فناوری

جراحی مدرن ORF دیدگاه خود را بنویسید

جراحی مدرن ORF :

جراحی انقلابی است. به عنوان مثال، جراحی حداقل تهاجمی، فواید قابل توجهی را به همراه دارد، از جمله بهبودی کوتاهتر و عوارض کمتر. جراحی روبوتیک بهبود هماهنگی جراحان و کاهش خستگی است. Cardiology invasive این است که زندگی سالم را به بیمارانی که تنها چند سال پیش در اثر حملات قلبی جان خود را از دست داده اند، بازیابی کنند. همانند بسیاری از پیشرفت های دیگر که در حال حاضر در مجموعه های جراحی ظاهر می شود، این فن آوری ها شکل و عملکرد فضای فیزیکی را تغییر می دهند و تحت یک عنوان جدید، اتاق عمل آینده (ORF) مورد بررسی قرار می گیرند.

مرزهای سنتی فضای جراحی به دلیل اینکه فن آوری های پیشرفته با استفاده از کامپیوتر به جراحان امکان انجام روش های بیشتر در محیط های مجازی و مجازی را می دهد، تار می کند. ORF از نرم افزار “هوشمند” و سایر ابزارهای مدیریت دانش استفاده می کند تا خدمات بالینی را مستقیما با پرونده های پزشکی و سیستم های اطلاعاتی عملیاتی (مانند موجودی، مالی) پیوند دهد.

دستگاه های پیشرفته که توانایی های فنی جراحان را افزایش می دهند، مانند سیستم های جراحی رباتیک و تکنولوژی های تصویری هدایت شده در مراحل جراحی حداقل تهاجمی، به وجود می آیند و چالش های جدیدی را برای برنامه ریزی فضایی ایجاد می کنند. به عنوان مثال، یک جراح می تواند از آندوسکوپی ویدئو یا MRI باز مگنت برای ارزیابی اندامها در صفحه نمایش خارجی استفاده کند، در مقایسه با معاینه مستقیم بینایی و فیزیکی مرتبط با جراحی باز. روبات های جراحی کامپیوتری با استفاده از ابزار بازوی مکانیکی و قابل جدا شدن می توانند توانایی جراحان را برای انجام حرکات دقیق و تکراری حرکتی (مثلا محاسبه، دوختن) افزایش دهند. ابزار ناوبری پیشرفته برای هدایت جراح به منطقه عملیاتی بسته نیز شروع به پذیرش می کنند.

علاوه بر میز و چراغ جراحی، یک اتاق عمل جهانی در آینده با دستگاه های آندوسکوپی ویدئویی و تله جراحی مجهز خواهد شد. علاوه بر میز و چراغ جراحی، یک اتاق عمل جهانی در آینده با دستگاه های آندوسکوپی ویدئویی و تلسکوپ جراحی مجهز خواهد شد.


جراحی مدرن


 

ثبت  (به عنوان مثال، ادغام بصری) از تصاویر سونوگرافی در زمان واقعی و داده های قبل از عمل سه بعدی از اسکن CT یا MRI، وعده داده می شود تصاویر مجاز مجاز بافت داخلی را بدون باز کردن بدن ارائه کند. دستگاه های تجسم روباتیک و روبات های جراحی در حال حاضر برای روش هایی مانند بای پس معده، پروستاتکتومی رادیکال، آرتروسکوپی و قرار دادن منجر به ایجاد ضربان سازهای اپیکاردی استفاده می شود. این تکنولوژی حتی بر اساس تحقیقات به جراحی قلب انجام می شود.

برنامه ریزان فضایی و طراحان باید از استفاده روزافزون از ایستگاه های کاری و دستگاه های کنترل صدا، تکنولوژی های هولوگرافی و میکروویروس، و دستگاه های تصویربرداری نسل بعدی مانند MRI و Doppler استفاده کنند. درمان های تکمیلی (مثلا بیوفیدبک، طب فشاری، طب سوزنی، حرارتی و آروماتراپی) نیز ممکن است در مجموعه جراحی رایج شود و بر طبق آن فضای مورد نیاز باشد، زیرا بیشتر بیماران در طی مراحل حداقل تهاجمی خود را آگاه می سازند.


جراحی مدرن

 


 

پذیرش تله مدیسین در جراحی رو به رشد است. سیستم های یکپارچه مخابراتی که صدا، داده ها و تصاویر را ترکیب می کنند همراه با سیستم های اطلاعات دیجیتالی (مانند رادیولوژی، آزمایشگاه یا سیستم های نظارت بر بیمار) همکاری زمان برای روش های از راه دور، مشاوره، و آموزش از راه دور. در واقع، روبات های کنترل از راه دور امکان برداشت جراح از اتاق عمل را به طور کامل فراهم می کنند. نیاز به طراحی فضای مطلوب برای “جراحان راه دور” ممکن است فقط چند سال به طور عادی تبدیل شود.

تکنولوژی در حال حاضر می تواند محیط های تعاملی ایجاد کند که همکاری میان پزشکان که در مجموعه عملیات، مشاوران جراحی از راه دور، کارکنان پشتیبانی کننده از طریق حقوقی (مانند تکنسین های اطلاعاتی) و دانش آموزان آموزش از راه دور حضور دارند، ایجاد شود. با این حال، Telesurgery باعث افزایش نگرانی های اخلاقی، حقوقی و بالینی می شود که باید قبل از تصویب آن گسترده شود.

مدارک پزشکی الکترونیکی با سایر سیستم های اطلاعات بالینی (مانند داروخانه، رادیولوژی، آزمایشگاه) در دسترس خواهد بود و دسترسی فوری به اطلاعات بیمار را برای همه مراقبین مجاز امکان پذیر می سازد. سیستم های فعال صدای تبدیل به یک روش استاندارد برای بازیابی اطلاعات و مدارک پزشکی می شود.

جریان های بیمار با استفاده از نرم افزار ارتباطات جدید و سیستم های ردیابی بیمار الکترونیکی که وضعیت بیمار را در طی پروسه حق بیمه به رسمیت می شناسند بهبود می یابد. این سیستم ها نه تنها قادر به نظارت در زمان واقعی و ارتباط intrateam از داده های بیمار خواهند بود، بلکه آنها همچنین به مدیریت در بازنگری در زمان واقعی داده ها کمک می کنند تا روند روند جریان خون بیمار را بهبود بخشد و هزینه کلی مصرف را افزایش دهد.

روند ایجاد اتاق های اتاق عمل برای ارتقای تکنولوژی پیشرفته و مخصوصا جراحی (مثلا قلب، نورولوژی، ارتوپدی) ادامه خواهد یافت. تکنولوژی در اتاق عمل (مثلا آندوسکوپی تصویری، رباتیک، سونوگرافی تلفن همراه) به طور کلی نیاز به سوئیت 550 تا 650 فوت مربع دارد. استفاده از رام های کشویی، سقف نصب شده یا ایستگاه های اتصال برای سازماندهی تکنولوژی و آب و برق به صورت موثر و به حداکثر رساندن فضای طبقه، تبدیل به معمول در ORF می شود.

به عنوان فن آوری های ویدئویی و اطلاع رسانی پزشکی، مرز بین مناطق تصویربرداری سنتی و سوئیت های عملیاتی تار می شود. ممکن است نیاز به ایجاد اتاق های کنترل مجاور برای قرار دادن کنسول های راه دور برای روش های جراحی با استفاده از کامپیوتر و تصویری باشد. اگر چه در آینده نزدیک تجهیزات پیشرفته تصویربرداری ممکن است در مجموعه های جراحی نصب شود، پیشرفت های آینده در ترسیم تصویر و مدل سازی نرم افزار، احتمالا نیاز به نصب تجهیزات تصویربرداری بزرگتر (مانند CT، MRI) را در مجموعه کاهش خواهد داد.

برای کوتاه مدت، بیمارستان ها با هزینه های بالای سرمایه گذاری از فن آوری های جدید و شرایط آماده به کار برای روش های پیچیده سرپایی (به عنوان مثال، آنژیوپلاستی) ممکن است بر روی طراحی تنظیمات ترکیبی سرپایی / سرپایی تمرکز کنند. در نهایت، پیشرفت در روباتیک و فناوری های نانو، اجازه خواهد داد که روش های کم و یا غیر غیرمخرب در دفتر پزشک انجام شود. در آینده ای دورتر، بیمارستان ها می توانند نیاز به تعدیل اتاق های کارگاهی برای استفاده های دیگر مانند آموزش بیمار یا توانبخشی داشته باشند .

تجهیزات پزشکی. همانطور که اشاره شد، تجهیزات نسل بعدی OR به صورت دیجیتال، شبکه و کنترل صدا می باشد. علاوه بر میز و چراغ جراحی، یک اتاق عمل جهانی در آینده با دستگاه های آندوسکوپی ویدئویی و تله جراحی مجهز خواهد شد. دسترسی گسترده به رایانه ها از اشکال مختلف از رایانه های رومیزی به لپ تاپ های موبایل و دستی دستیاران دیجیتال شخصی (PDAs) و مانیتورها شامل صفحه نمایش تخت سقفی، هدست های مجازی و عینک های ویژه ای است که روی لنزهای خود قرار می دهند. چالش های جدید فضای برنامه ریزی و زیرساخت ها مانند اقدامات برای از بین بردن حواس پرتی از نور منعکس، تعیین فاصله مطلوب بین بینندگان و صفحه نمایش، ارائه منابع قدرت برای شارژ باتری ها و رعایت الزامات فنی رابط های بی سیم مختلف می باشد.

زیرساخت فناوری اطلاعات و برنامه های کاربردی ORF یک محیط دیجیتال کاملا یکپارچه است که دسترسی آسان و سریع به پایگاه های تخصصی و تجهیزات دیجیتالی را امکان پذیر می سازد. این مشخصات نیاز به اتصال با پهنای باند مناسب برای حمل چندین فرمت داده در زمان واقعی دارد. در مقایسه با وضعیت کنونی، که در آن فروشندگان معمولا سیستم های اطلاعاتی را ارائه می دهند که با دیگر سیستم ها همخوانی ندارند، اجزای استاندارد سازگار با زیرساخت های جراحی، سازگار با یکدیگر، قابل مقیاس پذیری و اینترنت فعال برای “پلاگین و بازی” عملکرد. در کوتاه مدت، خدمات وب و سایر رابطهای “میان افزار” به طور فزاینده ای از اشتراک اطلاعات در میان سیستم اطلاعات اتاق عمل، سیستم اطلاعات بیمارستانی و سیستم های اطلاعات بالینی پشتیبانی می کند.

ارتباطات مخابراتی ORF حداقل برای چند سال آینده نیاز به سیستم های مخابراتی سیمی و بی سیم خواهد داشت. اتصال بی سیم اجازه استفاده از دستگاه های دستی و یا پوشیدنی را برای ورود سفارش و دسترسی به اطلاعات آنلاین (به عنوان مثال، پرونده های پزشکی الکترونیکی چند رسانه ای) را می دهد. احتمالا اتصال سخت افزاری برای انتقال داده ها و تصاویر در سرویس جراحی و سایت های از راه دور برای ویدئو کنفرانس ضروری است، اما ممکن است روزی اغلب کابل کشی جایگزین رادیو فرکانس (RF) و فناوری های بی سیم مبتنی بر نور (مانند مادون قرمز) شود. متخصصان طراحی باید به منظور حمایت از ادغام سیستم ها، نیازهای فنی اتصال به ارتباطات بی سیم را مدیریت کنند.

سیستم های ساختمان فن آوری های هوشمند سازی در طرح های ORF برای مدیریت آب و هوا، نورپردازی، امنیت و سیستم های اعلام حریق وارد شده است. نیاز به افزایش قدرت الکتریکی و زیربنای فناوری اطلاعات قوی تر برای رسیدگی به نیازهای روز افزون این سیستم های پشتیبانی. علاوه بر این، تهویه برای حذف گرما از اجزای حالت جامد نیز با گسترش دستگاه های دیجیتال مهم خواهد بود.

نتیجه گیری و پیامدهای :

ORF برای ارائه یک تجربه کارآمد، ایمن و مثبت برای بیماران و پزشکان طراحی شده است. اگرچه پیشرفت های تکنولوژی و اطلاع رسانی در چند سال آینده امکان پذیر است، برنامه ریزی استراتژیک مربوطه باید در حال حاضر برای ارزیابی محیط کنونی، ارزیابی روند و ایجاد پاسخ های هدفمند آغاز شود. استراتژی های طراحی و توسعه ORF باید به طور دقیق با برنامه ریزی، مدیریت و رهبری سرمایه، بازسازی عملیات، مدیریت تغییرات بالقوه، خرید و / یا ارتقاء سیستم های اطلاعات بالینی، فعالیت های تحقیق و ارزیابی و برنامه های آموزش و پرورش کارکنان ارتباط داشته باشد.

چنین ادغامی ضروری است، زیرا پیشرفت های قابل توجه در تکنولوژی مورد بحث در اینجا به بهبود مراقبت جراحی و محیط آن ادامه خواهد داد. سیستم های بهداشت و درمان به طور فزاینده ای به سرمایه گذاری در سرمایه های کافی در پروژه های ORF ادامه خواهند داد تا دولت باقی بماند و منابع مالی کافی برای انطباق با تکامل فعلی فناوری حمایتی را کنار بگذارد. چالش خاصی برای طراحان و معماران خواهد بود که ظرفیت اتاق عملیاتی انعطاف پذیر را با یک زیرساخت سیستم اطلاعاتی دقیق، به راحتی به انقلاب تکنولوژیکی که قبلا در حال انجام است و به سرعت در مسیرهایی که به طور کامل قابل پیش بینی نیست، ایجاد کنند.

برای اشنایی بیشتر با جراحی مدرن ORF ویدئو زیر راببنید:


 


برای مطالعه مقالات به روز با فروشگاه دیجیکو همراه شوید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *