شارزر لپ تاپ 19 ولت 4.62امپر

عیب یابی و حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ دیدگاه خود را بنویسید

عیب یابی و حل مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ:

ممکن است شارژر لپ تاپ را به برق متصل کنید و هیچ تغییری در شارژ دستگاه ایجاد نشود؟ گاهی این مشکل می تواند ناشی از اتصالات سیم شارژر چه به دستگاه و چه در کابل شارژر باشد. گاهی هم با وجود این که سیم کاملا سالم است لپ تاپ شارژ نمی شود وممکن است به خاطر تنظیمات لپ تاپ باشد.

مشکلات زیادی برای باتری لپ تاپ ممکن است ایجاد شود. مثلا ریختن چای ، آب و مایعات روی لپ تاپ یا حمل و نقل نامناسب سیم شارژر هر یک به هر طریقی می توانند خود باتری و یا شارژر باتری را تحت تاثیر قرار دهند. به هر حال اولین قدم برای رفع مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ عیب یابی می باشد.

عیب یابی شارژر لپ تاپ:

جدا از برند لپ تاپ شما (Acer,Dell,HP,Asus,Lenovo و.. ) برای عیب یابی شارژ نشدن باتری لپ تاپ به ترتیب مراحل زیر را طی کنید:

خارج کردن شارژر از برق:

زمانی که جریان برق قطع شده است باتری دستگاه را (در صورت امکان ) جدا کنید. دکمه پاور را به مدت ۲ دقیقه نگه دارید و سپس مجددا باتری را وارد کنید و شارژر را به پریز دیگری متصل کنید

تست کابل شارژر:

به کابل دقت کنید. اگر فرورفتگی، پارگی، پیچ خوردگی یا تغییر خاصی را در مسیر شارژر مشاهده می کنید ممکن است مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ به کابل برگردد. ضمنا قبل از تعویض کابل به گارنتی و ضوابط آن دقت داشته باشید.

بررسی اتصالات:

ممکن است اتصالات دستگاه مشکل داشته باشد و تصور کنید زمان عوض کردن باتری لپ تاپ فرا رسیده است. اما اشتباه نکنید؛ گاهی اتصال کابل به ورودی آن در لپ تاپ شل می شود و مثل قبل ثابت نمی ماند. ورودی شارژر را با خلال دندان چک کنید و سعی کنید مواد اضافی و مزاحمی که ممکن است داخل این فضا وجود داشته باشد را خارج نمایید و یا از هوا فشرده استفاده کنید.

آسیب های مربوط به ورودی شارژر خود دستگاه بسته به مدل لپ تاپ شما متفاوت است و بهتر است به نمایندگی مراجعه نمایید

ریستارت لپ تاپ و خارج سازی باتری:

لپ تاپ را خاموش کنید، باتری را جدا کرده و سپس مجددا روشن نمایید. باتری را برای چند ثانیه جدا و سپس مجددا وصل نمایید. در همه لپ تاپ ها امکان جدا کردن باتری وجود ندارد و در این موارد تنها لپ تاپ را خاموش و روشن نمایید.

خنک کردن لپ تاپ:

خنک نگه داشتن و جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ در نگهداری از این وسیله ضروری است. این داغ شدن به دلیل فعالیت زیادی باتری ایجاد می شود. لپ تاپ را برای مدتی خاموش نگه دارید و با آن کار نکنید. در صورت از لزوم از هوا فشرده برای تمیز کردن منافذ فن لپ تاپ استفاده نمایید. دقت داشته باشید که به صورت مستقیم وارد منافذ نشوید و فقط گوشه ها را تمیز کنید. در صورتی که مهارت کافی برای جدا کردن بخش های مختلف دارید بد نیست کل بخش های لپ تاپ را با کمپرس هوا تمیز کنید

برای خنک کردن لب تاب می توانید از خنک کننده لپ تاپ HV-F2061 که در فروشگاه دیجیکو عرضه شده استفاده کنید.

 

لپ تاپ را خاموش کنید و باتری را خارج نمایید. اگر بدون باتری لپ تاپ روشن شد مشکل قطعا از باتری است. در غیر این صورت کابل معیوب شده است. با این کار ممکن است مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ که به دلیل شل شدن باتری در محل مورد نظر رخ داده باشد برطرف شود. اگر باتری لپ تاپ شما جدا نمی شود مرحله بعدی را انجام دهید

تعویض شارژر:

تنظیمات پاور دستگاه را چک کنید. بدین منظور مسیر Start → Control Panel → Power Options  را در ویندوز طی نمایید. ممکن است گزینه دیگری هم در این بخش تحت عنوان low battery level دیده شود که باعث خاموش شدن دستگاه به جای شارژ کردن آن شود. بهترین راه این است که تنظیمات را به حالت پیش فرض خود برگردانید.

در مرحله بعدی وارد تنظیمات Device Manager می شویم. جهت دسترسی به این بخش مسیر Start → Control Panel → System and Security → Device Manager را در ویندوز طی نمایید

در تب Batteries به تنظیمات باتری نگاه کنید

درایور ها را آپدیت کنید. زیر تب Batteries روی Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery کلیک کرده و سپس Update Driver Software را انتخاب نمایید.

لپ تاپ را ری استارت کنید تا تغییرات شما روی درایور ها اعمال شود. در صورتی که درایوری جا مانده باشد مرحله قبل را تکرار کنید و سپس کامپیوتر را مجددا ری استارت نمایید.

اگر هنوز مشکل شارژ نشدن باتری لپ تاپ شما پا برجا باقی مانده است این بار روی گزینه Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery راست کلیک کرده و Uninstall را انتخاب نمایید تا درایو ها لغو نصب شوند. وقتی این مرحله تمام شد روی گزینه Scan for hardware changes در تولبار کلیک کنید. می توانید تب Action را باز کنید و Scan را برای تست سخت افزاری انتخاب نمایید.

حالا یک بار دیگر لپ تاپ را ری استارت کنید تا مطمئن شوید درایور ها لغو نصب شده اند.

بررسی تنظیمات و درایور ها:

Systems Preferences را از طریق فولدر Applications باز کنید. روی Energy Saver کلیک کرده و دو تب Battery و Power Adapter را بررسی نمایید.

در اغلب موارد مرحله قبلی کفایت نمی کند و باید System Management Controller برای تنظیم باتری ریست شود. جهت ریست کردن این بخش به دو صورت زیر می توانید عمل کنید:

  • لپ تاپ هایی با باتری جداناشدنی: لپ تاپ را خاموش کرده و آن را به منبع برق وصل کنید. سپس سه کلید shift و control و option در سمت چپ کیبورد و دکمه پاور لپ تاپ را به صورت همزمان فشار دهید.
  • لپ تاپ هایی با باتری جداشدنی: لپ تاپ را خاموش کرده و باتری را جدا کنید. دکمه پاور را به مدت ۵ ثانیه فشار دهید و باتری و اتصالات آن را مجددا برقرار کنید. حال کامپیوتر خود را روشن نمایی

در ادامه چند نونه از بهترین شارژرها معرفی میشود:

شارژر نوت بوک ایسر (۱۹ ولت ۴٫۷۴ امپر):

شارژرنوت بوک  ایسر  جهت شارژ نوت بوک ایسر استفاده میشود.

شارژر ایسر

شارژر نوت بوک ایسوس (۱۹ولت و۴٫۷۴آمپر):

شارژر نوت بوک  ۱۹ ولت و ۴٫۷۴ امپر ناسب برای شارز نوت بوک ایسوس بکار میرود.

شارژر ایسوس 19 ولت 4.74 امپر

شارژر نوت بوک دل ۱۹٫۵ ولت ۴٫۶۲ امپر (فت):

شارژر نوت بوک دل با کیفیت  های کپی ۱۹٫۵ ولت ۴٫۶۲ امپر با سر سوکت گرد بزرگ.

 

شارژر نوت بوک لنوو (۲۰ ولت ۴٫۵ امپر )سر USB:

شارژر نوت بوک لنوو با سوکت شبیه USB  مناسب برای شارژ با ولتاژ ۲۰ و امپر ۴٫۵٫

شارژر لنوو usb 20

شارژر نوت بوک دل (۱۹٫۵ ولت ۴٫۶۲ امپر) اسلیم:

شارژر نوت بوک دل با قاب اسلیم مناسب شارژ تمام مدل هلی نوت بوک DELL.

شارژر نوت بوک توشیبا (۱۵ ولت ۵ امپر):

شارژرنوت بوک  توشیبا ۱۵ ولت ۵ امپر خصوص شارژ نوت بوک های قدیمی توشیبا.

ادابتور 15 ولت و 5 امپر توشیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *