پانچ سیم کارت

پانچ سیم کارت دیدگاه خود را بنویسید

تبدیل سیمکارت :

سیم کارت های معمولی و میکرو برای دستگاه های آی پد یا آیفون بسیار بزرگ هستند. تمام دستگاه های آیفون پیشرفته و آی پدها از سیم کارت های نانو استفاده می کنند. اما این اندازه از سیم کارت ها می تواند برای کسانی که از دستگاه های قدیمی استفاده می کنند مشکل ساز باشد چون سیم کارت های نانو از سیم کارت های معمولی بسیار کوچکتر هستند. تفاوت سیم کارت نانو با سیم کارت های دیگر این است که در سیم کارت های نانو از مقدار پلاستیکی که دور تراشته احاطه شده است کمتر استفاده می شود. به طور کلی شما می توانید ابعاد ۳ نوع سیم کارتی که وجود دارد را در ادامه مطالعه کنید:


 

پانچ سیم کارت

 


 

 

  1. سیم کارت مینی (۲FF) با طول ۲۵ میلیمتر عرض ۱۵ میلیمتر و ارتفاع ۰٫۷۶ میلی متر
  2. سیم کارت میکرو (۳FF) با طول ۱۵ میلی متر عرض ۱۲ میلی متر و ارتفاع ۰٫۷۶ میلی متر
  3. سیم کارت نانو (۴FF) با طول ۱۲٫۳۰ میلی متر عرض ۸٫۸۰ میلی متر و ارتفاع ۰٫۶۷ میلی متر

بر اساس دستگاه جدیدی که خریداری کرده اید سیمکات مناسب خود را انتخاب کنید در زیر می توانید دستگاه و سیمکارت متناسب با آن را مشاهده کنید.

آیفون 10و 10+:

سیم کارت میکرو

آیفون8،7و6  ( همچنین مدل های پلاس) :

سیمکارت نانو

Nexus 4 و ۵ ال جی :

سیمکارت میکرو

جی ایکس ال جی :

سیمکارت میکرو

گالگسی سامسونگ مدل A3, A5 و A7 :

سیمکارت نانو

گالگسی سامسونگ مدل s3, s4 و s5 :

سیمکارت میکرو

گالگسی سامسونگ مدل s6 :

سیمکارت نانو

Xperia E3, E4, M, M2, S, T, Z, Z1, Z2 سونی :

سیمکارت میکرو

Xperia Z3 سونی :

سیمکارت نانو

آناتومی سیمکارت:

سیم کارت برای شناسایی تلفن شما در شبکه تلفن همراه استفاده می شود. داده های مختلفی در تراشه طلایی سیم کارت وجود دارد مثل کلید تایید هویت و اطلاعات شبکه است و شما از شماره تلفن برای اسال پیام های متنی استفاده می کنید. همانطور که مشاهده می کنید قسمت طلایی سیم کارت حاوی اطلاعات مهمی است. در عین حال بدنه سیم کارت که از پلاستیک ساخته می شود حاوی اطلاعات نمی باشد و تنها برای شکل دهی و جلوگیری از بکارگیری اشتباه استفاده می شود.


آناتومی سیم کارت


نحوه تبدیل سیم کارت معمولی به سیم کارت میکرو یا نانو:

برای تبدیل سیم کارت معمولی به سیم کارت میکرو یا نانو بایدابتدا تصویر زیر را دانلود نموده وپرینت بگیریدو در این فایل الگوی تبدیل سیمکارت مینی به میکرو، الگوی تبدیل سیمکارت مینی به نانو و الگوی تبدیل سیمکارت میکرو به نانو رسم شده است.


 

نقشه پانچ سیم کارت


 

حالا سیم کارت را روی نمونه بگذارید و با چسب دو طرفه ثابت کنید. سپس با استفاده از مداد خطوط نقطه چینی که در نمونه مشخص شده است را علامت گذاری کنید.

بعد با استفاده از قیچی یا چاقو، اضافه سیم کارت را ببرید.


پانچ سیم کارت


می توانید اطراف سیم کارت بریده شده را سوهان بکشید تا زبری لبه ها از بین برود.

خرید دستگاه پانچ سیم کارت:

اگر دوست ندارید از قیچی یا کاتر برای تبدیل سیم کارت معمولی خود به سیم کارت نانو یا میکرو استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم دستگاه پانچ سیم کارت را خریداری کنید.که در فروشگاه دیجیکو آچار پانچ سیم کارت موبایل  که یکی از بهترین نوع این آچار پانچ ها ارائه شده است را می توانید خریداری کنید.


 


در دستگاه پانچ سیم کارت دوشیار وجود دارد که شما می توانید سیمکارت تان را از طریق این شیار وارد دستگاه پانچ کنید. اگر دقت داشته باشید قسمت پشت سیم کارت درست باید در قسمت پشت دستگاه پانچ قرار بگیرد. وقتی مطمئن شدید که سیم کارت درست در جای خود قرار گرفته است بدون اینکه سیم کارت تکان بخورد با یک حرکت سریع دستگاه پانچ را فشار دهید. فشار دستتان باید به حدی باشد که قسمت پلاستیک سیم کارت راحت جدا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *