ضدعفونی کردن تجهیزات الکترونیکی(مبارزه با کرونا) دیدگاه خود را بنویسید

ضدعفونی کردن تجهیزات الکترونیکی(مبارزه با کرونا):
در شهر مرکزی ووهان چین تجمع فوق العاده ای از ذات الریه رخ داده است. اینها بواسطه یك كروناویروس ناشناخته (2019-nCoV) ایجاد می شود.Coronaviridae متعلق به ویروسهای پاکت شده است و بنابراین به ویژه درمقابل ضد عفونی کننده مقاوم نیستند.Coronaviridae یک خانواده ویروس به ترتیب Nidovirales است. نمایندگان آنها در مهره داران مختلف مانند پستانداران ، پرندگان و ماهی بیماری های بسیار متفاوتی ایجاد می کنند. Coronaviruses از نظر ژنتیکی بسیار متغیر هستند و گونه های ویروس فردی می توانند با عبور از سد گونه ها چندین گونه میزبان را آلوده کنند.چنین انتقال گونه ها به عفونت در انسان منجر شده است ، از جمله موارد دیگر ، كروناویروس مرتبط با SARS (SARS-CoV) – پاتوژن ناشی از بیماری همه گیر SARS 2002/2003 – و كروناویروس سندرم تنفسی خاورمیانه (MERS-CoV) ، که در سال 2012 ظاهر شد.ضد عفونی کننده های Sanosil S003، SanoClean AR، S006، S010 و S015 در برابر Coronavirus 2019-nCoV مؤثر هستند.

در ادامه مقاله به بررسی راههای پیشگیری از این ویروس ونحوه ای ضدعفونی کردن تجهیزات الکترونیکی می پردازیم :

برخورد با ویروس کرونا در مکان های عمومی:

در ابتدا در این زمان که ویروس کرونا در کشورمان شروع به فراگیری است بهتر است در منزل بمانیم ولی اگر براساس شرایط مجبور بودیم به بیرون زا منزل برویم بهتر است موارد زیر راحتما رعایت کنیم

 ماسک های تنفسی:

اصولاً ، باید بین ماسک تنفسی مناسب ، تمایز قائل شد. فیلتر کلاس P3 ، و ماسک محافظ دهان و بینی (که به عنوان ماسک جراحی یا جراحی نیز شناخته می شود).

ماسکهای تنفسی P3 به طور مرتب در اطراف بینی و دهان جای می گیرند. آنها غالباً دریچه بازدم برای محافظت در برابر خیساندن بیش از حد دارند. این ماسک ها با به دام انداختن آئروسل ها قبل از ورود به مجاری هوایی ، محافظت فعال در برابر قطرات حاوی ویروس می کنند. با این حال ، فقط در صورت محافظت از چشم ، عینک های کاملاً مناسب را می پوشند. چنین ماسک های محافظتی لازم است اگر مجبور شوید به افراد بیمار نزدیک شوید (به عنوان مثال کارکنان بیمارستان). محافظت از ماسک تنفس فقط در صورت تغییر دقیق و صاف نگه داشتن دست های شما تضمین می شود.
ماسک های جراحی در برابر آئروسل های بیماری زا محافظت نمی کنند ، زیرا آنها به شدت مهر نمی شوند. با این حال ، آنها کاملاً بی فایده نیستند: بسیاری از عفونت ها با ویروس ها (ویروس های آنفولانزا و کرونا) با لمس کردن سطوح آلوده مانند دستگیره ها ، دکمه های بالابر ، صفحه کلیدهای ATM و غیره رخ می دهد و سپس وارد دهان ، بینی یا چشم می شود. – طبق مطالعات انجام شده ، این میزان تا 26 بار در ساعت اتفاق می افتد. ماسک یک سد فیزیکی را تشکیل می دهد و بنابراین می تواند از این مسیر عفونت جلوگیری کند. علاوه بر این ، در صورت پوشیدن بیمار ماسک جراحی از محیط اطراف نیز محافظت می کند ، زیرا در هنگام عطسه و سرفه ، آئروسل ها به شدت محدود می شوند. با این وجود ، تقریباً همان محافظت از ماسک جراحی توسط هر روسری یا گردنبندی که در مقابل دهان و بینی گره خورده باشد ، ارائه می شود – سدی بین دست ها و غشاهای مخاطی نیز وجود دارد.

ضدعفونی کردن :

آسانترین کاری که می توانید هم در خانه ، هم در محل کار و هم در بیرون از منزل انجام دهید ، شستن دست هاست. اما شما باید دستان خود را به روش صحیح بشویید.

گام 1:

دستان خود را حداقل 20 ثانیه با صابون بشویید. هنگام شستشو ، “تولدت مبارک” یا “آهنگ الفبای” را بخوانید. ضربه زدن به این علامت زمانی ضروری است.

گام 2:

دستان خود را به سمت پایین بکشید ، بنابراین آب کثیف به آستین شما نمی رسد

گام3:

هر قسمت از دست خود را ، از جمله قسمت پشت دست و شستشو ، شستشو دهید.( ناخن های طولانی تر انگشت می توانند باکتری های بیشتری نسبت به ناخن های کوتاه تر داشته باشند.)

گام4:

شیر آب یا سینک را لمس کنید. این فقط باعث آلوده شدن پوست شما خواهد شد.دستان خود را کاملاً خشک کنید. دست های مرطوب میکروب ها راحت تر از زمان خشک شدن می شوند.

ضدعفونی کردن محل کار:

هر بار که به محل کار میروید همه چیز را در میز یا محل کار خود پاک کنید تا از رشد ویروس کرونا جلوگیری کنید. اسپری های ضد عفونی کننده را بگذارید تا حداقل 10 ثانیه قبل از پاک کردن آن روی سطح استراحت کند. همه چیز را با یک دستمال مرطوب یا پارچه تازه پاک کنید. این شامل موس ، صفحه کلید و کل صندلی میز شما است.

فراموش نکنید که از روش پاک کردن یک طرفه استفاده کنید. شما هرگز نمی خواهید در یک جهت پاک شود و در جهت مخالف به عقب برگردید زیرا میکروب هایی را که تازه تمیز کرده اید به شما واریز می کنند. بعد از استفاده از پاک کردن ضد باکتری ، یک سطح را خشک کنید. باید بگذارید هوا خشک شود.

خانه شما است و برخی از باکتری های موجود در الکترونیک خانگی را باکتری های موجود در اسفنج آشپزخانه معمولی ذکر می کند. در حال حاضر ، من برای تمیز کردن صفحه کلید و از راه دور استفاده از اسفنج آشپزخانه – که در صورت عدم ضد عفونی شدن خود حاوی میلیون ها باکتری است- توصیه نمی کنم ، اما این ممکن است در واقع شباهت جمعیت باکتریایی بین الکترونیک و اسفنجها را به حساب نیاورد.



ضدعفونی کردن لوازم الکترونیکی:

بنابراین برای کاهش احتمال مبتلا شده به ویروس کرونا دستگاههای الکترونیکی چه کاری می توانیم انجام دهیم؟ در  زیر ، دستورالعمل های اساسی برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن ارائه شده است. یک قانون خوب برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن لوازم الکترونیکی شما هربار که استفاده میکیندحتما با مواد ضدعفونی کنید.

کنترل از راه دور ، صفحه کلید های رایانه ای ، کنترل کننده های بازی های ویدئویی ، ماوس رایانه ای ، و گوشی های هوشمند و پلاستیکی و تبلت پلاستیکی و پارچه ای هر بار بعد از استفاده حتما ضدعفونی کنید .(با ضدعفونی های موجود در بازار مثل :الکل هاو….)

دستگاه ها را جدا کنید و کاورهای گوشی و تبلت را جدا کنید.با استفاده از یک پارچه خشک یا جاروبرقی با اتصال مناسب ، تمام ذرات قابل مشاهده را از بین ببرید.با یک ضد عفونی کننده و کاملاً مرتب تمیز کنید.(شما میتوانید از اسپری های تمیز کننده که در فروشگاه دیجیکو ارائه شده است خرید نمایید.)

مقالات به روز را بافروشگاه دیجیکو مطالعه کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *