فناوری

گوشی های هوشمند مبتنی بر AI  1

گوشی های هوشمند مبتنی بر AI :

بسیاری از سازندگان دستگاه، برای معرفی هوش مصنوعی به عنوان یک ویژگی برجسته در گوشی های هوشمند در سال 2017 بسیار تلاش کردندو شرکت ها شروع به ایجاد سخت افزار و نرم افزار ویژه ای برای عملکرد AI کرده اند.اکثر ویژگی های AI به نظر می رسد که در اطراف تصویربرداری و عکاسی، بهره وری قدرت و امنیت قرار دارند.

هوش مصنوعی به آرامی راه خود را بر روی گوشی های هوشمند  و شاید یکی از ویژگی های اساسی در دستگاه های 2018 است.بسیاری از گوشی های هوشمند که در سال گذشته منتشر شدند شامل سخت افزار و نرم افزار متمرکز بر AI، از گوشی های Pixel گوگل به اپل  تا خط Mate Huawei بود. این گوشی ها از AI در همه انواع روش های هوشمندانه از تصویربرداری و عکاسی استفاده می کند تا بهره وری برق و امنیت.

تحولات AI از تقریبا تمام شرکت های بزرگ فناوری وجود دارد. کسانی که در بازی AI حضور نداشته اند، به زودی گوشی های هوشمند با عملکرد خاصی را معرفی خواهند کرد.

در ادامه مقاله به بررسی شرکت های ارائه دهنده گوشی های هوشمند مبتنی بر AI می پردازیم:

اپل:
ویژگی های هوش مصنوعی بر روی آی فون اپل تمرکز بر روی تصویربرداری و انیمیشن است وگوشی هوشمند دارای یک تراشه موتور عصبی اختصاصی است که پردازش های خاصی را بر روی آیفون X انجام می دهد بدون اینکه از سایر فرآیندهای استاندارد بر روی دستگاه جلوگیری کند.

در کنار موتور عصبی آن، اپل آیفون X را با سیستم شناسایی چهره خود شناسایی کرده است. دوربین جلوییآن قادر به ایجاد یک نقشه سه بعدی از یک چهره فرد است و با استفاده از آن برای شناسایی فرد، که برای ورود به دستگاه و تأیید برنامه ها و خدمات مانند اپل پرداخت می شود. این اطلاعات بر روی یک تراشه موتور عصبی برای راندمان و امنیت انرژی ذخیره می شود.


فناوری

 


 

اپل همچنین با استفاده از این اطلاعات نقشه برداری 3D، آیکون های متحرک یا متحرک ایجاد می کند که حرکات و صدای فرد را به عنوان یک نمایشگر سرگرم کننده از آنچه AI می تواند انجام دهد، تقلید می کند. موتور عصبی به طور مشابه تصاویر متحرک را ذخیره می کند و به Animated اجازه می دهد در زمان واقعی با حداقل تاخیر حرکت کند تا اینکه به حرکت واقعی راست فرد نزدیک شود.

آیفون X همچنین از سخت افزار متمرکز شده بر روی AI خود برای بهبود گرافیک در ویژگی های واقعیت تقویت شده خود استفاده می کند که توسط نرم افزار ARK اپل طراحی شده است.


سامسونگ :
Bixby Vision در یک گوشی هوشمند سامسونگ که جزئیات یک کتاب را مشخص می کند.سامسونگ با استفاده از نرم افزار دستیار خود به نام Bixby در فضای AI شروع به پریدن کرد. این ویژگی در حال حاضر بر روی گوشی های Galaxy S8 و Galaxy Note 8 است. شایعات همچنین نشان می دهد سامسونگ به روز رسانی های Bixby را در آینده Galaxy S9 معرفی خواهد کرد.

فناوری


بر خلاف دستیار سیری اپل، که اساسا یک موتور جستجوی صوتی فعال است، Bixby شامل توابع است که به کاربران امکان شناسایی موارد را از طریق برنامه دوربین بر روی یک گوشی هوشمند سامسونگ می دهد. با استفاده از Bixby Vision، کاربران می توانند جزئیات مربوط به اشیا و مکان ها را بیاموزند، نحوه خرید مواردی را که در دنیای واقعی می بینند، و زبان ها را در بین بسیاری از کارهای دیگر ترجمه می کنند. کاربران می توانند تابع صدای معاون Bixby Voice را راه اندازی کنند که نه تنها می تواند اطلاعات را بیرون بیاورد بلکه می تواند توابع دست آزاد مانند باز کردن یک برنامه یا تنظیم ساعت زنگ دار را نیز انجام دهد.

 گلکسی S9 ممکن است شامل تراشه هایی باشد که ویژگی هایی را به دستگاه هایی شبیه به Face ID و Animoji اپل معرفی کنند. با این حال، این ویژگی ها هنوز تایید نشده اند.

گوگل :

ویژگی های AI در Pixel 2 و Pixel 2 XL کم رنگ شده اند، اما مشابه تصویر برداری نیز متمرکز است. در حالی که چندین گوشی هوشمند رقابتی سخت افزار جدیدی را برای تکمیل AI معرفی کردهاند، مانند اینکه چگونه چندین گوشی هوشمند از تنظیمات دوربین دوگانه برای پشتیبانی از ویژگی Portrait Mode استفاده میکنند، دستگاههای گوگل همان عملکردی دارند، اما به شدت توسط نرم افزار کار میکنند.

حالت پرتره در Pixel 2 و Pixel 2 XL توسط بسیاری از متخصصین فن آوری به عنوان یکی از بهترین تکرار این ویژگی شناخته شده است  و بسیاری از آنها متوجه شده اند که چگونه این نرم افزار را به گوشی های هوشمند قدیمی قدیمی گوگل و همچنین دستگاه های دیگر تولید کنندگان.

نرم افزار گوگل نیز برای سازمان های هوشمند و به اشتراک گذاری عکس ها اجازه می دهد. برنامه عکس محبوب گوگل برای iOS و اندروید توسط هوش مصنوعی طراحی شده است، به شما کمک می کند تا گروهی از عکس ها را با همان شخصیت پیدا کنید یا تمام عکس هایی که به آنها اختصاص داده اید، “گربه ها” در آنها یا “درختان” یا هر نوع دیگر شی شما می توانید از آن فکر کنید


فناوری


 

گوگل دستیار گوگل خود، که شامل تعدادی از توابع فعال صوتی، نیز برای قدرت موتور جستجوی گوگل گوگل به نام “لنز” استفاده می شود. همانند Bixby Vision، لنز Google از دوربین های Pixel 2 و Pixel 2 XL به عنوان ابزار شناسایی استفاده می کند. یک ویژگی برجسته قابلیت توانایی نرم افزار برای شناسایی شماره تلفن و آدرس وب است و کاربران را قادر به ذخیره جزئیات در گوشی های خود می کند.

ویژگی های AI گوگل جالب هستند که در دسترس هستند نه تنها برای Pixel 2 و Pixel 2 XL بلکه برای چندین دستگاه مبتنی بر Android، مخصوصا کسانی که Android Oreo را اجرا می کنند و حتی دستگاه های iOSاست.

آمازون :

هوش هوشمند
در حالی که نرم افزار الکسا آمازون عمدتا برای بلندگوهای هوشمند و دستیارهای خانگی طراحی شده است، قابلیت پشتیبانی صوتی نیز با گوشی های هوشمند سازگار است. کاربران گوشی های هوشمند می توانند از Alexa استفاده کنند، در درجه اول برای سفارش آسان از خدمات آمازون است.


فناوری


 

کاربران می توانند برنامه خرید آمازون خود را دانلود و یا باز کنند و میکروفون را برای پشتیبانی از سفارش صوتی فعال و ردیابی بسته فعال کنند. کاربران همچنین می توانند از گوشی های هوشمند خود سایر سرویس های آمازون مانند Amazon Music و Kindle و همچنین وسایل مختلف هوشمند مانند لامپ های لامپ، تلویزیون و دوربین های امنیتی را کنترل کنند.

برخی از گوشی های هوشمند مانند Huawei Mate 10 Pro و HTC U11 با Alexa به عنوان یک ویژگی پیش بارگذاری شده فروش می کنند.

ال جی :
ال جی V30 گوشی هوشمند Antonio Villas-Boas / Business Insider
LG در واقع به فضای هوش مصنوعی علاقه مند نیست، اما شایعات جاری نشان می دهد سازنده گوشی های هوشمند ممکن است به زودی یک نسخه جدید از گوشی های هوشمند LG V30 خود را با ویژگی های جدید AI شامل. طبق گزارش، این دستگاه به نام LG V30 Alpha (LG V30 + α) نامگذاری شده و ممکن است شامل ویژگی های AI که توسط نرم افزار Google ساخته شده اند را شامل شود. ویژگی های ممکن است مشابه آنچه در گوشی های هوشمند آیفون X و سامسونگ دیده می شود، اما جزئیات مربوط به دستگاه تأیید نشده است.


فناوری


هوآوی :
گوشی هوشمند Huawei Mate 10 Pro Fionna Agomuoh / Business Insider
Huawei خود را به عنوان اولین تولید کننده تلفن همراه معرفی می کند که یک تراشه اختصاصی AI برای گوشی های هوشمند معرفی می کند. در دستگاه هایی مانند Huawei Mate 10 Pro و Honor View 10، واحد پردازش شبکه عصبی، تعدادی از تصویربرداری، راندمان برق و ویژگی های امنیتی را قادر می سازد.

دستگاه های Huawei که از چیپ Kirin 970 AI استفاده می کنند، بر روی برنامه دوربین خود عمل می کنند که می تواند یک عکس را در یک عکس شناسایی کند و پارامترهای دوربین را برای ضبط تصویر ایده آل تنظیم کند. دوربین می تواند افراد، غذا، متن، حیوانات و یا یک پرتره را شناسایی کند.

Huawei ادعا می کند تراشه اختصاصی AI خود را از برخی از فرآیندها از اجزای دیگر بر روی دستگاه ها رفع می کند، که در طول زمان از گوشی های هوشمند مانند Mate 10 محافظت می کند.

تراشه همچنین دارای اطلاعات حساس از ویژگی فضایی خصوصی هوآوی است که به کاربران اجازه می دهد فضای حساب جداگانه ای روی دستگاه هایی برای کار یا سایر کارهایی که خواستار حفاظت اضافی هستند داشته باشند.


فناوری


مقالات به روز را با ما در فروشگاه دیجیکو همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *