تستر شبکه

تستر کابل شبکه دیدگاه خود را بنویسید

تستر کابل شبکه :

تستر کابل شبکه،همانگونه که از نام آن پیداست برای تست عملکرد درست کابل های شبکه استفاده می شود . در بسیاری از مواقع پس از اینکه دو طرف کابل را سوکت زنی کردید برای اینکه از کار خود مطمئن شوید می توانید از این دستگاه استفاده کنید .در ادامه با هزارسو همراه باشید.

برای نمونه فرض کنید در ساختمانی ۴ طبقه در هر طبقه ۲۴ گره یا Node شبکه وجود داشته باشد. کابل ها درون کانال های ویژه دیوارها کار کذاری شده اند و حدود ۲۵۰۰ متر کابل مصرف شده است. پس از اتصال رایانه ها به شبکه برخی از آنها به شبکه داخل Login نمی شوند. حتی تصور آن که باید چنین شبکه ای را ( که تازه دارای مقیاسی خیلی بزرگی هم نمی باشد. ) بدون تستر مورد بررسی قرار داد.

تستر های شبکه در واقع دو دستگاه در یک دستگاه هستند که قالبا از هم جدا میشود و به شما این امکان را میدهند تا با قرار دادن دو سر کابل در دو سر دستگاه از درست بودن لینک و سالم متصل بودن سوکت ها به کابل اطمینان حاصل کنید

کاربرد تستر کابل شبکه:

تستر کابل شبکه در انواع مختلفی عرضه می گردد از زیرمجموعه انواع تستر  و یکی از تجهیزات ابزار دقیقمی باشد که هر کدام با توجه به نوع کارکردشان اطلاعات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند. معمولا در اداره ها، سازمانها و اماکنی که از کابل های نوری استفاده می شود یکی از موارد تستر کابل شبکه ضروری می باشد زیرا در این موارد برای پیدا کردن مشکل کابل ها اگر بخواهیم کل شبکه را چک کنیم بسیار کار پر خرج و شاید نشدنی باشد.

انواع تستر:

تستر معمولی: به منظور برقراری ارتباط میان مدیرهای ارتباطی کاربرد دارد

تستر دیجیتال: بررسی نتایج حاصل از بررسی و تست بر روی ال سی دی نمایش داده میشود

تستر کابل شبکه : در نوع تستر کابل شبکه علاوه بر بررسی و برقراری ارتباط ها مواردی مانند متراژ، مکان قطعی را نیز مورد تست قرار می دهد به وسیله این نوع از تسترهای کابل شبکه می توان زیر ساخت های شبکه را به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار داد تست شبکه یکی از مراحل تکمیل کننده یک پروژه شبکه ای می باشد.

در ادامه به معرفی چند نمونه تستر کابل شیکه می پردازیم که می توانید از فروشگاه دیجیکو خرید نمایید.

تستر حرفه ای شبکه و تشخیص مکان یاب و زوج یاب کابل های RG45 (مارک PUNENG):

تستر PUNENG برای شبکه کاران حرفه ای.



 

تستر انالوگ کابل شبکه مارک KNET:

تستر کابل شبکه و تلفن از نوع انالوگ بوده و امکانات کمتری در مقایسه با تستر ۳LW را داراست. دارای ۸ چراغ LED که به هنگام اتصال کابل شبکه در صورت سالم بودن به ترتیب از ۱تا ۸ به صورت اهسته روشن میشود و اگر مشکلی در ساخت وجود داشته باشد یکی در میان روشن میشود ویا بطور مثال کابل رنگ قهوه ای در کابل شبکه متصل نیست در این صورت چراغ LED شماره ۳ تستر روشن نمیشود.



تستر دیجیتال کابل شبکه ،تلفن، USB، کواکسیال:

تستر دیجیتال مدل ۳LW مارک KNET قابلیت تست کابل شبکه و تلفن و کواکسیال و USB  رادارا میباشد.


 


 

 

تستر حرفه ای کابل شبکه SC8108 مارک KNET:

تستر دیجیتال ۸۱۰۸ با برند KNET مناسب برای تعیین و تشخیص طول و قطعی بین کابل شبکه در دیجیکو.



 

نحوه کارکرد تستر کابل شبکه :

زمانی که سیگنالی وارد کابل های مسی می گردد ، به وجود آورنده میدان مغناطیسی بزرگی می گردد. که در اثر به وجود آمدن این میدان مغناطیسی الکترون ها مربوط به زوج ها بر روی یکدیگر القا شده و پارامترهای افت خط را به وجود می آورد این پارامترها بیانگر اختلالات و اتفاق ها در کابل ها می باشد

قابلیت تستر کابل شبکه

  1. تست کابل ها
  2. اندازه گیری طول کابل،نقشه سیم و جهت
  3. قابلیت پخش آلارم
  4. تعیین و اعلام پهنای باند برای هر کابل
  5. تشخیص وجود نویز
  6. اندازه گیری کابل های زوج
  7. تشخیص جفت خرد شده

در این مقاله  انواع تستر کابل شبکه به طور کامل معرفی کردیم شما می توانید اصل این تستر کابل شبکه را از فروشگاه دیجیکو خرید نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *