کابل برق دیجیکو

کابل برق دیجیکو دیدگاه خود را بنویسید

کابل برق دیجیکو:

مس از زمان اختراع آهنربای الکتریکی و تلگراف در دهه 1820 در سیم کشی برق استفاده شده است. اختراع تلفن در سال 1876 تقاضای بیشتری برای سیم مسی به عنوان رسانای الکتریکی ایجاد کرد.مس رسانای الکتریکی در بسیاری از دسته های سیم کشی الکتریکی است. سیم مسی در تولید برق، انتقال نیرو، توزیع برق، مخابرات، مدارهای الکترونیکی و انواع بی شماری از تجهیزات الکتریکی استفاده می شود. از مس و آلیاژهای آن نیز برای ایجاد تماس های الکتریکی استفاده می شود. سیم کشی برق در ساختمان ها مهمترین بازار صنعت مس است.تقریباً نیمی از کل مس استخراج شده برای تولید سیم‌ها و کابل‌های برق استفاده می‌شود.

خواص مس
رسانایی الکتریکی :
رسانایی الکتریکی معیاری است که نشان می دهد یک ماده چقدر بار الکتریکی را حمل می کند. این یک ویژگی ضروری در سیستم های سیم کشی برق است. مس دارای بالاترین رتبه رسانایی الکتریکی در بین تمام فلزات غیر گرانبها است: مقاومت الکتریکی مس = 16.78 nΩ•m در 20 درجه سانتیگراد. مس الکترونیکی بدون اکسیژن خالص (OFE) حدود 1% رسانایی بیشتری دارد (یعنی حداقل 101% IACS را بدست می آورد).

استحکام کششی :

کانکتورهای F متصل به کابل های کواکسیال برای اتصال آنتن تلویزیون و دیش ماهواره ای به تلویزیون یا ست تاپ باکس استفاده می شود.
استحکام کششی نیروی مورد نیاز برای کشیدن جسمی مانند طناب، سیم یا یک تیر سازه را تا جایی که می شکند اندازه گیری می کند. استحکام کششی یک ماده حداکثر مقدار تنش کششی است که قبل از شکستن می تواند تحمل کند.

استحکام کششی بالاتر مس (200 تا 250 نیوتن بر میلی‌متر مربع آنیل شده) در مقایسه با آلومینیوم (100 نیوتن بر میلی‌متر مربع برای آلیاژهای رسانای معمولی [16]) دلیل دیگری برای استفاده گسترده از مس در صنعت ساختمان است. استحکام بالای مس در برابر کشش، گردن به پایین، خزش، بریدگی و شکستگی مقاومت می کند و در نتیجه از خرابی ها و وقفه های سرویس نیز جلوگیری می کند.[17] مس برای هادی هایی با ظرفیت حمل جریان برابر بسیار سنگین تر از آلومینیوم است، بنابراین استحکام کششی بالا با افزایش وزن آن جبران می شود.

شکل پذیری :
شکل پذیری توانایی یک ماده برای تغییر شکل تحت تنش کششی است. این اغلب با توانایی مواد برای کشیده شدن به یک سیم مشخص می شود. شکل پذیری به ویژه در فلزکاری اهمیت دارد، زیرا موادی که در اثر تنش ترک می خورند یا می شکنند نمی توانند چکش کاری شوند، نورد شوند یا کشیده شوند (کشش فرآیندی است که از نیروهای کششی برای کشش فلز استفاده می کند).مس انعطاف پذیری بالاتری نسبت به رسانای فلزی متناوب دارد به استثنای طلا و نقره.به دلیل شکل‌پذیری بالای مس، به راحتی می‌توان آن را به قطرهایی با تلرانس‌های بسیار نزدیک کاهش داد

ترکیب استحکام و شکل پذیری :
معمولاً هرچه یک فلز قوی‌تر باشد، انعطاف پذیری آن کمتر است. در مورد مس اینطور نیست. ترکیبی منحصر به فرد از استحکام بالا و شکل پذیری بالا، مس را برای سیستم های سیم کشی ایده آل می کند. به عنوان مثال، در جعبه های اتصال و در انتهایی، مس را می توان بدون کشش یا شکستن خم، پیچ خورد و کشید.

مقاومت در برابر خزش :
خزش تغییر شکل تدریجی یک ماده از انبساط و انقباض ثابت در شرایط “بار، بدون بار” است. این فرآیند اثرات نامطلوبی بر سیستم های الکتریکی دارد: پایانه ها می توانند شل شوند و باعث گرم شدن اتصالات یا ایجاد قوس های خطرناک شوند.مس دارای ویژگی های خزش عالی است که شل شدن در اتصالات را به حداقل می رساند. برای سایر رساناهای فلزی که خزش می کنند، تعمیر و نگهداری اضافی مورد نیاز است تا پایانه ها را به طور دوره ای بررسی کرده و از سفت شدن پیچ ها برای جلوگیری از ایجاد قوس و گرمای بیش از حد اطمینان حاصل شود.

مقاومت در برابر خوردگی :
خوردگی تجزیه و تضعیف ناخواسته یک ماده در اثر واکنش های شیمیایی است. مس به طور کلی در برابر خوردگی ناشی از رطوبت، رطوبت، آلودگی های صنعتی و سایر تأثیرات جوی مقاومت می کند. با این حال، اکسیدهای خوردگی، کلریدها و سولفیدهایی که روی مس تشکیل می شوند تا حدودی رسانا هستند.در بسیاری از شرایط کاربرد، مس در سری گالوانیکی بالاتر از سایر فلزات ساختاری رایج است، به این معنی که سیم مسی کمتر در شرایط مرطوب خورده می‌شود. با این حال، هر فلز آندی دیگری که در تماس با مس باشد خورده می شود زیرا اساساً قربانی مس می شود.

رسانایی گرمایی :
رسانایی حرارتی توانایی یک ماده برای انتقال گرما است. در سیستم های الکتریکی، رسانایی حرارتی بالا برای دفع گرمای اتلاف، به ویژه در پایانه ها و اتصالات مهم است. مس نسبت به آلومینیوم دارای ضریب هدایت حرارتی 60 درصد بالاتری است ، بنابراین بهتر می‌تواند نقاط داغ حرارتی را در سیستم‌های سیم‌کشی الکتریکی کاهش دهد

کابل :

یک کابل مسی شامل دو یا چند سیم مسی است که در کنار هم قرار گرفته و به هم متصل شده، پیچ خورده یا بافته شده اند تا یک مجموعه واحد را تشکیل دهند. کابل های برق ممکن است با اتصال سیم ها انعطاف پذیرتر شوند.سیم‌های مسی در کابل ممکن است برهنه باشند یا ممکن است برای کاهش اکسیداسیون با یک لایه نازک از فلز دیگر، اغلب قلع، اما گاهی طلا یا نقره، روکش شوند. آبکاری ممکن است عمر سیم را طولانی تر کند و لحیم کاری را آسان تر کند. کابل های جفت تابیده و کواکسیال برای مهار تداخل الکترومغناطیسی، جلوگیری از تشعشع سیگنال ها و ارائه خطوط انتقال با ویژگی های تعریف شده طراحی شده اند. کابل های محافظ در فویل یا مش سیم محصور شده اند.

 


کابل برق 3 در 1/5 پلاس وارداتی


کابل برق دیجیکو :

کابل برق 3در1/5 دیجیکو با بالاترین کیفیت ساخت مناسب دستگاه های ماینری، دستگاه های تردمیل سنگین وزن ، دستگاه های فتوکپی حرفه ای ، کتری برقی ، چای ساز و …… و کلیه دستگاه های پزشکی و اداری و خانگی میباشد. البته میتوان کابل  برق تولید شده توسط فروشگاه دیجیکو را در دستگاههای میاینر نیز استفاده کرد و تفاوتی که کابل برق مصرفی برای ماینر وکابل های برق معمولی است  از نظر نوع کانکتور خروجی به طور کل همان کابلی می باشد که در کامپیوتر ها و سرور ها در کابل های معمولی  استفاده می شود. تفاوت کابل برق ماینر کامپیوتر و سرور در میزان مصرف انرژی است. اگر این تجربه را داشته باشید که یک کابل عادی برق را به یک ماینر متصل نمایید، حتماً ذوب شدن و آتش گرفتن آن را خواهید دید. متوسط مصرف یک ماینر به طور معمول چیزی بین 1500 وات تا 5000 وات است. این در حالی  است که مصرف انرژی یک کامپیوتر حدود 300 وات می باشد. در کابل برق دستگاه ماینر، کامپیوتر و یا سرور گرچه نوع اتصال یکی بوده ولی نوع کابل و مواد به کار رفته در آن ها بسیار متفاوت و تاثیرگذار است.

  • قطر هر رشته سیم

برای راه اندازی یک کامپیوتر یک کابل برق 3×0.5 (سه رشته سیم با قطر 0.5 میلیمتر) کافی می باشد. اما برای دستگاه های ماینر برحسب میزان توان مصرفی آن ها نیاز به یک کابل برق 3×1 (سه رشته سیم با قطر 1 میلیمتر) یا 3×1.5 (سه رشته سیم با قطر 1.5 میلیمتر) نیاز می باشد. البته به طور کل پیشنهاد می گردد برای تمامی ماینر ها از کابل 3×1.5 استفاده شود تا با اطمینان خاطر بیشتر اتصال برق به دستگاه انجام پذیرد.

  • آلیاژ سیم های کابل برق

عامل تاثیرگذار دیگر در تعیین کیفیت کابل، میزان مس موجود در آلیاژ رشته های سیم می باشد. هرچه در آلیاژ سیم های به کار رفته در کابل پاور ماینر، مس بیشتری استفاده شده باشد، رسانایی سیم بیشتر می شود.  در نتیجه کابل برق می تواند جریان بیشتری را از خود عبور دهد و کابل برق تولید شده توسط دیجیکو کاملا مس بود

  • برند کابل پاور

امروزه برند های زیادی در بازار وجود دارند که می توان کابل های برق با مشخصات ذکر شده را از آن ها خریداری نمود. اما با این حال در میان تمامی کابل هایی که به فروش می رسند و همگی ویژگی های مناسب برای ماینر را دارند باید به برند این محصولات نیز دقت نمود. متاسفانه برخی از برند های موجود نامعتبر بوده و حتی بسیاری از محصولات کپی برند اصلی می باشند.

  • دارای ارت

همان طور که می دانید کابل برق های که دارای خصوصیت ارت هستند از لحاظ ایمنی کابل بسیار بالا هستند. و در ضمن میزان امپر 16در دوطرف کابل برق یکسان است که این به معنی است که کابل برق دیجیکو در زمانی که میزان امپر برق تا 16 بالا رود کابل دچار سوختگی نمی شود.


کابل برق 3 در 1/5 پلاس وارداتی


کابل برق دیجیکو را از فروشگاه دیجیکو خرید کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *