کاربرد و شناخت DisplayPort دیدگاه خود را بنویسید

کاربرد و شناخت DisplayPort:

دیسپلی پورت DisplayPort یکی از رابط‌های صوتی و تصویری دیجیتال به حساب می‌آید که از طریق آن می‌توان هم صدا و هم تصویر را انتقال داد و از این نظر بسیار شبیه HDMI است. این رابط تصویر دیجیتال توسط انجمن استاندارد الترونیک ویدئو VESA توسعه یافته است. این انجمن Display Port را برای جایگزین کردن به جای VGA, DVI و FPD-Link طراحی کرده است. Display Port همچنین با DVI و VGA به وسیله استفاده از دانگل آداپتور سازگار است.

کانکتور DisplayPort دارای ۲۰ پین است که برای انتقال صدا و تصویر استفاده می‌شود. این رابط امکان انتقال تا ۸ کانال صوتی و رزولیشین بسیار بالاتر از رزولیشن فعلی full HD روی تلویزیون‌های HD را می‌دهد. هم‌چنین کابل DisplayPort از یک اتصال قفل‌دار با دکمه فشاری ساده نیز پشتیبانی می‌کند. این ویژگی به کابل دیسپلی پورت امکان چفت شدن به تجهیزات را به سادگی می‌دهد. از این رابط در انواع تلویزیون (SDTV, EDTV, HDTV) و مانیتور استفاده می‌شود.

کابل DISPLAY PORT با ورژن 1.1

استاندارد DisplayPort

از پورت‌های استاندارد همراه دیسپلی پورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

mini Display Port یک استاندارد ارائه شده در سه ماه چهارم سال ۲۰۰۸ از سوی Apple است. بعد از مدت کوتاهی از معرفی مینی دیسپلی پورت، Apple لایسنس استفاده از تکنولوژی این کانکتور را بدون هزینه اعلام کرد. در ۲۴ فوریه سال ۲۰۱۱ شرکت اپل و اینتل پورت تاندربولت – Thuderbolt را به عنوان جایگزین mini DisplayPort با اضافه کردن پشتیبانی اتصالات دیتا PCI Express و البته با حفظ سازگاری با لوازم بر پایه mini Display Port اعلام کرد.

micro Display Port استانداردی برای وسایلی است که به کانکتور فوق العاده جمع و جور نیاز دارند؛ وسایلی نظیر گوشی تلفن، تبلت و اولترا بوک‌ها. استاندارد جدید میکرو دیسپلی پورت از لحاظ ظاهری از کانکتور مینی دیسپلی پورت کوچکتر است. این استاندارد نیمه دوم ۲۰۱۴ منتشر شده است.

Slim Port مطابق با Mobility DisplayPort که هم‌چنین به عنوان MyDP نیز شناخته می‌شود. اسلیم پورت یک استاندارد صنعتی برای رابط صوتی و تصویری موبایل است. این رابط امکان برقراری اتصال بین موبایل و صفحات نمایش خارجی نظیر HDTV را فراهم می‌کند. به وسیله Slim Port می‌توان انتقال تصویر تا کیفیت ۴K-UltraHD و با هشت کانال صدا را از طریق پورت micro-USB انجام داد. محصولات اسلیم پورت از اتصال به DisplayPort, HDMI, VGA بدون هیچ مشکلی پشتیبانی می‌کنند. استاندارد MyDP در جوئن ۲۰۱۲ منتشر شد و اولین دستگاهی که از اسلیم پورت استفاده کرد، اسمارت فون Google Nexus 4 بود.

از دیگر استانداردهای همراه Display Port می‌توان به DDM, eDP, iDP, PDMI, wDP, DisplayID, DockPort اشاره کرد.

به سادگی می‌توان با مبدل‌های موجود در بازار انواع دیسپلی پورت را به پورت‌های VGA و HDMI تبدیل کرد.

تبدیل Mini DISPLAY به VGA ورژن 1.2 (مارک فرانت )

 

در ادامه به معرفی چند کالا با کانکتور دیس پلی پورت می پردازیم:

تبدیل Display Port به DVI/HDMI/VGA مخصوص اپل مک بوک و Server:

مبدل‌ Displayport یکی از انواع رابط‌های صوتی و تصویری دیجیتال محسوب می‌شوند که از طریق آن‌ امکان انتقال تصویر فراهم می‌شود. تبدیل دیس پلی پورت برای تبدیل  Display port به HDMI، DVI و VGA  طراحی شده است.

کابل DISPLAY PORT با ورژن ۱٫۱:

از ویژگیهای کابل DisplayPort با متراژ ۱٫۵  می توان به موارد زیر اشاره کرد :
کابل دیس پلی پورت در رابط ویدئویی دیجیتالی است که جدیداً طراحی شده است و می تواند جایگزین خوبی برای پورتDVI در سخت افزار کامپیوتر باشد. شبیه به استاندارد HDMI است اما بیشتر در صنعت کامپیوتر به کار گرفته شده است تا سینمای خانگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *