تستر شبکه

تستر کابل شبکه دیدگاه خود را بنویسید

تستر کابل شبکه:

تست کننده کابل یک دستگاه الکترونیکی است که برای تأیید اتصالات الکتریکی در یک کابل سیگنال یا دیگر مؤلفه های سیمی مورد استفاده قرار می گیرد. تست های پایه کابل آزمونگرهای پیوندی هستند که مسیر هدایت کننده بین انتهای کابل را بررسی می کنند و سیم کشی صحیح اتصالات کابل را بررسی می کنند. تست های پیشرفته تر کابل می توانند خواص سیگنال انتقال سیگنال مانند مقاومت آن، ولتاژ سیگنال، نویز و تداخل را اندازه گیری کنند.

تستر اولیه:
به طور کلی یک تستر پایه کابل یک وسیله قابل حمل باتری با منبع جریان جریان، یک یا چند شاخص ولتاژ و احتمالا یک ترتیب سوئیچینگ یا اسکن برای بررسی هر یک از چند ترانزیستور است. یک تستر کابل همچنین ممکن است یک میکروکنترلر و یک صفحه نمایش برای بهینه سازی فرایند تست داشته و نتایج آزمایشات، مخصوصا برای کابل های چند هادی، نشان داده شود. یک تستر کابل ممکن است به هر دو انتهای کابل در یک زمان متصل شود، یا نشانگر و قسمت های منبع فعلی ممکن است جدا شوند تا امکان تزریق یک جریان تست در یک انتهای کابل و تشخیص نتایج در انتهای دور فراهم شود. هر دو قسمت از این تستر دارای اتصالات سازگار با برنامه هستند، به عنوان مثال، اتصالات مدولار برای کابلهای محلی شبکه اترنت.

یک تستر کابل برای تأیید اینکه تمام اتصالات مورد نظر وجود دارد و هیچ اتصال ناخواسته در کابل مورد آزمایش قرار نگرفته است استفاده می شود. هنگامی که اتصال مورد نظر از دست رفته باشد، گفته شده است که “باز” ​​است. هنگامی که یک اتصال ناخواسته وجود دارد، آن را “کوتاه” (یک مدار کوتاه) گفته می شود. اگر اتصال “به مکان اشتباه برود” گفته می شود “اشتباه” (اتصال دارای دو خطا است: برای تماس صحیح باز است و به یک تماس نادرست ختم می شود).

به طور کلی، آزمایش در دو مرحله انجام می شود. مرحله اول، به نام “باز آزمون”، اطمینان حاصل می کند که هر یک از اتصالات مورد نظر خوب است. مرحله دوم، به نام “آزمون شورت”، اطمینان حاصل می کند که اتصالات ناخواسته وجود ندارد.

دو روش معمول برای آزمایش اتصال وجود دارد:

آزمون تداوم کنونی ارتباط برقرار شده است اگر در حال حاضر اتصال وجود دارد، خوب است. این نوع تست را می توان با ترکیبی از یک باتری (برای ارائه جریان) و یک لامپ (که نور هنگامی که جریان وجود دارد) انجام می شود انجام می شود.
تست مقاومت یک جریان شناخته شده از طریق ارتباط برقرار می شود و ولتاژ آن توسعه می یابد. از ولتاژ و جریان مقاومت اتصال می تواند محاسبه شده و با ارزش مورد انتظار مقایسه شود.
دو روش معمول برای آزمون برای یک کوتاه وجود دارد:

تست ولتاژ پایین یک منبع ولتاژ کم بین ولتاژ کم بین دو هادی که نباید وصل شود و مقدار جریان اندازه گیری شود متصل می شود. اگر جریان وجود نداشته باشد، هادی ها به خوبی جدا شده اند.
یک آزمایش ولتاژ بالا منبع ولتاژ مجددا متصل است، اما این بار ولتاژ چند صد ولت است. ولتاژ افزایش باعث می شود که تست بیشترین ارتباط را پیدا کند که تقریبا کوتاه شده باشد زیرا ولتاژ بالاتر باعث می شود که عایق سیم های تقریبا کوتاه به شکست برسد.

آزمایش کنندگان سیگنال:
تست های کابل قوی تر می توانند خواص کابل مربوط به انتقال سیگنال را اندازه گیری کنند. این شامل مقاومت DC از کابل، از دست دادن قدرت سیگنال (انسداد) یک سیگنال در یک یا چند فرکانس و اندازه گیری جدایی بین چندین جفت کابل چند جفت یا تداخل است. در حالی که این ابزار چندین برابر هزینه و پیچیدگی تستهای پیوسته پایه است، ممکن است این اندازه گیری ها لازم باشد تا تایید کنند که نصب کابل مربوط به استانداردهای فنی مورد نیاز برای استفاده از آن، به عنوان مثال، در کابل کشی شبکه محلی است.

آزمایش کنندگان کابل نوری:
تست کننده کابل نوری شامل یک منبع نور مرئی و یک اتصال سازگار با نصب کابل کشی است. یک منبع نور مرئی استفاده می شود، به طوری که تشخیص می تواند با چشم انجام شود. تست های پیشرفته تر کابل نوری می توانند ویژگی های از دست دادن سیگنال کابل نوری و اتصالات را بررسی کنند.

در ادامه به معرفی چند نمونه تستر کابل شبکه می پردازیم:

تستر حرفه ای  کابل شبکه SC8108 مارک KNET :

تستر حرفه ای  کابل شبکه SC8108 مارک KNET   یکی از بهترین تستر های شبکه در حال حاضر موجود در بازار  تستر حرفه ای دیجیتال SC8108 با برند کی نت میباشد. برندهایی نظیر FULL و PLANETو …. سعی در بدست اوردن سهم بزرگی از بازار میباشند ولی تفاوت عمده برند کی نت با سایر برند ها در کیت یا برد طراحی شده ان است .

برد تستر شبکه کی نت کاملا اورجینال و از نوع دلتا بوده واز مهمترین ویژگی ان در درست نشان دادن طول کابل که البته به فوت نشان میدهد و اگر کابلی بهنگام استفاده با مشکلی روبرو شود بوسیله این تستر میتوان قطعی کابل و اینکه در کدام ناحیه قطع شده را نشان داد ولی در سایر تستر ها قطعی بین کابل و اندازه طول کابل را دقیق مشخص  نمیکند که در پروژه های سنگین شبکه میتواند فاجعه بار باشد.



 

تستر حرفه ای شبکه و تشخیص مکان یاب و زوج یاب کابل های RG45:

تستر کابل شبکه، ابزاریست برای تست عملکرد درست کابل های شبکه است . در بسیاری از مواقع پس از اینکه دو طرف کابل را سوکت زنی کردید برای اینکه از کار خود مطمئن شوید می توانید از این دستگاه استفاده کنید .

برای نمونه فرض کنید در ساختمانی ۴ طبقه در هر طبقه ۲۴ گره یا Node شبکه وجود داشته باشد. کابل ها درون کانال های ویژه دیوارها کار کذاری شده اند و حدود ۲۵۰۰ متر کابل مصرف شده است. پس از اتصال رایانه ها به شبکه برخی از آنها به شبکه داخل Login نمی شوند. حتی تصور آن که باید چنین شبکه ای را ( که تازه دارای مقیاسی خیلی بزرگی هم نمی باشد. ) بدون تستر مورد بررسی قرار داد و پس از عیب یابی به رفع آن اقدام نمود سر را گیج می کند!! اینجاست که اهمیت فوق العاده دستگاه های عیب یاب و تستر شبکه ارزشمندی کار آنان نمایان می گردد.



 

تستر دیجیتال کابل شبکه ،تلفن،USB،RG59، مدل ۳LW مارک KNET:

تستر شبکه کی نت که به تستر دیجیتال معروف است دارای قابلیت شبکه و تلفن و کواکسیال یا همان BNC و USB  را داراست. این تستر نسبت به تستر ۸۱۰۸ دارای جثه ی کوچکتری ولی با امکانات بالاتری میباشد. این تستر دارای یه مقاومت داخلی و یک مقاومت اکسترنال میباشد که بوسیله ان میتوان یک سره کابل کواکسیال یا همان BNC  را به دستگاه و یک سره دیگر انرا به مقاومت اکسترنال متصل نمود و چگونگی کارایی انرا مورد بررسی قرار داد. همچنین این تستر به صورت دو تیکه برای راحتی کار به منظور اتصال کابل تلفن و کابل شبکه برای مسافت های طولانی کاربرد دارد.کی نت یکی از بهترین برند های موجود دربازار می باشد.



 

تستر انالوگ کابل شبکه مارک KNET:

تستر کابل شبکه و تلفن از نوع انالوگ بوده و امکانات کمتری در مقایسه با تستر ۳LW را داراست. دارای ۸ چراغ LED که به هنگام اتصال کابل شبکه در صورت سالم بودن به ترتیب از ۱تا ۸ به صورت اهسته روشن میشود و اگر مشکلی در ساخت وجود داشته باشد یکی در میان روشن میشود ویا بطور مثال کابل رنگ قهوه ای در کابل شبکه متصل نیست در این صورت چراغ LED شماره ۳ تستر روشن نمیشود.



با مشاهده ویدئو زیر با تستر شبکه بیشتر آشنا شوید:


 

 


مقالات به روز را با دیجیکو مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *