عملکرد بیت کوین 4


عملکرد بیت کوین:

اصول اولیه یک کاربر جدید:
به عنوان یک کاربر جدید، می توانید بدون درک جزئیات فنی با Bitcoin شروع کنید. هنگامی که یک کیف پول بیت کوین را بر روی رایانه یا تلفن همراه خود نصب کرده اید، اولین آدرس Bitcoin خود را تولید می کنید و می توانید هر زمان که نیاز دارید، بیشتر ایجاد کنید. شما می توانید آدرس های خود را به دوستان خود افشا کنید تا بتوانند به شما و یا بالعکس پرداخت بدهند. در حقیقت، این بسیار شبیه نحوه کار ایمیل است، به جز اینکه آدرسهای Bitcoin باید فقط یک بار استفاده شوند.



تعادل ( زنجیره بلوک):
زنجیره بلوک یک لایۀ عمومی مشترک است که در آن شبکه کل Bitcoin متکی است. تمام معاملات تایید شده در زنجیره بلوک گنجانده شده است. این اجازه می دهد تا کیف پول Bitcoin تعادل موجودی خود را محاسبه کنید تا معاملات جدید را تأیید کنید تا اطمینان حاصل شود که آنها در واقع متعلق به Spender هستند. یکپارچگی و نظم زمانی از زنجیره بلوک با رمزنگاری اعمال می شود.



معاملات ( کلید خصوصی):
معامله انتقال ارزش بین کیف پول Bitcoin است که در زنجیره بلوک قرار می گیرد. کیف پول Bitcoin یک قطعه داده محرمانه را به نام یک کلید خصوصی یا بذر نگه می دارد که برای امضای معاملات استفاده می شود و اثبات ریاضی از صاحب کیف پول به دست می آید. امضا همچنین مانع از انجام معامله توسط شخص پس از آن شده است صادر شده است. تمام معاملات به شبکه پخش می شوند و معمولا طی 10 تا 20 دقیقه، از طریق فرایندی به نام معدن، تایید می شوند.



پردازش (معدن):
معادن یک سیستم توافق توزیع شده است که برای تأیید معاملات در معرض معاملات با استفاده از آنها در زنجیره بلوک مورد استفاده قرار می گیرد. این دستورالعمل را در زنجیره بلوک اجرا می کند، از بی طرفی شبکه محافظت می کند و به رایانه های مختلف اجازه می دهد تا بر وضعیت سیستم توافق کنند. برای تأیید، معاملات باید در یک بلوک بسته شوند که قوانین رمزنگاری بسیار دقیق را که توسط شبکه تأیید می شود، بسته بندی کنند. این قوانین مانع تغییر بلوک های قبلی می شود زیرا این کار تمام بلوک های بعدی را نامعتبر می کند. معادن همچنین معادل یک قرعه کشی رقابتی را ایجاد می کنند که مانع هر فرد از اضافه شدن بلوک های جدید به زنجیره بلوک می شود. به این ترتیب، هیچ گروه یا افراد نمی توانند آنچه را که در زنجیره بلوک گنجانده شده اند یا قسمت هایی از زنجیره بلوک را جایگزین کنند تا بتوانند خودشان را خراب کنند.



در مقالات بعدی به بررسی بیشتر بیت کوین می پردازیم.

مقالات به روز را با دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *