یو اس بی

تعمیر سوکت USB دیدگاه خود را بنویسید

تعمیر سوکت USB فلش مموری:

در گذشته همه ای افراد برای ذخیره اطلاعات خود از سی دی یا دی وی دی ها استفاده می کردند اما امروزه با پیشرفت علم وتکنولوژی دیگر از این نوع تجهیزات استفاده نمیکنند وبرای ذخیره اطلاعات از فلش مموری ها استفاده میکنند زیرا حجم کوچکی داشته ورفیت های مختلف دارند اما ممکن است این فلش مموری ها که دارای سرسوکت USB هستند دچار آسیب یا شکستی شود در این مقاله تعمیر سر سوکت فلش مموری را آموزش می دهیم:

1. نحوه تعمیر شاخه های شکسته USB
تجهیزات که شما نیاز دارید:

دستگاه هویه ( پیشنهاد دیجیکو هویه ۴۰ وات  مارک SOMO مدل SM-121)

سیم برش

قطعه کابل USB (پیشنهاد دیجیکو  سوکت تعمیری USB نر مخصوص فلش مموری)

ذره بین

در اینجا مراحل برای بازیابی از درایو USB است که آسیب فیزیکی به ساقه، و شکسته است.

1.

ابتدا باید مورد دستگاه USB را باز کنید. شما باید در اینجا مراقب باشید، بنابراین شما به PCB با هر آنچه که شما استفاده می کنید به جدا کردن پوشش پلاستیکی صدمه نمی زند. یک سر تخت کوچک ممکن است این فریب را انجام دهد، با این حال برخی از موارد مشکل در آنجا وجود دارد، بنابراین تغییر می کند. یک خطا در این مرحله می تواند شانس شما برای بازیابی موفق را خراب کند. اگر NAND را درون جعبه آسیب برسانید، اطلاعات شما برای همیشه از بین می رود.

2.

بعدا بصورتی بصری آسیب به مدار  را بررسی کنید. شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که تجهیزاتی که به برد PCB وصل می شوند شکسته می شوند. اگر وجود نداشته باشد، شما یک مشکل دیگر دارید هنگامی که مشاهده کرده اید، یک اتصال شكسته بین ساقه و برد PCB وجود دارد، لازم است اطمینان یابید كه پد های لغو نشده اند.

به دنبال آسیب بر روی PCB باشید:

مقاومت در برابر ضربه
خازن های خالی
ترک در هر نقطه
پد لمسی
نوسانگر کریستال شکسته
علامت زدن
NAND های آسیب دیده
اگر در معرض آسیبدیدگی دیگر از سلاح های شکسته هستید، نمی توانید این تعمیر را ادامه دهید.


یو اس بی


 

3.

اگر پس از بررسی PCB همه چیز را بررسی کنید و پد های ناقص نابود شوند، کابل USB قراضه را بردارید و آن را طبق این مراحل آماده کنید:

پایان زن را قطع کن
کابل را به چهار سیم وصل کنید
در حدود 1/4 اینچ سیم روی هر کدام قرار دهید
برخی از لحیم را برای هر سیم بکار ببرید

 

4.

به هر دلیلی هر یک از سیم ها را به پد های مورد نظر بسپارید. در اینجا منظور برای اکثر درایوهای USB است: با پد جانبی PCB رو به شما و چیپ NAND یا کنترل کننده رو به جلو: چپ به راست سیاه، سبز، سفید و قرمز است. اگر این مراحل را به درستی انجام داده باشید، باید بتوانید USB را به یک رایانه وصل کنید، یک نور چشمک زدن داشته باشید و داده هایتان را کپی کنید. یک تلاش ناموفق باعث خواهد شد که درایو شما قدرت نداشته باشد یا شما می توانید برخی از اجزای درایو خود را که در بالا ذکر شد رایت کنید.

 

 

 

شما می توانید اطلاعات خود را به عقب بازگردانید یا بخشی از گروه 2 شوید (اگر این کار را برای شما کرد لطفا نظر خود را در زیر بنویسید، این پست را به اشتراک بگذارید و یا به آن پیوند دهید!)

سطح 2: اگر USB Drive شما شناخته نشده و غیره
با توجه به ماهیت تجهیزات و دانش تخصصی مورد نیاز برای این نوع بازیابی، آن در محدوده بازیابی اطلاعات DIY متناسب نیست و بالاتر از توانایی های 99٪ از “شرکت بازیابی اطلاعات” شما است. شما نیاز به تماس با یک شرکت که متخصص در بازیابی درایو FLASH و فن آوری ذخیره سازی NAND. با این حال، بنابراین شما می توانید درک آنچه در اینجا درگیر است، یک مرور کلی است، بنابراین شما می توانید انتظارات خود را مطابق در هنگام گرفتن قیمت برای این نوع بهبود است.

با مشاهده ویدئو زیر می توانید طریقه تعمیر سوکت USB رابهتر بیاموزید:


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *