کامپیوتر

کامپیوتر و اثرات آن بر زندگی بشر دیدگاه خود را بنویسید

کامپیوتر و اثرات آن بر زندگی بشر :

هنگامی که کامپیوترها برای اولین بار در دهه 1970 اختراع شدند، تأثیر زیادی بر زندگی مردم در سراسر جهان داشت. امروزه بدون کامپیوتر زندگی کردن تقریبا غیرممکن است برای اکثر مردم جهان، زیرا آنها به برنامه های روزمره خود بستگی دارد. مردم در سراسر جهان از رایانه استفاده می کنند تا با هزاران کیلومتر فاصله ارتباط برقرار کنند و کامپیوترها زندگی روزمره جامعه امروز بسیار ساده تر شده اند. تعداد کاربران کامپیوتر در دهه گذشته دو برابر شده است و تعداد بیشتری از مردم سعی دارند دستان خود را بر روی رایانه قرار دهند تا همه چیز را برای آنها ساده تر کند. با کلیک یک دکمه و در عرض چند ثانیه شما می توانید اطلاعات را از یک مکان به سمت دیگر جهان از راحتی اتاق خود منتقل کنید. کامپیوترها مدرن ترین و مهم ترین دستگاه های قرن بیستم هستند.

اگرچه کامپیوترها به روش خوبی برای مردم تأثیر گذاشته اند، اما در این مورد نیز بدی وجود دارد. کامپیوترها تاثیر منفی بر محیط زیست، جامعه و مردم دارند. اول از همه، کامپیوترها حاوی عناصر خطرناکی مانند سرب و جیوه هستند که بسیار سمی هستند و می توانند به محیط زیست آسیب برسانند. هنگامی که رایانه ها به درستی دفن می شوند یا در صورت عدم بازیافت، می توانند محیط را با مواد شیمیایی مضر آن خراب کنند. کامپیوترها انرژی زیادی می گیرند که می توانند محیط را آلوده کنند.

نه تنها کامپیوتر ها تاثیر منفی بر محیط زیست دارند، بلکه تاثیر منفی بر انسان ها دارند . کامپیوتر می تواند به علت استفاده از کامپیوتر به طور مداوم به مغز انسان آسیب برساند و می تواند باعث درد در بدن مانند دست ها، عقب و غیره باشد. اگر کامپیوترها به درستی استفاده نشوند و به علت حرکت تکراری، کامپیوترها از زمانیکه مردم به آن معتاد می شوند و استفاده بیش از حد از آنها موجب می شود تا فعالیت های روزانه خود را از دست بدهند.


کامپیوتر

 


 

تاریخچه کوتاه:
رایانه شخصی توسط استیو جابز و استیو ووزنیاک اختراع شد که در سال 1976 کامپیوتر سیب من را نامگذاری کرد. از زمان طراحی و برنامه های کامپیوتری 1970، بسیاری از مدل ها تغییر کرده و مدل های جدید و طرح های بهتر در سال های آینده ساخته شده است. در اواخر دهه 1970 و اوایل دهه 1980 کامپیوترها برای استفاده شخصی شخصی برای بهره وری، برنامه نویسی و بازی های شخصی طراحی شده بودند. برخی از سیستم های بزرگ و گران قیمت برای استفاده در دفتر و کسب و کار های کوچک استفاده می شود. بعدها در رایانه های کسب و کار گرافیک و سیستم صوتی خریداری شد و رایانه های خانگی و کاربران سیستم بازی از همان پردازنده ها و سیستم عامل ها به عنوان کارمندان اداری استفاده می کردند. پس از سیب من کامپیوتر استیو Woniak و دوست او استیو جابز ایجاد کامپیوتر دوم اپل II بود که یک کامپیوتر کامل بود. رایانه اپل II دارای گرافیک رنگی، صفحه کلید QWERTY کامل و اسلات های داخلی برای گسترش بود. در دهه 1980، بسیاری از رایانه های دیگر با مدل های پیشرفته مانند TRS-80 ساخته شده بودند.


کامپیوتر


 

رایانه های شخصی در دهه های 70 و 80 هیچ تهدیدی برای محیط زیست نبودند، زیرا تنها تعداد محدودی از آنها تولید شد. پس از آن کامپیوترها گران شدند و تنها افراد ثروتمند، برخی از شرکت ها، شرکت ها و شرکت ها می توانند از آنها پول بگیرند. همانطور که شرکت های بیشتری به رقابت های تجاری کامپیوتر بین شرکت های دیگر وارد شدند، بسیاری از قیمت های کامپیوتر کاهش یافته است. با رایانه های ارزان تر مردم نمی توانند صبر کنند تا دستان خود را بر روی یکی از آنها قرار دهند.

بعدها در دهه 1990، کامپیوترها تهدیدی برای محیط زیست شد، زیرا تقاضای زیادی برای آن وجود داشت و مردم در تلاش بودند تا طراحی رایانه های با نام تجاری جدید را دریافت کنند. در دهه 90 کامپیوترهای قدیمی بدون داشتن دفع مناسب و مواد شیمیایی سمی در کامپیوترهایی که اغلب سرب بودند و جیوه به محیط زیست از جمله آب آشامیدنی سالم آسیب رسانده بودند، رها شدند. این هنوز هم ادامه دارد و بیشتر و بیشتر کامپیوترها با دفن زباله های آنها در سراسر جهان از بین می روند.

تقریبا 75 درصد از رایانه های خریداری شده توسط شرکت ها، شرکتها و افراد در برخی اتاق های اتاق زیر شیروانی، گاراژ یا اتاق نگهداری می شوند. این کامپیوترها در اختیار دارند اما بازنشسته نمی شوند. بسیاری از مردم از خطرات دفع کامپيوتر در فيلترها مطلع نيستند.

در تولید کامپیوترها مواد شیمیایی مضر از جمله سرب و جیوه استفاده می شود. مواد مانند پلاستیک نیز در تولید کامپیوتر استفاده می شود. درست مثل سرب زغال سنگ نیز از زمین استخراج می شود و برای آن زیستگاه ها و درختان باید به منظور حفاری زمین و سرب معدن از بین رفته باشد. نتیجه جنگل زدایی است و بسیاری از زیستگاه های حیوانی نابود خواهند شد و شرکت ها نتوانستند تلاش کنند تا آن را حل کنند. جیوه نیز از زمین مصرف می شود و بسیار خطرناک است. پلاستیک هایی که در ساخت مانیتورهای کامپیوتری استفاده می شوند حاوی بازدارنده های خطرناک شعله هستند که می توانند هنگام ورود به محیط زیست بسیار سمی باشند. هنگامی که رایانه های قدیمی به محل دفن زباله ها منتهی می شوند بدون اینکه از مواد شیمیایی موجود در رایانه دفع شود، سرب و جیوه می توانند آب های محیط را وارد کنند و آن را بسیار سمی کنند، نه تنها آب را آلوده می کند بلکه جانوران را در آب می کشد.

هنگام تعیین مشکل آلودگی ناشی از رایانه ها و تولید آنها مشخص است که تمام سخت افزار رایانه مسئول مساله و علل آلودگی در طول تولید است. قطعات سخت افزاری مانند صفحه کلید، مانیتور، موس تمام ساخته شده از پلاستیک است که معمولا قابل بازیافت نیست. سایر مواد شیمیایی موجود در این ابزار نیز مضر هستند و می توانند به محیط زیست آسیب برسانند. در نتیجه مونتاژ قطعات داخل کامپیوتر مانند چیپس و ویفرها مقدار زیادی از مواد سمی تولید می شود که موجب آسیب بیشتر به محیط زیست می شود.

ایجاد کامپیوتر به محیط آسیب می رساند، زیرا رایانه های قدیمی اغلب تنها جایگزین کامپیوترهای بزرگتر می شوند که مصرف انرژی بیشتری را باعث آلودگی بیشتر می کنند. همانطور که تقاضا برای مانیتورهای بزرگ و تراشه های حافظه بیشتر به علت پیشرفت های رسانه ای رشد می کند، میزان سموم و آلودگی نیز افزایش می یابد و حتی باعث آسیب بیشتر به محیط زیست می شود. این سموم و آلودگی زمانی ایجاد می شود که مانیتورها و تراشه ها تولید و تولید می شوند.

به طور متوسط ​​24 کیلوگرم رایانه رومیزی با مانیتور نیاز به حداقل 10 برابر وزن خود را در سوخت های فسیلی و مواد شیمیایی برای تولید دارد. محققان دریافتند که تولید یک کامپیوتر و مانیتور CRT 17 اینچی حداقل از 240 کیلوگرم سوختهای فسیلی، 22 کیلوگرم مواد شیمیایی و 1500 کیلوگرم آب استفاده می کند که در مجموع 1.8 تن مواد است.

انواع مختلف اثرات زیست محیطی در ارتباط با فرایندهای تولید کامپیوتر، مقدار زیادی انرژی مورد استفاده در تولید و بهره برداری از کامپیوتر است. اثرات سلامت درازمدت بر کارگران، خانواده ها و جوامع مجاور به علت قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و انتشار از مراحل تولید مانند تولید میکروچاپ. تأثیرات بهداشتی به علت قرار گرفتن در معرض مواد خطرناک موجود در محصولات رایانه ای، مانند بازدارنده های شعله با برومند و سرب. خطر اصلی قرار گرفتن در معرض از کامپیوترهایی است که در دفاتر زباله یا از پروسه های بازیافت زیست محیطی در کشورهای در حال توسعه تخلیه شده اند.

فرآیند بی خطر از بین بردن کامپیوتر قدیمی شما، بازیافت است. بازیافت قطعات کامپیوتر به ترتیب سیستماتیک توسط پردازنده ها انجام می شود. پس از اکستروژن عناصر مانند مس، قلع، آلومینیوم و روی، عناصر گرانبها مانند طلا و نقره نیز از قطعات کامپیوتر خارج می شوند. کامپیوتر باقی مانده و اجزای الکترونیکی سپس به قطعات کوچک تکه تکه می شود و با خیال راحت برداشته می شود. اجزای فردی مانند شیشه ای از لوله های پرتو کاتدی به لاین ها به عنوان عوامل خمشی استفاده می شود. گازهای مضر تولید شده از طریق این فرآیند عمدتا به دام افتاده و حاوی هستند. بسیاری از تولیدکنندگان قطعات کامپیوتر همچنین برنامه هایی برای خرید رایانه های قدیمی برای بازیافت ارائه می دهند.

این ایمن ترین راه برای همیشه رایانه منسوخ شما را با استفاده از برنامه بازیافت کامپیوتر بازیافت می کند. به این ترتیب این رایانه های قدیمی در زمین پر نمی شود و به محیط زیست آسیب نمی رساند و یا آسیب نمی رسانند.

روندهای آینده و اثرات محیطی / اجتماعی:
فروش کامپیوترهای شخصی در دو دهه گذشته افزایش یافته است. فروش 300،000 کامپیوتر در U.S. در سال 1980 در سال بعد 500٪ افزایش یافت و در سال پس از آن دو برابر شد. امروزه، با وجود ریزش تکنولوژی بالا در اواخر دهه 1990، فروش کامپیوتر در حدود 10 درصد در سال افزایش پیدا می کند و در هر سال بیش از 130 میلیون کامپیوتر در سراسر جهان فروخته می شود. تا پایان سال 2002، یک میلیارد کامپیوتر در سراسر جهان فروخته شد.

در سال 2001، 125 میلیون کامپیوتر شخصی در مقایسه با 48000 هزار نفر در سال 1977 حمل می شد. طبق گفته iSuppli، تعداد حملات کامپیوتر شخصی در سال 2007 به میزان 264 میلیون دستگاه بود که 11.3 درصد بیشتر از 2006 بود. در ژوئن 2008، یک میلیارد علامت در حالی که انتظار می رود که یک میلیارد دیگر تا سال 2014 برسد. انتظار می رود حدود 180 میلیون کامپیوتر که 16 درصد از پایگاه نصب شده موجود را جایگزین کرده اند و 35 میلیون رایانه منسوخ در سال 2008 به دفن زباله منتقل شوند. تقریبا 80 درصد از رایانه های شخصی که امروزه استفاده می شوند عمدتا در کشورهای توسعه یافته و ایالات متحده یکی از آنها است.

با افزایش فروش کامپیوتر در هر سال، تعداد کامپیوترهای منسوخ نیز افزایش می یابد، این باعث آسیب بیشتر محیط زیست می شود. اکثر رایانه های منسوخ در دفاتر زباله در کشورهای در حال توسعه تخلیه می شوند و اکثر این رایانه ها از کشورهای توسعه یافته آمده است. این افزایش کامپیوتر در دفن زباله ها باعث آلودگی محیط زیست می شود و زیستگاه ها را از بین می برد.

شمار افرادی که در سراسر جهان دارای کامپیوتر شخصی هستند از سال 2002 دو برابر شده است و تاثیر بسزایی بر انسان دارد. اکثر مردم سعی می کنند کار خود را راحت تر با استفاده از یک کامپیوتر انجام دهند، این چیز خوبی است اما باعث می شود بسیاری از افراد تنبل. استفاده مداوم از رایانه ها توسط افراد باعث افزایش شانس درد در عضلات می شود و در طول بزرگسالی مشکلات زیادی از درد ایجاد می کند. اکثر مردم به رایانه معتاد می شوند که احتمالا از تمرین روزانه و روزانه خود رنج می برند.

همانطور که فن آوری های جدید بیشتر در آینده نزدیک می آیند، رایانه های بیشتر و بیشتر از آنها جایگزین خواهند شد و در نتیجه باعث ویرانی گسترده ای در محیط می شوند.

پایان:
به طور کلی، یک کامپیوتر یکی از معروف ترین و معروف ترین اختراعات در تاریخ بشر است. این تکنولوژی احتمالا موجب آسیب بیشتر به انسان و محیط زیست می شود، نه تنها انسان را تنبل می کند، بلکه از لحاظ ذهنی و جسمی نیز آسیب می رساند. از آنجا که برنامه های کامپیوتری برای انجام یک کار، به دلیل استفاده بیش از حد از تکنولوژی انسان ها، برنامه ریزی می شوند، بدون اینکه از آن آگاه باشند.

مواد شیمیایی مضر در رایانه باعث آلودگی در محیط زیست می شوند و آن را از بین می برند؛ کشورهای جهان سوم با زباله هایی که دنیای غربی تولید کرده اند پر می شود اما نمی تواند آنها را در کشور خود نگه دارد؛ بلکه دیگر کشورهای فقیر را در اختیار آنها قرار می دهد.

اثرات مثبت نیز وجود دارد، از قبیل صرفه جویی در وقت، افزایش دانش و چند وظیفه ای، شغل ها را در یک زمان انجام می دهد و زندگی را ساده تر می کند. زندگی بدون کامپیوتر تقریبا غیرممکن است برای بسیاری از مردم در سراسر جهان. امروزه اگر استفاده از کامپیوتر متوقف شود، اساسا زمین متوقف می شود. تقریبا همه چیز امروز به ارتباط با طراحی یک مدل جدید از نوعی با یک کامپیوتر انجام می شود. زندگی بدون کامپیوتر چیزی نیست؛ مردم هم اکنون به آنها وابسته هستند، وقت آن است که آنها باید از مغز خود استفاده کنند و نه فقط کامپیوترها و اقدامات علیه محرومیت ناشی از رایانه های منسوخ را انجام دهند.

مقالات به روز را با فروشگاه دیجیکو بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *