کامپیوتر در سال 2020 دیدگاه خود را بنویسید

شگفت انگیز ترین شیوه ای که محاسبات در زندگی ما ایجاد می کند چیست؟ شما ممکن است فکر کنید که این فقط “کوچکتر، بهتر، سریعتر است”، اما یک داستان جالبتر در مورد اینکه چگونه محاسبه را تغییر می دهد که ما به عنوان مردم و جامعه هستیم وجود دارد.

با تشکر از شگفتی های تکنولوژی، ایده مدیریت دو زندگی مجزا برای بسیاری از ما تبدیل شده است. ما همیشه اولین زندگی را به وجود آورده ایموجود فیزیکی ما، آن چیزی است که ما نمی توانیم فرار کنیم تا ما بمیریم. اما امروز بسیاری از ما نیز یک زندگی دوم را اقتباس کرده اند. ما مدت ها فرصت داشتیم خودمان را از طریق رسانه ها، از طریق نوشتن تاریخی، اختراع کنیم. ما می توانیم خودمان را اختراع کنیم. با این حال، اولین زندگی ما برای بسیاری از ما غالب بود.

اما امروز این زندگی دوم با چنین مقیاس و ابعادی رشد کرده است که اکنون با اولین زندگی ما رقابت می کند. ما این کار را با استفاده از تمام ابزارهای دیجیتالی که ما را به ارتباط با افرادی که در واقع با آنها ارتباط برقرار نکرده ایم نداریم – با استفاده از فیس بوک، ایمیل، پیام کوتاه، توییتر، IM و هزاران رسانه دیگر دیجیتال. ما می توانیم عمدا یک نسخه منحصر به فرد از خودمان را در دنیای دیجیتال ایجاد کنیم.

زندگی در دستان شما:

آنچه عمیق است این است که این خود جدید می تواند بر اهمیت و وفاداری غلبه کند. اکثر ما در این دنیای دیجیتال افرادی را می شناسیم که هرگز آنها را ملاقات نکرده ایم. با این حال ما احساس می کنیم که ما آنها را می شناسیم و به آنها متصل هستیم. تعادل بین این دو زندگی به سرعت در حال تغییر است، زیرا تکنولوژی تجربه های ثروتمندانه ثروتمندتر را فراهم می کند.

این اهمیت فزاینده زندگی دوم ما محاسبه را برای ما مهمتر می کند. رایانه دیگر به این معنی نیست که “رایانه در دون”. در عوض، محاسبات یک تمثیل صمیمانه از خودمان است  چیزی که مردم بدون آن را برهنه می کنند. این پدیده توسط تغییرات رادیکال به رابط کاربری انسان و کامپیوتر هدایت می شود. ما از یک روش برای تعامل با کامپیوترهایی که در دهه 1960 اختراع شده بود استفاده کرده ایم، اما طی ده سال آینده شاهد یک تغییر چشمگیر خواهیم بود.

این روند آغاز شد، دستیابی به موفقیت در تکنولوژی لمسی بود. لمس ما را قادر می سازد تا با رایانه ها ارتباط برقرار کنیم همانطور که ما برای میلیونها سال ارتباط برقرار کرده ایم. این رابط اصلی است. متاسفانه با استفاده از کامپیوتر در حال حاضر نیاز به مهارت و غوطه وری در رابط کاربری خود کامپیوتر دارد؛ ما باید یاد بگیریم که در دنیای رایانه ای از نوارهای پیمایش، لیست کنترل ها، دکمه های فشار، موش ها و صفحه کلید کار کنیم.

اما ما اینجا زندگی نمی کنیم ما در جهان سه بعدی وجود دارد. چرا کامپیوتر نمی تواند به جای ما به دنیای ما بیاید؟ امروزه مشکل کامپیوتری این است که هنوز کامپیوترها نیاز دارند. حتی با استفاده از آی فون، با رابط کاربری زیبا، ما هنوز هم در شرایط جهان در حال تعامل با آن هستیم.

کامپیوترها عمدتا کور هستند آنها یک منبع برای کوه اطلاعات هستند، اما آنها حتی پایه ای اساسی برای فضای فیزیکی ما ندارند. آنها نمی دانند کجا هستند، چه کسی جلوی آنها است یا هر گونه اطلاعات اساسی دیگر در مورد محیط اطرافشان. به دنبال آینده، ما یک کامپیوتر برای درک و ارتباط با ما در دنیای ما آموزش خواهیم داد.

استنلی کوبریک ما را به این مفهوم با کامپیوتر هوشمند HAL در فیلم 2001: Odyssey Space معرفی کرد. مسافران فضایی با نشستن در مقابل ایستگاه کاری با HAL با HAL ارتباط برقرار می کردند، اما فقط در اتاق با کامپیوتر بودند. همه ترس از رایانه مصرف بیش از جهان به کنار، امروز HAL یک ایده واقعا تحریک آمیز باقی می ماند: کامپیوتر داشتن آگاهی در مورد خود و افرادی که با آن در فضای 3-D ما در آن زندگی تداخل می کنند.

پروژه بعدی مایکروسافت ناتال یک مثال قدرتمند از این است. بر اساس دوربین ای که در اتاق نشیمن شما دیده می شود، تکنولوژی اجازه می دهد تا بازیکنان را با حرکات بدن خود کنترل کنند بدون هیچ گونه سخت افزار. این اجازه می دهد تا ما با رایانه صحبت کنیم و ایده جدیدی از رایانه های همراه را راه اندازی کنیم: نه فقط دستگاه های کوچکتر، بلکه دستگاه ها. این تحرک واقعی است.

آیا می توان گفت که این تغییر به اندازه اینترنت به همان اندازه بزرگ است؟ اینترنت در دسترس بودن اطلاعات و اتصال بود. نیمی دیگر از داستان این است که چگونه ما به این اطلاعات می رسیم، چگونه از آن استفاده می کنیم. این محاسبات در زمینه، جهان است که در آن ما با رایانه در فضای بومی خودمان ارتباط برقرار می کنیم، با استفاده از زبان مادری خودمان – طیف گسترده ای از حرکات کلامی و جسمی ما که 60 میلیون سال به پایان رسانده اند.

این به مفهوم بدن تبدیل شدن به آنچه که رایانه نجس می نامید “گره”، یک شرکت کننده فعال در چشم انداز محاسبات منجر می شود. بسیاری از ما موقعیت جغرافیایی ما را از طریق اینترنت به صورت آنلاین در اختیار همه قرار می دهیم – نمونه ای واضح از “گرایش بالقوه” مردم است. اما این را به سلامت اعمال کنید و می توانید یک اثر چشمگیر را ببینید.

امروزه نمونه های جالب بازار وجود دارد، مانند AirStrip (محصولی که ما در Frog Design به ایجاد آن کمک کردیم)، که از راه دور بیماران را در بیمارستان کنترل می کند و اطلاعات هوشمندانه را به تلفن هوشمند پزشک یا پرستار ارسال می کند. این بخشی از بازار رو به رشد دستگاههایی است که برای اهداف نظارتی به بدن متصل هستند، به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات بهداشتی خود را به پزشک یا وب سایت خود انتقال دهید. در عرض 10 سال، انتشار و نظارت بر آنچه که در بدن شما اتفاق می افتد، ساده خواهد بود، زیرا به اشتراک گذاری وضعیت فیس بوک خود با جهان است.

چیزی که بدان معنی است چیزی را می داند یا کسی تغییر می کند. تصویر جهان، زمانی که ما می توانیم تمام اطلاعات موجود در مورد فردی در اینترنت را فورا در دسترس داشته باشیم، نه صرفا از روی صفحه نمایش کامپیوتر، بلکه به عنوان یک نوع نمایش سرپایی، به عنوان یک پوشش برای آنچه که ما معمولا می بینیم. این نوع نمایشگر مدتهاست دامنه ی خلبانان و ترمیناتورهای جت است، اما ما می توانیم آینده ای را به نمایش بگذاریم که چشم انداز افزایشی اطلاعات به زندگی معمولی اعمال شود.

اخیرا یک کارمند به دفتر آستین خود از نیویورک نقل مکان کرد و به دنبال یک خانه بود. و مانند بسیاری از ما، او فقط به دنبال یک خانه خوب نیست، بلکه تلاش برای پیدا کردن محله مناسب، خیابان درست است. در گذشته ما می توانیم در اتومبیل هایمان بمانیم و به دیدن هر یک از این مکان ها برویم. اما او تحقیق خود را از طریق نقشه های گوگل – با استفاده از تصاویر ماهواره ای و خیابان – برای دیدن عکس ها، تقریبا پرواز در اطراف شهرستان و راه رفتن و بالا رفتن از خیابان ها برای احساس برای منطقه.

او اساسا شکار خانگی از طریق ماهواره بود. چقدر طول می کشد قبل از اینکه ما بتوانیم از طریق ماهواره ها را ببینیم و دیگر نیازی به نشستن در مقابل رایانه های ما نیستیم، اما با استفاده از چشمان ما، احتمالا انتخاب دیدگاه های متناظر به عنوان یک بازیکن ورزشی، زاویه های دوربین را برای یک بازی انتخاب می کند.

اساسا این تغییرات نه تنها تحولات در محاسبات را نشان می دهد بلکه در ما تغییر می کند در مفهوم ما این است که منظور انسان چیست. هنگامی که محاسبات عمیقا به شناخت ما متصل می شود، تفکر ما، فرایندهای تصمیم گیری ما، بدن و حتی آگاهی ما، برای همیشه تغییر می کنند. ما در حال افزایش است زندگی اول و دوم ما برای همیشه مشتاق خواهد بود.

مقالات به روز را با دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *