فناوری

واقعیت مجازیAR / VR دیدگاه خود را بنویسید

واقعیت مجازی (AR / VR) :

دستگاه های بازی و ابزارهای AR / VR در این سالها افزایش یافته است. پیش بینی می کنیم که این روند با استفاده از رابط کاربری مدرن مانند پیش بینی های 3D و تشخیص حرکت رشد می کند. این امر می تواند افراد را با متادیتا مرتبط سازد که می تواند با توجه به تنظیمات حریم خصوصی مورد بررسی قرار گیرد و همچنان به سیاست های بین المللی برای امنیت سایبری و حفظ حریم خصوصی ادامه می دهد

واقعیت مجازی (VR) :

 واقعیت مجازی (VR)، که میتوان آن را به عنوان چندرسانه ای غول پیکر یا واقعیت شبیه سازی شده با کامپیوتر نامید، محیطی را ترسیم می کند که حضور فیزیکی در مکان های واقعی جهان یا جهان تصور را شبیه سازی می کند، به کاربر اجازه می دهد که در آن جهان سفرکند.

سخت افزار مشاهده محتوا، صفحه نمایش a.k.a. صفحه نمایش (HMD ها) اعم از کارت Card تا HTC Vive.تنها به هیجان در مورد هدست، هیجان در مورد دوربین ها است. نوکیا OZO در ماه دسامبر راه اندازی شد، GoPro دارای Odyssey است  همکاری با Google Jump، Ricoh Theta، و همچنین Bublcam و Giroptic وجود دارد.


 

فناوری

 


 ویدیو 360 درجه :

فیلمهای جذاب، که اخیرا به عنوان فیلمهای 360 درجه و یا فیلم 360 درجه شناخته می شوند، ضبط ویدئویی یک صحنه واقعی در جهان هستند، در حالیکه دید در هر جهت در همان زمان ثبت می شود. در طی پخش، بیننده کنترل جهت دید را دارد.

 ویدیو 360 درجه یک تجربه غواصی با استفاده از محتوای دنیای پیش فیلم شده به عنوان رسانه مرکزی است. 360 درجه ویدیو یک نسخه از VR است که تنها با محتوای دنیای واقعی ایجاد شده است.

ویدئو 360 درجه، به عنوان یک تجربه همه جانبه، یکی از انواع VR است که خوشبختانه در کنار محتوای غیرواقعی برای VR، که اکنون به آن دسترسی پیدا می کنیم


فناوری


 

VR کامپیوتری (CG VR) :

این به ما به سادگی به CG VR به ارمغان می آورد، که همانطور که از نام آن پیداست، اشاره به محتوای VR است که توسط رایانه تولید شده است (به عنوان مثال در دنیای واقعی).

 CG VR یک تجربه همه جانبه است که به طور کامل از محتوای کامپیوتری ایجاد شده است. CG VR می تواند به صورت پیش رندر شده باشد و بنابراین واکنش پذیر نیست  به این ترتیب آن بسیار مشابه با ویدیو 360 درجه است و یا در زمان واقعی با استفاده از موتور بازی ها ارائه می شود.

همچنین یک نوع سوم از VR وجود دارد که ترکیبی از ویدیو 360 درجهو CG است که در آن یک تجربه غوطه وری با استفاده از ترکیب هر دو نوع محتوا ایجاد می شود. امروزه به نظر می رسد در صنایع فیلم هیچ نام واقعی برای این راه سوم ایجاد وجود ندارد، اما مخاطبان به مفهوم ایجاد تصاویر با استفاده از ترکیبی از محتوای دنیای واقعی و CG استفاده می شود. برخی از محتوای هیجان انگیز VR که امروزه ایجاد می شوند، در این رده سوم قرار دارند.


فناوری


 

مقایسه  AR / MR :

در بیشتر موارد، در قلمرو مصرف کننده، اصطلاح “واقعیت مخلوط” به نظر می رسد به نفع “واقعیت افزوده” فرو می رود. این به این واقعیت رسیده است که تمرکز بر روی VR به این معنی است که تمایز بین MR و AR به اندازه کافی روشن نیست. این به این معنی است که آنها در حال حاضر به طور تعویض استفاده می شوند و هر زمان که چنین اتفاقی می افتد، یک اصطلاح ناگزیر از طرف دیگر مورد توجه قرار خواهد گرفت. در حال حاضر، AR برنده است.

واقعیت افزوده (AR) :
 واقعیت افزوده (AR) یک نمایش زنده، مستقیم یا غیرمستقیم از محیط فیزیکی و واقعی در دنیای واقعی است که عناصر آن از طریق ورودی حسی کامپیوتری مانند صدا، ویدئو، گرافیک یا داده GPS تکمیل شده (یا تکمیل شده) است. واقعیت افزوده یک پوشش از محتوا در دنیای واقعی است، اما محتوای آن به بخش یا بخشی از آن متصل نیست. محتوا در دنیای واقعی و محتوای CG قادر به پاسخگویی به یکدیگر نیستند.

واقعیت مخلوط (MR) :
واقعیت مخلوط (MR) که گاهی اوقات به عنوان واقعیت ترکیبی نامیده می شود، ادغام دنیای واقعی و مجازی برای تولید محیط های جدید و تجسم است که اشیاء فیزیکی و دیجیتال در زمان واقعی همکاری می کنند و در آن تعامل دارند. واقعیت مخلوط یک پوشش از محتوای مصنوعی در دنیای واقعی است که با جراحان واقعی تصویر دنیای تصویری که تصویر آنها را روی بیمار خود می گذارد، در حالی که یک عمل را انجام می دهند، تعامل دارد. ویژگی های کلیدی  این است که محتوای مصنوعی و محتوای در دنیای واقعی قادر به واکنش نشان می دهند به یکدیگر در زمان واقعی است.

سخت افزار مرتبط با واقعیت مخلوط شامل HoloLens مایکروسافت است، که در MR بزرگ شده است  گرچه مایکروسافت بحث های AR / MR را با معرفی یک اصطلاح دیگر: “Computing Holographic” حذف کرده است. مایکروسافت اخیرا یک شبیه ساز HoloLens را برای توسعه دهندگان اعلام کرده است، بنابراین شما می توانید برنامه های کاربردی جدید را برای تکنولوژی های جدید ایجاد کنید. فن آوری های واقعیت مجازی در حال پیشرفت هستند. اما چه چالش هایی باید برای تجربیات VR غلبه کند تا احساس غرور کند.

مقالات به روز دنیا را با فروشگاه دیجیکو همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *