گیرنده دیجیتال دیدگاه خود را بنویسید

گیرنده دیجیتال:

دستگاه گیرنده دیجیتال تلویزیون، (به انگلیسی: STB: set top box) یا اس تی بی دستگاهی است که به یک تلویزیون و از طرفی به یک منبع خارجی سیگنال متصل شده و سیگنال ها را به حالتی تبدیل می کند که از تلویزیون و دیگر دستگاه های نمایشی قابلیت پخش شدن دیجیتال پیدا می کند.

کارکرد و اهمیت آن :

دستگاه گیرنده دیجیتال تلویزیون مبدلی است که سیگنال آر اف کانال تلویزیونی منتشره در فضا را دریافت کرده و طی یک فرایند پردازش بسیار مهم آن را تبدیل به صدا و تصویر نموده و آماده استفاده برای تلویزیون می نماید. البته این تبدیل می تواند به صورت رله ای و تکرار باشد یعنی آر اف را دریافت و برای ورودی تلویزیون، خروجی آر اف را مهیا نماید. بنابر این تعریف می توان نقش و اهمیت گیرنده تلویزیونی را توسط دستگاه اس تی بی تعریف نمود، یعنی تلویزیون می تواند فقط به عنوان یک نمایشگر عمل کند (دریافت AV، صدا، تصویر و نمایش آن) که در این صورت نقش اس تی بی حدود ۸۰٪ و نقش تلویزیون تنها ۲۰٪ خواهد بود. اس تی بی فقط در حد یک مبدل ساده که در تلویزیون های آنالوگ تعبیه شده است نیست بلکه دارای عملکرد پیچیده تری است.

در ادامه مقاله به بررسی انواع مختلف گیرنده های دیجیتال می پردازیم :

1.گیرنده دیجیتال اندروید MyGica Pad Tv PT360 با 2 آنتن:

بدون نیاز به اینترنت ، گیرنده دیجیتال مای جیکا Pad TV PT360 موبایل را به یک تلویزیون پرتابل و همراه تبدیل می کند تا هیچ قسمتی از سریال مورد علاقه خود را از دست ندهید و یا لحظات حساس مسابقات و نتایج آن را بیرون از منزل همواره دنبال کنید..قابلیت جداسازی و اتصال قطعات آن نیز از دیگر مزیت آن است که در سهولت جابه جایی و حمل آن تاثیر گذار است.

گیرنده دیجیتال PT360 مخصوص موبایل و تبلت های مبتنی بر سیستم عامل اندروید بوده و برای تقویت سیگنال و افزایش کیفیت نمایش تصاویر امکان استفاده از آنتن خارجی را برای شما فراهم کرده است.با اتصال آنتن به گیرنده می توانید شبکه های تلویزیونی و رادیویی را دریافت کنید و از تماشای آن ها لذت ببرید.گیرنده PT360 از طریق پورت Micro USB به موبایل شما متصل می گردد و لازم به ذکر است که موبایل شما باید قابلیت پشتیبانی از OTG را داشته باشد.


گیرنده دیجیتال اندروید MyGica Pad Tv PT360 با 2 آنتن

 


فناوری به کار گرفته شده در گیرنده PT360 از نوع T2 می باشد که نسبت به فناوری T که نسل اول گیرنده ها است ، از قدرت گیرندگی بالاتری برخوردار می باشد.گیرنده دیجیتال  Pad TV PT360 دارای تکنولوژی DVB-T2 میباشد که امکان دریافت هر دو نوع امواج T1 ,T2  را داراست .

م افزار مخصوص این گیرنده دیجیتال، نرم افزاری است با نام Pad TV HD که رایگان بوده و قابل دانلود و نصب از Google Play می باشد. این نرم افزار با قابلیت های فراوانی که دارد تمام نیازهای شما برای دریافت شبکه های دیجیتال تلویزیونی و رادیویی را برطرف می کند. در ادامه به بررسی قابلیت های این نرم افزار می پردازیم.

به این محصول پد تی وی،تبدیل میکرو usb به انتن،پد تی وی مخصوص اندروید،گیرنده دیجیتال اندروید نیز می گویند.

 

 

2.گیرنده دیجیتال TV USB MYGICA T119 مخصوص ویندوز و انروید:

شرکت MyGica با تولید سری جدید محصول Mini HDTV USB Stick T119 کلکسیون محصولات خود در شاخه گیرنده دیجیتال را کامل کرد. این گیرنده دیجیتال با اتصال به پورت USB 2.0 قابلیت نصب بر روی انواع کامپیوتر رومیزی و لپ تاپ را دارد. با وجود ابعاد بسیار کوچک این گیرنده که امکان حمل و نصب آنرا بسیار آسان کرده، کیفیت آن نسبت به تولیدات قبلی افزایش داشته است. تیونر داخلی T119 از گیرندگی بالایی برخوردار بوده و قابلیت دریافت و نمایش کانال های دیجیتال را بدون نیاز به اینترنت به شما خواهد داد.

از نکات بسیار مهم برای این گیرنده دیجیتال، پشتیبانی از تمامی سیستم عامل های XP -7 – 8 – 8.1 – 10 در نسخه های ۳۲ بیت و ۶۴ بیت می باشد. بسیاری از گیرنده های دیجیتال USB موجود در بازار از نسخه های ویندوز ۸ و ۱۰ پشتیبانی نمی کنند که T119 این مشکل را برطرف کرده و به شما امکان نصب بر روی هر نسخه از ویندوز را می دهد.

یکی از ویژگی های منحصر به فرد این محصول این است که در حال تماشای فوتبال زنده و یا یک سریال جذاب تلویزیون هستید و اتفاقی باعث می شود تا لحظات حساس برنامه مورد علاقه تان را از دست بدهید. Total Media با استفاده از قابلیت Time Shift لحظات حساس از دست رفته برنامه تلویزیونی را به شما بازمی گرداند و شما را در تماشای لحظات حساس شریک می کند.

یکی از قابلیت های بسیار جالب و کاربردی این گیرنده دیجیتال قابلیت نصب بر روی گوشی های موبایل و تبلت با سیستم عامل اندروید می باشد. شرکت MyGica در اقدامی تحسین برانگیز با طراحی چیپست جدید برای این گیرنده، قابلیت نصب و راه اندازی این گیرنده دیجیتال هم بروی کامپیوتر و لپ تاپ با سیستم عامل ویندوز و هم بر روی گوشی موبایل و تبلت با سیستم عامل اندروید را به شما می دهد .
کافیست شما گیرنده دیجیتال T119 را توسط تبدیل USB به Micro USB OTG به موبایل یا تبلت خود وصل کرده و توسط نرم افزارPADTV  جدید با لوگوی رنگ سبز  یک تلویزیون دیجیتال کامل در اختیار داشته باشید. تنها نیاز شما برای استفاده این گیرنده بر روی موبایل یا تبلت خود، برخورداری موبایل یا تبلت شما از پردازنده ۱٫۵ گیگاهرتز، پشتیبانی از OTG و اندروید نسخه ۴٫۱ به بالا می باشد. البته استثنائاتی هم وجود دارد; مانند موبایل Samsung J5 یا Samsung S3 با اینکه دارای پردازنده ۱٫۲ گیگاهرتزی می باشند اما قابلیت نصب این گیرنده دیجیتال بر روی آنها وجود دارد.


mygica1

 


با استفاده از این گیرنده دیجیتال به واسطه برخورداری از تیونر داخلی، شما میتوانید تمامی شبکه های دیجیتال را بدون نیاز به اینترنت و سیم کارت و تنها توسط امواج دیجیتال بر روی تبلت و موبایل خود مشاهده نمایید.کافیست موبایل و تبلت شما از پردازنده Dual Core 1.5GHZ (یا قوی تر) و سیستم عامل اندروید ۴٫۲ (یا بالاتر) پورت OTG برخوردار باشد تا بتوانید تمامی شبکه ها حتی شبکه با کیفیت HD را بدون نقص مشاهده نمایید.

به این محصول گیرنده دیجیتال اندروید ،گیرنده دیجیتال تلویزیون،پد تی وی،تی وی مخصوص موبایل و تبلت نیز می گویند.

 

3.گیرنده دیجیتال تلویزیون مخصوص موبایل و تبلت بدون نیاز به اینترنت (مدل TIVIZEN DVB T/T2):

گیرنده دیجیتال تی وی زن مینیT2 محصولی از شرکت کره‌ای Tivizen می‌باشد که بر روی انواع دستگاه‌های مبتنی به سیستم عامل اندروید که قابلیت استفاده از درگاه OTG را دارند قابل استفاده است. شما با استفاده از گیرنده دیجیتال Tivizen MiniT2 قادر هستید تا تمامی شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران را براحتی دریافت کنید و از دریافت تلویزیون بر روی موبایل و تبلت اندرویدی خود لذت ببرید. لازم به ذکر است نرم افزار این گیرنده دیجیتال یعنی Tivizen Mini نیاز به سیستم عامل اندروید 4 به بالا برای کارکرد صحیح دارد.


 


 

4.گیرنده دیجیتال تلویزیون برای موبایل و تبلت بدون نیاز به اینترنت(PAD TV MY GICA PT115):

با استفاده از این دانگل بدون نیاز به اینترنت می توانید به راحتی کلیه کانال های تلویزیون استانی شامل بیش از ۲۵ کانال را فقط بااتصال این دستگاه به گوشی های موبایل دارای سیستم عامل اندروید بر روی گوشی موبایل و یا تبلت خود تماشا نمایید و همیشه با خود تلویزیون به همراه داشته باشید.

پس از اتصال دانگل به گوشی نرم افزار  PadTV.HD را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب نموده و از پیشنهاد گیرنده تلویزیوندیجیکو لذت ببرید.

دو نوع موجود است: نوع اول فقط دارای آنتن ، بندی است و نوع دوم علاوه بر آنتن بندی یک آنتن رومیزی هم اضافه تر دارد و با آن آنتن رومیزی قدرت گیرندگی این دانگل بیشتر می شود.


گیرنده دیجیتال تلویزیون برای موبایل و تبلت بدون نیاز به اینترنت(PAD TV MY GICA PT115)


 

5.گیرنده تلویزیون دیجیتال وایرلس موبایل و تبلت و لب تاپ MOBI TV TIVIZEN:

گیرنده دیجیتال Tivizen چیست؟

Tivizen ، آی پد، آی پاد لمسی، آیفون، گوشی و تبلت اندرویدی و حتی رایانه (سیستم عامل ویندوز و مَک) را به تلویزیون همراه تبدیل می کند. گیرنده وای فای تی وی زن از کارایی بالا و نوآورانه بهره مند است.

حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید یک مسابقه مهم فوتبال را در جایی که به تلویزیون دسترسی ندارد ببینید. این کار از طریق اینترنت نیز امکان پذیر است؛ اما هزینه بالای اینترنت و همچنین عدم آنتن دهی در برخی از موقعیت ها، از مهمترین مشکلات استفاده از تلویزیون آنلاین است. تکنولوژی برای این مشکل نیز چاره ای اندیشده. گیرنده دیجیتال Tivizen یک گجت بسیار کاربردی برای تماشای تلویزیون است که به کاربر امکان تماشای برنامه مورد علاقه خود را می دهد. این دستگاه نیاز به اینترنت در هنگام استفاده ندارد و تنها از طریق امواج دریافتی، محتوای هر شبکه را پخش می کند.

گیرنده دیجیتال Tivizen هیچ خللی در استفاده از اینترنت به وجود نخواهد آورد؛ بنابراین هنگام استفاده از گیرنده، هم می توان به مودم اینترنت متصل شد و هم به این دستگاه!

دریافت و پخش امواج صوتی و تصویری در هر جایی وابسته به مرکز ارسال امواج می باشد. به عنوان مثال دریافت امواج در مناطق کوهستانی و کویری که از خارج از شهر هستند، ضعیف تر می شود. این امواج دریافتی بستگی به موقعیت جغرافیایی کاربر نیز دارند. مثلا امواج دریافتی دز ایران با سایر کشورها تفاوت دارد و بنابراین شبکه های ایرانی را نمی توان در خارج از مرز ایران مشاهده کرد.


 

TV10


نحوه شروع به کار

برای شروع به کار دستگاه تنها کافیست نرم افزار WiFi Tivizen را دانلود و نصب کنید و از تماشای برنامه های مورد علاقه خود لذت ببرید. در ادامه نحوه اتصال عملکرد نرم افزار این گجت را بررسی می کنیم.

  • ابتدا اپلیکیشن WiFi Tivizen را با توجه به سیستم عامل دستگاه خود دانلود کنید.
  • دستگاه را روشن کنید و منتظر بمانید تا چراغ وای فای سبز شود.
  • پس از آن از طریق گوشی یا کامپیوتر به وای فای Tivizen متصل شوید.
  • کشور خود را انتخاب کنید.
  • پس از آن گیرنده شروع به جستجوی خودکار خواهد کرد
  • حال فرکانس کانال ها دریافت می شوند و شما می توانید از دیدن برنامه مورد علاقه خود لذت ببرید

 

برای استفاده بر روی سیستم عامل اندروید حتما می بایست منوی گوشی انگلیسی باشد.

 

پایان:

کلیه ای گیرنده های معرفی شده در سایت دیجیکو بابرندهای اصلی وبا بهترین قیمت ارائه شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *