تقویت کننده وای فای دیدگاه خود را بنویسید

همانند هر نوع سیگنال ، دریافت بی سیم با دامنه ضعیف می شود. اگرچه دلایل این کاهش می تواند متفاوت باشد ، قدرت پخش روتر بزرگترین عامل موثر است. عوامل دیگری نیز می توانند بر دامنه سیگنال بی سیم شما تأثیر بگذارند ، مانند سایر انتشارات رادیویی با همان فرکانس ، نحوه ساخت خانه و حتی نسخه پروتکل 802.11 ، از جمله استفاده از تکرار کننده بی سیم. در اینجا ، ما می خواهیم نقاط ضعف احتمالی استفاده از یکی از این موارد را توضیح دهیم.

پهنای باند شبکه:

عیب اصلی استفاده از تکرار کننده بی سیم این است که پهنای باند کامپیوترهای متصل به آن (به جای روتر اصلی) به نصف کاهش می یابد. این امر به دلیل دریافت سیگنال توسط تکرار کننده ، پردازش آن و سپس پخش مجدد آن در هر دو جهت ، از روتر به کامپیوتر و بالعکس است. این همه زمان می برد.

پهنای باند چگونه بر استفاده از اینترنت من تأثیر می گذارد؟

وقتی می گوییم پهنای باند نصف خواهد شد ، خیلی بد به نظر می رسد ، اما این به چیزی که از سیگنال برای چه چیزی استفاده می کنید بستگی دارد.
اگر فقط در حال مرور وب هستید یا ایمیل های خود را بررسی می کنید ، احتمالاً هیچ اثر قابل توجهی مشاهده نخواهید کرد – بیشتر روترها پهنای باند بیشتری نسبت به یک اتصال اینترنتی معمولی ارائه می دهند.

با این حال ، اگر می خواهید چندرسانه ای را پخش جریانی کنید ، یا در یک محیط کاری می خواهید پرونده های زیادی را با استفاده از یک سرور متمرکز ارسال کنید ، احتمالاً اتصال کندتری را تجربه خواهید کرد و عملکرد کمتری از کسانی که از پل تکرار کننده استفاده می کنند را مشاهده می کنید.
هرچند خبر خوب – نحوه تنظیم تکرارکننده ها به این معنی است که جلوگیری از معایب اصلی پهنای باند نصف شده بسیار آسان است.

راه اندازی سخت افزار:

لپ تاب خود را روشن کنید و خواهید دید کجا سیگنال Wi-Fi قوی ترین و کجاست که افت می کند. وقتی جایی را پیدا کردید که از 3 میله به 2 به پایین می افتد ، می دانید که مکان مناسب برای تکرار کننده خود را پیدا کرده اید.
الگوی پخش روتر یا تکرار کننده تقریباً دایره ای شکل است ، بنابراین می توانید با استفاده از این تصاویر ناحیه ترکیبی این دو را به عنوان دایره های همپوشان تعیین کنید.روترها سیگنالهایی را به صورت چند جهت می دهند ، بنابراین مراقب هرگونه مصالح ساختمانی یا دستگاه های احتمالی باشید که می توانند Wi-Fi را مسدود یا منعکس کنند هنگام تنظیم و قرار دادن تکرار کننده خود.

استانداردهای Wi-Fi آینده:

محصولات و خدمات Wi-Fi به نظر می رسد همیشه در حال تغییر هستند ، گزینه های سریعتر و بهتری برای دستگاه ها و ارائه دهندگان تبلیغ می شوند. قبل از تصمیم به سرمایه گذاری در یک تکرار کننده Wi-Fi ، ممکن است ارزش خرید روتر قدرتمندتر و جدید را داشته باشد.

محدوده ای که در روترهای 802.11b و 802.11g پیدا خواهید کرد تقریباً 90-100 فوت است. یک گزینه جایگزین روتر 802.11n است که دامنه 160 فوت دارد. از آنجا که این احتمالاً بیشتر از محدوده ای است که شما با یک تکرار سازگار با “g” افزایش می دهید ، ممکن است گزینه طولانی مدت بهتر باشد. از آنجا که سیگنال تکرار نمی شود ، پهنای باند سریع تری نیز خواهید داشت. شما باید بررسی کنید که آیا رایانه یا دستگاه های شما از نظر اتصال با روتر ‘n سازگار هستند. محدوده حتی طولانی تر از مشخصات پیش نویس فعلی 802.11ac قول داده شده است ، اما تعداد کمی از رایانه ها می توانند به آن متصل شوند زیرا تمایل ندارند آداپتورهای Wi-Fi با قابلیت “ac” را داشته باشند.

مزایای تقویت کننده وای فای :

  1. مناطق مرده WiFi را از بین می برید

مناطق مرده یا نقاط مرده تقریباً در همه خانه ها یافت می شود و این مناطق مناطقی است که به نظر می رسد سیگنال از بین می رود. گاهی اوقات ، ویژگی های معماری در محل کار یا خانه دلیل وجود مناطق مرده شما است. این ممکن است یک سیستم تهویه در دیوار ، آینه ها یا چیز دیگری باشد که سیگنال را مختل می کند.

گاهی اوقات ، اشیا و مواد به راحتی مانع سیگنال شما می شوند و باعث ایجاد مناطق عمده مرده می شوند. تقویت کننده به من اجازه می دهد تا تمام این مناطق مرده را در محل استفاده وای فای از بین ببرم تا به دسترسی کامل به هر نقطه ازمحل کار یا خانه خود دسترسی داشته باشم.

  1. سرعت ثابت در اطراف محل نصب وای فای :

اگر از قبل روی کل محل نصب وای فای خود سیگنال دارید ، ممکن است متوجه چیز دیگری شوید کاهش سرعت. برخی از مناطق وجود دارد که مدت زمان طولانی بافر را در Netflix خواهید داشت یا اینترنت شما کند است.می توانید اینترنت خود را با تقویت کننده WiFi افزایش دهید.سیگنال های ضعیف باعث می شوند که سرعت اینترنت خود را از دست دهید. هنگامی که سیگنال ها ضعیف هستند ، این زمانی است که در برخی از سایت ها با زمان بافر طولانی تر و حتی پیام های خطا روبرو خواهید شد.گیمرهایی که باید با سیگنال های ضعیف کنار بیایند تاخیر بیشتری دارند و می خواهند به طور مستقیم به روتر وصل شوند.

در ادامه به معرفی یک نمونه تقویت کننده وای فای که در فروشگاه دیجیکو ارائه شده است میپردازیم:

تقویت کننده وایفای مارک شیائومی پرو مدل R03:

تقویت کننده وایفای و یا توسعه دهنده شکه بی سیم دستگاهی است  که سرعت و عملکرد پهنای باند مودم را افزایش میدهد. تقویت کننده وایفای شیائومی سری PRO با فرکانس 2.4 و پهنای باند 300 و با دو انتن بهترین وسیله برای افزایش برد پهنای باند و سرعت میباشد. به هنگام استفاده از تقویت کننده شیائومی سری PRO باید دستگاه را در قسمتی که نقطه کور و یا سرعت و پهنای باند در ان قسمت ضعیف است قرار دهید و به برق متصل نمایید. به هنگامی اتصال به برق چراغ زرد رنگ توسعه دهنده شبکه بی سیم روشن شده و اماده اتصال میباشد. نرم افزار Mi Home را بر روی موبایل ، تبلت ، و یا نوت بوک خود نصب نموده و در قسمت Add Device به دستگاه R03 متصل شوید و با استفاده از Scan مودم ADSL را جستجو کرده و به ان متصل شوید. نحوه کارکرد شیائومی R03 بدین گونه است که وایفای مودم را شناسایی کرده و مودم وایفای را بر روی شیائومی کپی نموده و شیائومی عملیات تقویت و توسعه را برای رساندن پهنای باند بیشتر به نوت بوک ، تبلت ، موبایل انجام میدهد.

تقویت کننده وایفای مارک شیائومی پرو مدل R03 اصل را از فروشگاه دیجیکو خرید نمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *