تعمیر سیم برق لپ تاپ دیدگاه خود را بنویسید

سیم برق لپ تاپ خود را تعمیر کنید
بسیاری از کابل های برق لپ تاپ در معرض سوء استفاده قرار گرفته و شروع به شکستن می کنند و دیگر به لپ تاپ شما کار نمی دهد. در اینجا نحوه نجات سیم برق خود را از محل دفن زباله آورده شده و در طی راه چند دلار صرفه جویی می کنید!(برای خرید کابل تعمیری سیم برق لب تاب از فروشگاه دیجیکو دیدن کنید.)



مرحله 1:

ابزارهای مورد نیاز

شما نیاز خواهید داشت:

1. Vise (یا وسیله دیگری برای ایمن نگه داشتن قدرت “آجر”)
2. آهن لحیم کاری (و لحیم کاری)
3. مولتی متر (به شدت لازم نیست ، اما همیشه بهتر است کار خود را بررسی کنید)
4. پیچ گوشتی Flathead( با کلیک برروی پیچ گوشتی از موارد داخل فروشگاه دیجیکو دیدن نمایید.)
5. برش سیم / استریپ
6. چاقوی ابزار
7. اسلحه گرم چسب
8. سوپر چسب
9. لوله و یا نوار الکتریکی (کوچک)



مرحله 2: شروع کنید

بعد ، به انتهایی اشاره خواهم کرد که به لپ تاپ شما متصل می شود به عنوان “کابل ولتاژ کم” و انتهای اتصال به دیوار به عنوان “کابل ولتاژ بالا”.

در طول باقی مانده از این تعمیر ، ما در معرض مدار قرار خواهیم گرفت که خطر شوک را ایجاد می کند. مؤلفه ها یا پیوندهای آنها را لمس نکنید ، مگر اینکه کاملاً مطمئن باشید که می دانید چه چیزی را کنترل می کنید. این یک تعمیر ساده است که حتی به دانش الکترونیک معتدل نیاز ندارد بلکه فقط باید بتوانید لحیم کاری کنید. همه خطرات در تماس لمس کردن مؤلفه ها / مخاطبین به صورت اتفاقی یا عمدی است که به شما توصیه نمی شود لمس کنید. هرگز سعی نکنید منبع تغذیه ای را که در حال کار است یا به هر منبع دیگری وصل شده است ، تعمیر نکنید (به عنوان مثال لپ تاپ یا برق دیواری). به خطر خودتان ادامه دهید.

بیایید با جدا کردن کابل ولتاژ بالا از آجر برق (اگر منبع تغذیه شما این کار را انجام می دهد) ادامه دهید ، و با انجام یک برش تنها از طریق کابل ولتاژ کم در نزدیکی سیم کشی. اطمینان حاصل کنید که قسمت شکستن کابل ولتاژ پایین به آجر قدرت وصل شده است تا بتوانیم آن را حذف کنیم.



مرحله 3: Power Brick را باز کنید

بسته به نوع تولید کننده آجرهای مختلف بسته به انواع مختلفی بسته می شوند. برخی دارای پیچ هستند ، برخی دارای چسب هستند ، برخی دارای برگه قفل هستند و برخی حتی جوش داده می شوند. از اختیار خود تا جایی که می توانید آجر قدرت خود را باز کنید ، استفاده کنید ، اما اکثریت من با آنها چسب یا جوش خورده بود.

برای باز کردن آجر قدرت چسبنده یا جوش داده شده ، با ایمن سازی آن در یک گلدان یا با یک گیره شروع کنید. اکنون با استفاده از یک چاقوی ابزار تیز ، برش های مکرر را در طول درز انجام دهید تا زمانی که پوسته پلاستیکی بیرونی را بریده اید. این مهم است که به محض اینکه از طریق پلاستیک استفاده کردید ، قطع کنید تا به وسایل الکترونیکی آسیب نرسانید. وقت خود را بگیرید. صبر در این مرحله بسیار مهم است. من معمولاً حداقل 15 دقیقه با دقت در کل درز را می گذرانم. من در یک زمان روی یک طرف آجر تمرکز می کنم. همچنین ، من هرگز مجبور نشده ام کابل ولتاژ پایین یا اتصال کابل ولتاژ بالا را قطع کنم. فقط به برش درز طولانی و افقی از هر 4 طرف بچسبید.



مرحله 4: محفظه را جدا کنید

حالا که کل درز را بریدید ، از یک پیچ گوشتی مسطح استفاده کنید تا نیمی از قسمت بالای پلاستیک پلاستیکی را از آجر قدرت جدا کنید. اگر صبور بودید و وقت خود را بریدید ، بریدن این مرحله باید آسان باشد.با برداشتن قسمت بالا ، قسمت پایین محفظه پلاستیکی را از آجر قدرت جدا کنید.بعداً کل محفظه پلاستیکی را در کنار آن قرار دهید.

شما باید با یک آجر قدرت برهنه مانده باشید.



مرحله 5: کابل ولتاژ کم را از بین ببرید

برای ریختن قطعه باقیمانده کابل ولتاژ کم از آجر قدرت از آهن لحیم کاری خود استفاده کنید. باید 2 اتصال به desolder وجود داشته باشد. آنها را یک بار جدا کنید و مطمئن باشید که سیم رنگی به کجا می رود. برای این مثال اتصالات به رنگ زرد دایره می شوند. مراقب باشید که به هیچ چیز دیگری دست نزنید!

اگر به خصوص رانده شده اید ، می توانید از قطعه کابل ولتاژ کم که اخیراً با برش دقیق محورهای طولانی آن با یک چاقوی ابزار برداشته شده ، تسکین فشار را از بین ببرد. اگر آن را دوباره پس گرفتید ، فراموش نکنید که قبل از بستن قفسه آجر با قدرت پلاستیکی ، آن را روی کابل ولتاژ کم نصب کنید.



مرحله ششم: لحیم کاری در کابل ولتاژ کم

بخش خوبی از کابل ولتاژ کم را که در مرحله قبل کنار گذاشته ایم ، پیدا کنید و در حدود 1 “از کابل کابل را از سیمهای داخلی بکشید. ساده ترین راه برای برداشتن ژاکت ، برش دقیق محفظه کابل با یک ابزار است. چاقو را بزنید و سپس ژاکت را جدا کرده و دور بیندازیداز نوارهای سیم خود استفاده کنید و 1/2 “عایق را از سیم داخلی و عایق جدا کنید. احتمالاً حدود 16 سیم AWG است.

برای این کابل ولتاژ کم فقط 1 هادی عایق وجود دارد. اگر هر دو هادی شما از نوار دوم عایق 1/2 باشد. از آنجا که هادی دوم ما عایق نیست ، ما با استفاده از یک قطعه 1/2 اینچ از لوله های کوچک شده گرما یا نوار الکتریکی عایق بندی می کنیم.سرانجام می توانیم بخش خوبی از کابل ولتاژ کم را به مخاطبین خود در آجر قدرت وصل کنیم. حتما سیم صحیح را از کابل به پد صحیح روی آجر برق وصل کنید.



مرحله 7: محوطه را جمع کنید

آجر قدرت را در قسمت زیرین محفظه پلاستیکی آن قرار دهید. یک باریک چسب فوق العاده را در اطراف کل درز که قبلاً از هم جدا کردیم بمالید و محکم نیمی از قسمت بالای پلاستیکی پلاستیکی را که در بالای آجر قدرت قرار دارد ، قرار دهید. ممکن است لازم باشد که محفظه را ببندید تا اینکه چسب به طور کامل درمان نشود.



مرحله هشتم: اضافه کردن Strain Relief

این که آیا شما از تسکین کرایه کارخانه صرفه جویی کرده اید یا از اسلحه چسب داغ و کمی خلاقیت استفاده نکرده اید تا بتوانید کمی از فشار خود را بکشید! به طور کلی ، هرچه گوشت مرغ بهتر باشد ، اما مطمئن شوید که شاهکار خود را به طور محکم به محفظه آجری قدرت لنگراند.



مرحله 9: تست و استفاده کنید

اگر کابل ولتاژ بالا را برداشته اید ، آن را دوباره وصل کنید و آن را به پریز برق وصل کنید.از مولتی متر خود برای بررسی ولتاژ سیم برق متمرکز در انتهای کابل ولتاژ کم استفاده کنید. شما می توانید خواندن را در نزدیکی رتبه ولتاژ اسمی Power Brick دریافت کنید. برای این مثال ، امتیاز اسمی 19 ولت بود. برای یافتن ولتاژ اسمی خود ، باید در چاپ زیبا در قسمت پشتی از محفظه پلاستیکی آجر قدرت شما ذکر شود.



مقالات به روز را بافروشگاه دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *