چگونه سیستم تشخیص چهره گلکسی اس ۸ را دور بزنیم؟ دیدگاه خود را بنویسید

شرکت سامسونگ به‌تازگی از گوشی‌های پرچم‌دار جدید خود یعنی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس رونمایی کرده است و این دو مدل به عنوان اولین محصولات سامسونگ از سری گلکسی اس یه سنسور تشخیص عنبیه چشم مجهز خواهد بود. هم‌چنین، شرکت سامسونگ سنسور تشخیص اثرانگشت را به بدنه پشتی منتقل نموده است و ادعا می‌کند که کاربران برای آنلاک‌نمودن دستگاه خود، می‌توانند از سیستم تشخیص چهره نیز استفاده نمایند.

با این‌حال، به‌نظر می‌رسد که سیستم تشخیص چهره گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ، کارآیی چندان خاصی ندارد و به راحتی، می‌توان به منظور دسترسی به گوشی کاربران از این سیستم عبور کرد. 

شرکت سامسونگ مدعی است که سیستم تشخیص چهره در گوشی گلکسی اس ۸ و گلکسی اس ۸ پلاس با تشخیص تفاوت‌های موجود در چهره افراد مختلف، می‌تواند تصویر از پیش‌ تعریف شده را تشخیص دهد اما ادعای جدید، نشان می‌دهد که کاربران می‌توانند حتی با استفاده از یک تصویر نیز، سیستم تشخیص چهره گوشی گلکسی اس ۸ را فریب بدهند. هم‎چنین، کاربران می‌توانند هنگامی‌که صاحب گوشی در خواب است؛ گوشی را جلوی صورت وی قرار داده و آن‌را آنلاک نمایند. به همین منظور، توصیه شده است که کاربران برای آنلاک‌نمودن دستگاه خود به این قابلیت اکتفا نداشته باشند.

البته شرکت سامسونگ اعلام نموده است که ایمنی سیستم تشخیص چهره در مقایسه با سنسور تشخیص عنبیه چشم و هم‌چنین سنسور تشخیص اثرانگشت، چندان بالا نیست و به همین جهت، حتی خود شرکت سامسونگ نیز، کاربران را به استفاده از این سیستم توصیه نکرده است.

اضافه شدن روش‌های احراز هویت بیومتریک دیگر تنها به این دلیل است که کاربران و حتی خود شرکت سامسونگ نیز، جای‌گیری حسگر تشخیص اثرانگشت را چندان مناسب نمی‌داند. این سنسور همان‌طور که گفته شد؛ دیگر در پایین نمایشگر قرار ندارد و شرکت سامسونگ آن‌را به بدنه پشتی منتقل نموده است. با این‌حال، شرکت سامسونگ تصمیم گرفته است تا سنسور اثرانگشت را به کنار دوربین منتقل نماید که با توجه به ابعاد گوشی‌های هوشمند امروزی، این تصمیم‌گیری چندان منطقی نخواهد بود.

سایر سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی در صورت ارائه محصولات خود با یک سنسور تشخیص اثرانگشت در بدنه پشتی، آن‌را در یک مکان قابل‌دسترس قرار می‌دهند که انگشتان کاربر در هنگام استفاده به این سنسور دسترسی داشته باشد. با این‌حال، جای‌گیری حسگر تشخیص اثرانگشت در کنار لنز دوربین، تصمیم اشتباهی بوده که شرکت سامسونگ برای متمایز نمودن محصولات خود گرفته است.

البته، کاربران در صورتی‌که از پایین‌بودن امنیت سیستم تشخیص چهره اطمینان ندارد یا جای‌گیری سنسور تشخیص اثرانگشت را نامناسب می‌بینند؛ می‌توانند از سنسور تشخیص عنبیه چشم استفاده نمایند که این سنسور در حاشیه بالای نمایشگر به کار گرفته شده است و عملکرد بسیار مناسبی را ارائه می‌دهد.

این قابلیت، گوشی گلکسی اس ۸ سامسونگ را به یکی از متمایزترین گوشی‌های پرچم‌دار سال ۲۰۱۷ تبدیل خواهد نمود؛ گوشی پرچم‌دار جدید ال‌جی تنها با سیستم تشخیص چهره و سنسور تشخیص اثرانگشت ارائه شده است و شرکت هوآوی برای گوشی پرچم‌دار پی ۱۰ و پی ۱۰ پلاس به سنسور اثرانگشت اکتفا نموده است.

با اینکه ال‌جی جی ۶ از سیستم تشخیص چهره استفاده می‌کند، شرکت ال‌جی این قابلیت را به عنوان یکی از متمایزترین ویژگی‌‌های گوشی پرچم‌دار جدید خود در نظر نمی‌گیرد زیرا چنین قابلیتی با خود سیستم‌عامل اندروید ارائه شده است اما گوگل ترجیح داده به دلیل امنیت پایین آن، این ویژگی به صورت پیش‌فرض غیرفعال باشد. هرچند، برخی از سازندگان نیز این ویژگی را از گوشی‌های اندرویدی خود حذف نموده‌اند زیرا مدعی هستند که ویژگی تشخیص چهره در سیستم‌عامل اندروید، دقت بالایی ندارد و امکان نفوذ غیر مجاز را به حریم خصوصی کاربران فراهم می‌کند.

منبع: Korean herald

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *