زیادی از محصولات قابل ترمیم و قابل بازیافت را تولید می کنند.
فقط اپل ، دل ، گوگل ، HP و مایکروسافت لیست مواد محدود تولید (MRSL) را برای محدود کردن غلظت برخی مواد شیمیایی در ساخت دستگاه های خود لیست می کنند.به ساده ترین روش ، بازیافت فقط موضوع از بین بردن تلفن همراه یا باتری های قدیمی خود در نزدیکترین کتابخانه یا شاید بررسی با شورای محلی شما در مورد جمع آوری زباله های الکترونیکی آن است. این به معنای پیدا کردن زمان بیرون رفتن و بازیافت دستگاه شما یا صرف انجام تحقیقات کمی برای یافتن نقطه سقوط است هر دو ممکن است مانع بازیافت باشند. با این حال ، بسیاری از ما نسبت به بازیافت جدی تر و جدی تر هستیم – و این مسئله مربوط به پیچیدگی این دستگاه ها و نگرانی از میزان اطلاعات ما در مورد آنهاست.

براساس تحقیقات انجام شده از طرح بازیافت صنعت TechCollect ، ترس از داده های شخصی که به دست اشتباه نرسیده است ، مردم را از بازیافت بازمی دارد. به گفته متوسط ​​خانواده استرالیا تقریباً 17 دستگاه الکترونیکی در خانه دارد ، در حالی که تنها 23٪ از ما همیشه آنها را بازیافت می کنیم. دلایل عدم بازیافت شامل ترس از دست رفتن اطلاعات شخصی یا داده های اشتباه در دست گرفتن ، ندانستن وسایل بازیافت دستگاه ها ، ندانستن زباله های الکترونیکی برای بازیافت و همچنین مجبور به پرداخت هزینه بازیافت مناسب دستگاه خود می باشد.

TechCollect می خواهد مصرف کنندگان را ترغیب کند دستگاه های قدیمی که دیگر از آنها استفاده نمی کنند را رها کنند یا در مراحل بعدی تعمیر قرار دارند. مردم را ترغیب می کند که از ارزش احساساتی دستگاه های دوست داشتنی غافل شوند و در عوض منابع غیر تجدید پذیر که در صورت بازیابی صحیح می توانند در دستگاه های دیگر مورد استفاده مجدد قرار بگیرند را مشاهده کنند. مشكلات كاربران دستگاه براي پذيرفتن و پذيرش بازيافت فقط با رشد دستگاه هاي الكترونيك ضروري تر خواهد شد.

در حالی که نمی خواهیم فشار زیادی بر مصرف کنندگان وارد شود ، لازم است بازیافت را بخشی از چرخه عمر مالکیت دستگاه بدانیم. فراموش نکنیم که نیاز به تولید کنندگان برای انجام کارهای خود با طراحی دستگاه های قابل ارتقاء ، پذیرای خدمات تعمیر شخص ثالث و حتی ، شوک ، وحشت ، کاهش سرعت چرخه ارتقاء از سرعت بی امان سالانه است که به یک عادی تبدیل شده است.

خرید رایانه های سبز:
در حالی که برخی از تولیدکنندگان برای طراحی الکترونیک پایدار بیشتر اقدام می کنند ، باید اقدامات بیشتری برای کاهش ضایعات الکترونیکی ما انجام شود. ما می توانیم با خرید محصولات سبزتر کمی کار خود را انجام دهیم.

رایانه ها و الکترونیک های سبزتر باید:

در هنگام استفاده ، انرژی کمتری بکشید (ما نتایج بررسی انرژی را در بررسی رایانه های رومیزی و بررسی لپ تاپ خود قرار می دهیم)
از اجزای عاری از سم استفاده کنید
جداسازی مجدد برای بازیافت آسان است
بسته بندی های غیر ضروری را کاهش دهید
از اجزای سبک تر و پلاستیک بازیافت شده استفاده کنید
برای به روزرسانی نرم افزاری که عملکرد دیگری را بدون ارتقاء سخت افزار فراهم می کند ، مقررات بهتری دارند
ابزار ارزیابی محیط زیست الکترونیکی محصولات الکترونیکی (EPEAT) میزان اثرات زیست محیطی محصولات رایانه ای بر محیط زیست را ارزیابی و مقایسه می کند. براساس مجموعه معیارهای سازگار با محیط زیست ، مدال های برنز ، نقره یا طلا را به خود اختصاص می دهد.

مقالات به روز را بافروشگاه دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *