کول پد لپ تاپ دیدگاه خود را بنویسید

کول پد لپ تاپ : (پایه خنک کننده )

کول پد لپ تاپ ، نوت بوک ، پایه خنک کننده یا chill mat یک لوازم جانبی برای رایانه های لپ تاپ است که از گرم شدن بیش از حد در لپ تاپ ها جلوگیری می کند و به کاهش دمای کارآیی آنها کمک می کند ، که معمولاً هنگام استفاده از لپ تاپ قادر به خنک کردن کافی نیست. کول پدهای لپ تاپ برای محافظت از هر  لپ تاپ در برابر گرمای بیش از حد و همچنین کاربر در معرض ناراحتی ناشی از گرما قرار دارند. یک پد خنک کننده می تواند روش خنک کننده فعال یا غیرفعال را در خود جای دهد و زیر لپ تاپ قرار گیرد. کولرهای فعال هوا یا مایع را به سرعت هدایت گرما از لپ تاپ منتقل می کنند ، در حالی که روش های غیرفعال ممکن است به مواد رسانا حرارتی یا افزایش جریان هوای منفعل اعتماد داشته باشند.

کولرهای فعال:
کولرهای فعال از فن های کوچک برای تولید جریان هوای اضافی در اطراف بدنه لپ تاپ استفاده می کنند .این امر به انتقال گرما به دور دستگاه کمک می کند. تعداد طرفداران کولر لپ تاپ معمولاً از 1 تا 6 متغیر است.  بسیاری از لنت های خنک کننده از استفاده از آداپتور برق پشتیبانی می کنند ، اگرچه به طور معمول از طریق یکی از درگاه های USB لپ تاپ با قدرت کار می کنند. علاوه بر این ، بسیاری از لنت های خنک کننده دارای یک توپی USB داخلی هستند ، به این ترتیب که یکی از پورت های USB اغلب محدود لپ تاپ را مصرف نکنید.

بعضی از کولرهای فعال گرما را از زیر کامپیوتر می گیرند. دیگران به روش مخالف کار می کنند  با دمیدن هوای خنک به سمت دستگاه. سرعت فن در مدل های خاص به صورت دستی یا اتوماتیک تنظیم می شود و در دیگران با سرعت ثابت می ماند.

کولرهای با طراحی ضعیف ممکن است از فن هایی استفاده کنند که جریان بیشتری را نسبت به استاندارد USB جلب می کند. بدون محافظت صحیح ، چنین دستگاه هایی می توانند باعث آسیب به منبع تغذیه USB شوند.در داخل لپ تاپ ، منبع تغذیه USB باید مقدار بیشتری وات را برای پنکه USB داشته باشد ، بنابراین مقدار کمی گرمای اضافی ایجاد می کند. این تولید گرمای اضافی معمولاً نسبت به مقدار گرمی که فن از لپ تاپ دور می کند ناچیز است

به طور معمول ، یک پد خنک کننده رسانا امکان خنک کردن لپ تاپ را بدون استفاده از قدرت فراهم می کند.  این “لنتها” معمولاً با یک ترکیب نمکی آلی پر می شوند که به آنها اجازه می دهد گرما را از لپ تاپ جذب کنند.  آنها برای مدت زمان محدود از حدود 6-8 ساعت خنک کننده خوب هستند. سایر طراحی ها به سادگی یک لنت هستند که لپ تاپ را بالا می برد به گونه ای که به طرفداران موجود در لپ تاپ امکان جریان هوا بیشتر می شود.

لپ تاپ های خنک کننده رسانا برای لپ تاپ هایی که دارای فن منفی هستند در قسمت پایین توصیه نمی شود زیرا پد خنک کننده باعث می شود دریچه های منتهی به گرمای بیش از حد یا خرابی زود هنگام سیستم مسدود شود. بهترین راه برای تعیین اینکه آیا یک لنت خنک کننده برای یک لپ تاپ خاص مناسب است این است که به پایین لپ تاپ نگاهی بیندازید و به دنبال منافذ هوا یا فن های هوا باشید. اگر آنها در کنار هم باشند و در پایین نباشند ، استفاده از پد کولر معمولاً بی خطر است. در غیر این صورت ، استفاده از پد خنک کننده رسانا ممکن نیست.

تنوع دیگری که می توان به سادگی از آن استفاده کرد ، دارای یک سطح استراحت سخت است که شکاف بین کولر و لپ تاپ را ایجاد می کند ، به طور معمول از امنیت بیشتری برخوردار است

کولر چند سطحی:
نوعی کولر منفعل که امکان جریان هوا بین پایه لپ تاپ و کولر و همچنین بین پایه کولر و دامان کاربران را فراهم می کند. این کولرهای لپ تاپ به خوبی در لپ تاپ هایی که دارای دریچه در پایه آن هستند مناسب هستند زیرا مانع از مسدود شدن این منافذ می شود بدون توجه به اینکه در این لپ تاپ در چه سطحی استفاده شده است. بنابراین ، این کولرهای چند سطحی برای استفاده در میز ، دامان و سطوح ناهموار / نرم (نیمکت ، تختخواب / تخت ، فرش) و فضای بیرون مناسب هستند.

کول پدهای:
پیشرفت های اخیر کول پدها را به بازار عرضه کرده است که چند منظوره هستند. این ویژگی ها شامل کارت خوان برای انواع مختلف رسانه مانند درایو های کلیدی ، کارت های حافظه و هارد دیسک لپ تاپ 2.5 اینچی می باشد.علاوه بر این کولرهای فوق که ترکیبی از میز کار مینی با طرفداران هستند علاوه بر کاربری هایی که می خواهند از لپ تاپ روی تختخواب یا نیمکت استفاده کنید – اگرچه تمایل به حمل بیش از حد سنگین و حجیم هستند و به راحتی در همه جا حمل می شوند ، تحرک را محدود می کنند.

یکی از انواع آن ها ، کول پدها است که دارای پد نوشتن است و دارای منطقه ای است که منظور آن برای قرار دادن کتاب یا صفحه نوشتن است – که در ذهن دانش آموزان طراحی شده است ، اگرچه اندازه بزرگتر تحرک آن را محدود می کند.

درادامه مقاله به معرفی چند نمونه از کول پدهای که در فروشگاه دیجیکو ارائه شده است می پردازیم:(برای مشاهده ای همه کول پدهای فروشگاه دیجیکو کلیک کنید.):

کول پد هترون HCP-122 :

کول پد یا پایه خنک کننده هترون  مدل HCP-122 قادر است دستگاه لپ تاپ شما را خنک کند و در ضمن نگهدارنده خوبی برای آن است. برای استفاده از این پایه خنک کننده بهتر است توجه داشته باشید اندازه لپ تاپ شما حداکثر 15. 6 اینچ باشد. جنس این پایه خنک کننده یا کول پد  هترون پلاستیک ABS و فلز است و در آن دو عدد فن برای خنک کردن لپ تاپ وجود دارد. هرکدام از این فن‌ها 14سانتی متر قطر دارند و ضخامت آن‌ها هم 2 سانتی متر است. این فن‌ها با سرعت 1100 دور بر دقیقه می‌چرخند.

پایه خنک کننده HCP-122 هترون  از طریق درگاه USB خود به لپ تاپ شما وصل می‌شود. وزن آن 765 گرم و طول و عرض آن به ترتیب 39.5 و 28.5 سانتی‌متر است و حدود 2.5 سانتی‌متر ضخامت کلی کول پد یا خنک کننده است. اگرچه فن داخل لپ‌تاپ گرمای تولید شده توسط CPU را خارج می‌کند و تا حدودی دما را پایین می‌آورد، اما بهتر است هوایی که به داخل کشیده می‌شود، هوایی تازه باشد نه‌‌ همان هوایی که توسط فن CPU به خارج فرستاده شده است. لذا لازم است تا توسط یک وسیله خارجی، هوای خنک‌تر، از اطراف لپ‌تاپ به فضای زیر آن کشیده شود. پایه‌های خنک‌کننده یا کول پد HCP-122 هم با فاصله‌ای که بین لپ‌تاپ و سطح ایجاد می‌کنند و به کمک دو عدد فن خود، جریانی از هوا را به زیر لپ‌تاپ‌ها هدایت می‌کنند.



کول پد هترون HCP-130 :

کول پد یا پایه خنک کننده هترون مدل HCP-130 قادر است دستگاه لپ تاپ شما را خنک کند و در ضمن نگهدارنده خوبی برای آن است. برای استفاده از این پایه خنک کننده بهتر است توجه داشته باشید اندازه لپ تاپ شما حداکثر 16.5 اینچ باشد. جنس این پایه خنک کننده یا کول پد هترون پلاستیک ABS با کیفیت است و در آن یک عدد فن بزرگ در مرکز و چهار فن کوچک دیگر در اطراف وجود دارد. بدین‌ترتیب تمام قسمت‌های زیرین لپ‌تاپ را برای خنک کردن پوشش می‌دهند. این فن‌ها با سرعت 120 دور بر دقیقه می‌چرخند. پایه خنک کننده HCP-130 هترون  از طریق درگاه USB خود به لپ تاپپ شما وصل می‌شود.



 

مقالات به روز را بافروشگاه دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *