اوتی جی

ساخت کابل OTG 2

ORG :

ویژگی در گوشهای اندروئیدی وجود دارد با نام  OTG که مخفف usb On The Go می باشد و گوشی شما را تبدیل به یک میزبان USB می کند و نیازی نیست که برای جابجایی اطلاعات حتما گوشی مورد نظر را به کامپیوتر متصل کرده و با استفاده از نرم افزارهای جانبی اقدام به جابجایی اطلاعات کنید . اگر ویژگی OTG در گوشی شما وجود داشته باشد به راحتی با استفاده از یک کابل OTG می توانید فلش مموری را به موبایل وصل کنید . ورودی این کابل بسته به دستگاه شما می تواند Micro-USB و یا Mini-USB باشد و سمت خروجی نیز قطعا مادگی USB خواهد بود.
کافی است فلش خود را به دستگاه متصل کنید تا بلافاصله اپلیکیشن مدیریت فایل ها باز شود. در مرحله بعدی می توانید هر محتوایی که داخل فلش است را مشاهده نمایید و در صورت نیاز اطلاعات را از روی آن کپی و یا از داخل موبایل به فلش منتقل کنید. اگر به هر دلیلی اپلیکیشن File Manager پیش فرض دستگاه شما، فلش را نشناخت، می توانید از برنامه ES File Explorer استفاده کنید که ابزاری بسیار قدرتمند در زمینه مدیریت فایل ها به شمار می رود.
این ویژگی برای فلش هایی با فرمت FAT32 در دسترس است و اگر قصد دارید از حافظه ای جانبی با فرمت NTFS استفاده نمایید مجبور هستید از یک ابزار کمکی بهره ببرید. Paragon نام اپلیکیشنی است که به شما اجازه می دهد به راحتی از هر فرمتی در USB OTGاستفاده نمایید. این برنامه رایگان است و البته جهت کارکرد صحیح نیاز به دسترسی روت دارد.
قبل از استفاده از این ویژگی باید ابتدا مطمئن شوید که گوشی شما دارای ویژگی OTG می باشد یا خیر که برای اطمینان یا به دفترچه راهنما تلفن همراه تان مراجعه کنید یا به سایت سازنده که توضیحات و مشخصات فنی دقیق تری می تواند در اختیار شما قرار بدهد

برای کسب اطلاعات بیشتر راجب کابل OTG می توانید مقاله  ORG را مطالعه فرمایید.

نحوه ساخت کابل OTG را به شما آموزش می دهیم  که البته قیمت زیادی هم ندارد. قبل از ساخت کابل OTG ابتدا مطمئن شوید که دستگاه شما از ورودی OTG پشتیبانی می کند.

نحوه ساخت کابل OTG از کابل USB:

شما برای ساخت کابل OTG به لوازم زیر نیاز دارید:

  • کابل USB میکرو یا مینی
  • سیم
  • چاقوی تیز یا پیچ گوشتی
  • لحیم
  • سیم بر
  • چسب حرارتی

شما می توانید برای مهیا بود تمام این تجهیزات  کیف ابزار الات شبکه را از فروشگاه دیجیکو خرید نمایید.

 

در ابتدا ما باید کانکتور USB میکرو را باز کنیم و پوشش بیرونی را برداریم تا به جامپرها دسترسی پیدا کنیم، برای این کار ما از چاقو یا پیچ گوشتی می توانیم استفاده می کنیم.


اوتی جی


 

بعد از اینکه پوشش های بیرونی را جدا کردید امکان دارد یک قالب پلاستیکی را مشاهده کنید که باید آن را هم بردارید. بعد از برداشتن پوشش ها شما ۵ پین مشاهده می کنید.

  1. پین ۱- vcc یا ۵ ولت مثبت
  2. پین ۲- دیتا
  3. پین ۳- دیتا
  4. پین ۴- بدون استفاده
  5. پین ۵- زمین

در اینجا شما باید پین ۴ را به پین ۵ لحیم کنید. ما به این خاطر این کار را می کنیم چون پورت USB  چهار پینه است اما USB میکرو پنچ پین دارد. شما می توانید از یک سوئیچ کوچک برای اتصال پین ۴ و ۵ هم استفاده کنید. بعد از لحیم کاری پوشش های بیرونی را با دقت با چسب حرارتی بچسپانید. انتهای دیگر کابل که دارای یک کانکتور USB نر است را باید به ماده تبدیل می کنیم.


اوتی جی


 

برای این کار عایق کابل را بر می داریم تا ۴ رشته سیم رنگی پیدا شود بعد سیم را طوری دست بگیرید که قرمز در سمت راست تان باشد.

سیم قرمز را به اولین جامپر سیم سفید را به دومین جامپر سیم سبز را به سومین جامپر و سیم سیاه را به آخرین جامپر لحیم کنید. بعد از اتمام کار می توانید قسمت های لحیم شده را عایق کاری کنید. حالا می توانید کیبورد، ماوس، فلش خود را از طریقکه ساختید به گوشی تان وصل کنید.

 


اوتی جی

 


آموزش تصویری نحوه ساخت کابل OTG:

اولین چیزی که شما به آن نیاز دارید یک کانکتور USB استاندارد ماده و کانکتور USB نر نوع B است که می توانید از فروشگاه های الکترونیکی خود خریداری کنیدکه درحال حاضر قیمتی حدود ۵۰۰ تومان دارند. علاوه براین شما نیاز به سیم مسی بسیار نازک دارید. ۴ رشته سیم هم اندازه را برش دهید که در اینجا ما طول سیم ها را ۱۰ سانتی متر در نظر می گیریم این به سلیقه شما بستگی دارد که طول سیم چقدر باشد. علاوه بر این به یک قطعه بسیار کوتاه سیم نیاز داریم تا به عنوان مد OTG از آن استفاده کنیم.


اوتی جی


 

در اینجا باید سیم های برش داده شده را به کانکتور USB ماده لحیم کنیم. به همین دلیل مقداری از روکش سیم را بر می داریم تا کار لحیم کاری به درستی انجام شود.

USB استاندارد دارای ۴ پین است که پین های قرمز و سیاه ولتاژ ورودی و زمین و پین های سبز و قهوه ای هر دو دیتا مثبت و منفی هستند. پس از اینکه سیم ها را لحیم کردید می توانید از لوله های عایق برای پوشاندن محل اتصال استفاده کنید.

شما می توانید برای لحیم کاری  از  هویه مارک SOMO مدل SM-121 که درفروشگاه دیجیکو ارائه شده است استفاده نمایید.


اوتی جی

 


حالا طبق نقشه ای که در عکس زیر مشاهده می کنید طرف دیگر سیم را به USB میکرو وصل کنید.


 

اوتی جی

 


 

فراموش نکنید از لوله ای عایق برای پوشاندن سیم و اتصالات استفاده کنید. اگر این لوله ها را در اختیار ندارید می توانید از چسب سیم کشی استفاده کنید.

کار ما به پایان رسید و شما می توانید با استفاده از کابل OTG که ساختید ماوس، کیبورد، فلش و غیره را به گوشی خود وصل کنید.


اوتی جی

 


آموزش ساخت کابل OTG برای آیفون ، آپید و..:

برای ساخت کابل او تی جی آیفون شما نیاز به پورت اتصال به گوشی کابل شارژ آیفون و پورت مادگی USB دارید.اکثر مراحل همانند مراحل ساخت کابل OTG اندروید است و بعد جدا کردن و تهیه کردن قطعات مورد نیاز ما از یک سیم مسی و لحیم برای اتصال قطب مثب و منفی (در بالا توضیح داده شد) دو کانکتور و سپس به ترتیب برای اتصال تمام بخش های دو پورت به یکدیگر استفاده میکنیم. مراحل ساخت در تصویر زیر گویا است :

در صورتی که نیاز دارید کابل شما کمی بلند تر باشد بخش مادگی USB را به همراه سیم تهیه کنید و سپس کابل های بخش مادگی را به پورت دیگر متصل کنید.


اوتی جی


 

البته لازم به ذکر است شما می توانید کابل OTG  اصل را از فروشگاه دیجیکو خرید نمایید.

2 دیدگاه

  1. مطالبی که ارائه میکنید پرفکت هستند.
    💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜

  2. همه این کارای که شما گذاشتین برای ساخت کابل OTG برای آیفون من انجام دادم ولی موفق نشدم

  3. تست کردم ولی یکبار بیشتر کار نکرد. بعد که زدم دیگه عمل نکرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *