کارت صدا اکسترنال با قابلیت 4 افکت (مارک UGREEN)

کارت صدا دیدگاه خود را بنویسید

کارت صدا :

کارت صدا یک کارت توسعه است که به رایانه اجازه می دهد تا اطلاعات صوتی را به دستگاه صوتی مانند بلندگوها ، یک جفت هدفون و غیره ارسال کند.برخلاف CPU و RAM ، کارت صدا جزء سخت افزارهای لازم برای کار در رایانه نیستاصطلاحات کارت صوتی ، آداپتور صوتی و آداپتور صدا گاهی اوقات به جای کارت صدا استفاده می شود.کارت صدا قطعه ای از سخت افزار مستطیل شکل است که مخاطبین بی شماری در پایین کارت و پورت های متعدد در کنار آن برای اتصال به دستگاه های صوتی مانند بلندگوها وجود دارد.کارت صدا در شکاف PCI یا PCIe روی مادربرد نصب می شود.

از آنجا که مادربرد ، کیس و کارتهای جانبی با توجه به سازگاری طراحی شده اند ، کنار کارت صدا در هنگام نصب ، خارج از پشت کیس قرار می گیرد و درگاه های آن را برای استفاده در دسترس قرار می دهد.همچنین کارتهای صوتی USB وجود دارد که به شما امکان می دهند هدفون ، میکروفون و شاید سایر دستگاههای صوتی را از طریق یک آداپتور کوچک که می توانید مستقیماً به درگاه USB وصل کنید به رایانه خود وصل کنید.

کارت صدا و کیفیت صدا:
بسیاری از رایانه های مدرن دارای کارت های گسترش صدا نیستند اما در عوض همان فناوری را دارند که به طور مستقیم روی مادربرد ادغام می شوند ، به همین دلیل به کارتهای صدا در هیئت مدیره گفته می شوند.این پیکربندی امکان استفاده از کامپیوتر کم هزینه و فقط سیستم صوتی کمی قدرتمند را فراهم می کند. این گزینه برای تقریباً برای هر کاربر رایانه ، حتی فن موسیقی بسیار مناسب است.از آنجا که بیشتر موارد رومیزی برای درگاه های USB جلوی USB و جکهای هدفون برای به اشتراک گذاشتن یک سیم مشترک زمین تنظیم شده است ، در صورتی که دستگاه های USB به آن وصل شده باشید ، ممکن است در هدفون نیز استاتیک بشنوید.

شما باید با جلوگیری از استفاده از آن درگاه های USB در همان زمان استفاده از هدفون ، یا با اجرای یک کابل فرمت مرد به زن از کارت صدا در پشت رایانه به هدفون خود ، این دخالت را کاهش دهیداگرچه این امکان وجود دارد که کارت صدا یا بلندگوها / هدفون از پورت / برق آنها جدا شده و دیگر با یکدیگر ارتباط برقرار نکنند ، اما معمولاً چیزی مربوط به نرم افزار است که مانع از پخش شدن صدا می شود.

اولین کاری که باید انجام دهید واضح است:

اطمینان حاصل کنید که حجم ویدیو ، آهنگ ، فیلم یا هر آنچه که می خواهید به آن گوش دهید ، خاموش نیست. همچنین بررسی کنید که صدای سیستم خاموش نباشد (آیکون صدا را در نوار وظیفه پایین ساعت بررسی کنید).

اگر کارت صدا در خود مدیریت دستگاه غیرفعال باشد ، چیز دیگری که می تواند باعث غیرفعال کردن صدا شود. ببینید چگونه می توانم یک دستگاه را در مدیر دستگاه در Windows فعال کنم؟ اگر مطمئن نیستید که چگونه کارت صدا را فعال کنید.

یکی دیگر از دلایل عدم صدور کارت صوتی می تواند درایور دستگاه فاسد  باشد. بهترین راه حل این کار نصب درایور کارت صدا با استفاده از یکی از این ابزارهای رایگان بروزرسانی درایور است. اگر در حال حاضر درایور لازم را بارگیری کرده اید اما نمی دانید چگونه آن را نصب کنید ، راهنمای ما را برای نحوه به روزرسانی درایورها در ویندوز دنبال کنید.

اگر بعد از بررسی همه موارد فوق ، رایانه شما هنوز صدا پخش نمی کند ، ممکن است فقط نرم افزار مناسبی برای پخش رسانه نصب نکنید. برای تبدیل فایل صوتی به فرمت دیگری که دستگاه پخش رسانه شما قادر به تشخیص آن است ، به لیست برنامه های نرم افزار تبدیل کننده صوتی رایگان ما مراجعه کنید.

اطلاعات بیشتر درباره کارتهای صدا:
بیشتر کاربران رایانه می دانند که برای شنیدن و کنترل صدای پخش شده از رایانه باید بلندگوهای خود را به پشت رایانه وصل کنند. اگرچه ممکن است از همه آنها استفاده نکنید ، بنادر دیگر اغلب به دلایل دیگر بر روی کارت صدا وجود دارند.به عنوان مثال ، ممکن است درگاه هایی برای جوی استیک ، میکروفون و یک وسیله کمکی وجود داشته باشد. با این وجود کارتهای دیگر ممکن است دارای ورودی ها و خروجی هایی باشند که برای کارهای پیشرفته تر مانند ویرایش صوتی و خروجی صوتی حرفه ای طراحی شده اند.این پورت ها گاهی اوقات برچسب زده می شوند تا به راحتی مشخص شود کدام پورت متعلق به هر دستگاه است.

در ادامه به معرفی چند نمونه کارت صدا که در فروشگاه دیجیکو ارائه شده است معرفی می کنیم:

کارت صدا اکسترنال با پورت Type-C :

کارت صدا اکسترنال با پورت تایپ سی مناسب نوت بوک های مک ، ایسوس ، اچ پی و…… و سیستم هایی که دارای پورت USB نوع C  هستند میباشد .

به کارت صدا اکسترنال با پورت تایپ سی  نیز تبدیل TYPE-C به SOUND و یا تبدیل TYPE-C به AUDIO میگویند.



کارت صدا اکسترنال با قابلیت ۴ افکت (مارک UGREEN):

کارت صدا اکسترنال مارک یوگرین با کیفیت بالا و با طول کابل اتصال به USB یک متر در دیجیکو عرضه میگردد. کارت صدا اکسترنال با تبدیل USB به جک ۳٫۵ میلیمتری صدا و جک ۳٫۵ میکروفون و کیفیت ۱۶/۲۴ بیت و ۴۴٫۱/۴۸K/96KHZ و با قابلیت ۴ افکت کیفیت صدای مطلوبی را به کاربر منتقل مینماید.



کارت صدا نیمه حرفه ای اکسترنال ۳ کانال (مارک ORICO):

کارت صدای اوریکو با بالاترین کیفیت ساخت قابلیت انتقال صدای استریو را دارد. کارت صدا اوریکو مدل SC1-BK بر روی برد الکترونیکی خود دارای ۱ وات IC میباشد که قدرت انتقال صدا را تا ۱۳۰ وات واقعی برای شما مصرف کننده فراهم مینماید. جنس کارت صدا اوریکو از PVC مقاوم میباشد . همچنین دارای کابل با پورت USB به طول ۱۱۰ میلیمتر میباشد. دارای سه لاین میکروفون و هدفون و ترکیب میکروفون هدفون  میباشد که در صورت لزوم میتوانید هدفون و یا هنزفری های خود که دارای یک جک AUX میباشند را به پورت ترکیبی کارت صدا اتصال نمایید. همچنین دارای یک ولوم دایره ای شکل برای کم و زیاد کردن ولوم صدا بر روی بدنه قرار داده شده است در بالای ولوم کارت صدا دو کلید قطع و وصل میکروفون و هدفون قرار داده شده است که از بیرون کشیدن فیش هدفون جلوگیری مینماید. محصولات اوریکو دارای بیشترین فروش در سایت AMAZOON و EBAY را دارد.



کارت صدا اینترنال PCI EXPRESS:

کارت صدا به دو دسته کلی تقسیم میگردد.دسته اول کارت صدا اکسترنال و دسته دوم کارت صدا اینترنال .کارت صدا اینترنال بر حسب اسلات قرار گیری روی مادربرد به دسته PCI و دسته PCI EXPRESS  تقسیم میگردد.

امروزه با وجود هزینه های زیاد تعمیرات دیگر تعمیر کردن محصول شاید در موارد خاص مقرون به صرفه نباشد .چنانچه مادربرد شما چیپست AUDIO ان دچار سوختن شده باشد امروزه تعویض چیپ ان با دستگاه های امروزی بسیار گران است.از اینرو دیجیکو کارت صدایی با خروجی ۵٫ وات (نیم وات) IC و با ۴ خروجی لاین و اسلات PCI E را به شما معرفی مینماید. این کارت صدا از لحاظ کیفیت ساخت توانایی اتصال به اسپیکر هایی با ۱۰۰ وات خروجی واقعی را داراست .و صدایی دلنشین و بدون نویز را برای شما به ارمغان میاورد.


کارت صدا اینترنال PCI EXPRESS


مقالات به روز را بافروشگاه دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *