هاب

چگونه یک هاب USBخوب انتخاب کنیم؟ دیدگاه خود را بنویسید

چگونه یک هاب USB خوب انتخاب کنیم؟

هر چه جلوتر می‌رویم، روزبه‌روز به تعداد لوازم جانبی و دستگاه‌هایی که از پورت USB استفاده می‌کنند افزوده می‌شود و اینجاست که برای تامین تعداد پورت مورد نیازمان باید هاب USB خریداری کنیم.

خوشبختانه راه بسیار ساده‌ای برای اضافه کردن تعداد پورت USB وجود دارد. در حقیقت شما می‌توانید (از نظر تئوری) زنجیر وار چیزی حدود ۶۷ میلیون پورت USB را از یک پورت USB بگیرید. پس می‌توان گفت گزینه‌های توسعه تقریبا بی‌پایان هستند.

مسلما همه شما می‌دانید که هاب یو اس بی چیست. اما به بیان ساده می‌توان گفت هاب USB چیزی بیشتر از یک توسعه دهنده USB نیست که با استفاده از یک پورت USB کامپیوتر و لپ تاپ شما، چند پورت یو اس بی به شما می‌دهد.

چگونه می‌فهمید کدام نوع برای شما مناسب است؟

پورت USB روی کامپیوتر و لپ تاپ مقدار توان کمی دارد. اگر شما این توان قدرتی را به وسیله هاب USB به چند انشعاب وصل کنید، کل توان پورت USB بین پورت‌های اضافه شده به وسیله‌ی هاب یو اس بی تقسیم می‌شود. البته بستگی به این دارد که چه وسایلی را به هاب متصل می‌کنید و کیفیت برد داخلی هاب شما نیز به چه صورت است، ممکن این قدرت برای کل دستگاه‌های وصل شده به هاب کافی نباشد. به همین دلیل است که انتخاب یک هاب USB خوب اهمیت دارد، تا بتوانید هر پورت هاب را بدون نگرانی از افت جریان و ایجاد مشکل در کارکرد هاب، به کار بگیرید. پس حتما با توجه به نیازتان و دستگاه‌های مورد استفاده روی هاب، خرید خود را انجام دهید

بهترین هاب USB ترکیبی از ویژگی‌های پورت زیاد (بسته به نیاز کاربر)، قابل حمل بودن و البته قیمت مناسب را یکجا باید داشته باشد. مسلما، انتخاب‌های زیادی در خرید هاب USB وجود دارد، از مدل‌های با قیمت بسیار پایین تا مدل‌های با قیمت گران! همیشه در خرید این قاعده کلی را در نظر بگیرید که هیچ ارزانی بی‌دلیل نیست و البته هیچ گرانی هم نشانه‌ی کیفیت و برتری نیست.

هاب USB آداپتور دار یا بدون آداپتور؟

اگر به فکر خرید هاب USB هستید، حتما با این مشکل مواجه شده‌اید که هاب USB آداپتور دار بخرید یا بدون آداپتور. خوب، نگران نباشید، ما در این مقاله به نکات مثبت و منفی هر دو نوع هاب خواهیم پرداخت که انتخاب را برای شما آسان‌تر خواهد کرد.

در ادامه به بررسی چند نومنه هاب هوشمند می پردازیم

هاب USB2.0 شارژ هوشمند ۶ پورت (مارک UNITEK) مخصوص ایپاد ایر و اسمارت فون:

هاب USB بدون آداپتور که معمولا به عنوان “هاب USB bus-powered” نیز شناخته می‌شود، قدرت مورد نیاز خود را از کامپیوتر و لپ تاپ متصل شده می‌گیرد. بر خلاف هاب آداپتور دار برای عملکرد درست خود نیازی به اتصال به پریز برق ندارند، که با این حساب فرآیند نصب و راه‌اندازی آن‌ها نیز به سرعت انجام می‌شود. هاب‌های USB بدون آداپتور به خوبی با وسایل کوچک کامپیوتر، نظیر دسته بازی و جواستیک، قلم نوری دیجیتال، ماوس و فلش مموری، کار می‌کنند. یکی دیگر از مزیت‌های این نوع هاب وجود انواع مدل کوچک و پرتابل در آن است، به نحوی که برای کسانی که نیاز به وجود یک هاب USB پرتابل در کنار لپ تاپ خود دارند، در این نوع هاب گزینه‌های زیادی برای انتخاب آن‌ها وجود دارد.

متاسفانه، برخی از هاب‌های USB بدون آداپتور (متفرقه و بی‌کیفیت) معمولا با وسایل سنگین نظیر، هارد اکسترنال و اسکنر، به خوبی کار نمی‌کنند. به این ترتیب ممکن است این وسایل کارکرد کامل و واقعی خود را زمانی که به این هاب‌ها وصل هستند، نداشته باشند. علاوه بر این، اتصال وسایل با کارکرد سنگین از طریق هاب بدون آداپتور، احتمال کند کردن سرعت عملکردی کامپیوتر را نیز می‌تواند داشته باشد. البته هاب‌های USB بدون آداپتور قیمت پایین‌تری نسبت به هاب‌های آداپتور دار داشته و اگر شما از هاب USB خود انتظار زیادی برای کارکردن با وسایل سنگین کامپیوتری ندارید، هاب USB بدون آداپتور برای شما مناسب بوده و می‌تواند نیازتان را مرتفع سازد.

ذکر این نکته لازم است که امروزه هاب‌های USB بدون آداپتور با کیفیت بالا و از برندهای معتبر کارکرد خوبی داشته و حداقل یک هارد اکسترنال را به همراه بقیه پورت‌ها به خوبی جوابگو هستند. پس اگر بنا به نیازتان قصد خرید هاب USB بدون آداپتور را داشتید حتما از یک برند معتبر و با کیفیت خرید خود را انجام دهید.

به صورت خلاصه می‌توانیم به مزایا و معایب هاب بدون آداپتور در زیر اشاره کنیم:

مزایا

  • طراحی کوچک و پرتابل
  • قابلیت حمل در کنار لپ تاپ داخل کیف
  • راه اندازی سریع بلافاصله پس از اتصال به پورت USB
  • قیمت پایین‌تر
  • عملکرد بسیار خوب با وسایل کوچک

معایب

  • نداشتن قابلیت شارژ وسایل USB
  • تعداد پورت کمتر

هاب USB3.0 حرفه ای ۷ پورت با ادابتور (مارک فرانت):

هاب USB3.0 حرفه ای 7 پورت با ادابتور (مارک فرانت)

 

هاب USB با آداپتور که به عنوان “هاب USB self-powered” نیز شناخته می‌شود، قدرت مورد نیاز خود را از آداپتور AC متصل به پریز برق به صورت مستقیم دریافت می‌کند. بر خلاف همتای بدون آداپتور خود، هاب USB آداپتور دار توانایی تولید انرژی مورد نیاز خود را داشته و قاعدتا عملکرد بهتری را برای استفاده وسایل سنگین کامپیوتری نظیر، هارد اکسترنال، درایو اکسترنال، اسکنر و پرینتر، خواهد داشت. به علاوه، هاب USB آداپتور دار قابلیت اتصال وسایل بیشتری را نسبت به هاب بدون آداپتور دارد. بسیاری از تولید کنندگان کامپیوتر توصیه دارند که اگر تمایل به دریافت بهترین عملکرد ممکن از اجزای کامپیوتری USB را دارید، از هاب USB آداپتور دار استفاده کنید. شاید تنها نقطه ضعف مهم هاب‌های USB آداپتور دار این باشد که، آن‌ها دارای برچسب قیمت بالاتری نسبت به هاب‌های بدون آداپتور هستند و شاید برای حمل کنار لپ تاپ نیز به دلیل وجود آداپتور مناسب نباشند. بنابراین اگر شما فقط خواهان استفاده از هاب USB برای وسایل کوچک هستید یا اینکه پرتابل بودن هاب در کنار لپ تاپ مد نظر شماست، ممکن است بخواهید که به سمت هاب USB بدون آداپتور بروید.

خلاصه مزایا و معایب هاب آداپتور دار:

مزایا

  • کارکرد بدون مشکل با چند وسیله سنگین به صورت همزمان، نظیر هارد اکسترنال
  • ارائه تعداد پورت بیشتر
  • قابلیت شارژ وسایل USB بدون نیاز به کامپیوتر و به صورت مستقل (در برخی از مدل‌ها)

معایب

  • ابعاد بزرگتر و پرتابل نبودن با توجه به وجود یک آداپتور (برای حمل کنار لپ تاپ)

هاب USB3.0 چهار پورت از جنس الومنیوم (مارک UNITEK):

 

 

این هاب ۴ پورت با قابلیت اتصال دستگاه بطور همزمان و کارایی دقیق و بدون افت سرعت. این هاب  از نوع اکتیو میباشد هاب های USB اکتیو به هنگام اتصال به سیستم به میزان ۵ ولت و حداکثر در حالت غیر شارژ کردن جریان امپر برابر با نیم امپر به هاب میدهد از اینرو اگر هاب شما اکتیو نباشد برای تامین جریان امپر هر کدام از خروجی های USB  تلاش برای امپر گرفت از سیستم میکند که به مرور زمان باعث خرابی و سوختن پورت USB میگردد ولی اگر هاب یو اس بی خریداری شده اکتیو باشد با دریافت نیم امپر  از سیستم انرا به تمام پورت یو اس بی ارسال مینماید و باعث تقویت هاب میگردد و دیگر جریان اضافی از usb شما نمیگیرد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *