تستر کابل شبکه دیدگاه خود را بنویسید

تسترهای کابل شبکه :

نصب کابل جدید، چه عیب یابی کابل موجود، تست کابل شبکه اترنت نقش مهمی در این فرآیند ایفا می کند. تست های رایج شبکه برای کابل کشی دیتاکام شامل طول، نقشه سیم، تضعیف، NEXT، مقاومت حلقه DC و تلفات برگشتی است.همانطور که شبکه ها تکامل می یابند، نیازهای زیرساخت کابل کشی برای پشتیبانی از آنها نیز افزایش می یابد. استانداردهای جدید کابل کشی شبکه به طور مداوم در حال توسعه هستند تا دستورالعمل هایی را برای متخصصان کابل کشی در هنگام نصب، آزمایش، عیب یابی و تأیید شبکه کابل مسی و فیبر ارائه کنند. خواه 10BASE-T، 100BASE-TX یا 1000BASE-T باشد، الزامات خاص و مشکلات احتمالی در پیاده سازی این فناوری ها وجود دارد. با 10GBASE-T، حفظ جریان با آخرین تکثیر در کابل کشی اترنت و آزمایش کابل شبکه بسیار حیاتی تر می شود.تست کابل شبکه سطحی از اطمینان را فراهم می کند که پیوندهای کابل کشی نصب شده قابلیت انتقال مورد نظر را برای پشتیبانی از ارتباطات داده مورد نظر کاربران فراهم می کند.

انواع تستر کابل شبکه :

ابزارهای تست کابل شبکه با انواع ویژگی های متمرکز برای کارهای میدانی خاص طراحی شده اند. آنها از نظر قیمت، عملکرد و کاربرد متفاوت هستند. بسته به وظیفه ای که ابزار آزمون میدانی انجام می دهد، می توان آن را به یکی از سه گروه سلسله مراتبی طبقه بندی کرد: گواهی، صلاحیت، یا تأیید. در حالی که برخی از ویژگی‌ها بین ابزارهای تست همپوشانی دارند، هر گروه به یک نیاز آزمایش شبکه منحصر به فرد پاسخ می‌دهد و سطح متفاوتی از اطمینان عملیاتی را ارائه می‌کند. راه حل آزمایش دیگری، کیت های تن و پروب، می تواند برای عیب یابی نیروگاه های کابل کشی نصب شده استفاده شود.

سطوح تست کابل شبکه :

تسترهای گواهی کابل: انطباق سیستم کابل کشی با استانداردهای صنعت را تضمین می کندابزار صدور گواهینامه تنها ابزاری هستند که اطلاعات «گذر» یا «شکست» را مطابق با استانداردهای صنعت ارائه می‌کنند. در آمریکای شمالی، سازمان استانداردهای صنعتی رایج که با قابلیت های انتقال کابل کشی ساختاریافته سروکار دارد، انجمن صنعت ارتباطات از راه دور (TIA) است. در بازارهای بین المللی، کمیسیون الکتروتکنیکی سازمان بین المللی استاندارد (ISO/IEC) استانداردهایی را برای کابل کشی مخابرات ایجاد و حفظ می کند.

ابزارهای تست گواهینامه تعیین می کنند که آیا یک پیوند با یک دسته (TIA) یا کلاس (ISO) مطابقت دارد یا خیر. به عنوان مثال، دسته 6 یا کلاس E. این استانداردها مستقل از فناوری های شبکه خاص هستند. این باعث می‌شود که آنها «مطمئن‌تر در آینده» باشند، زیرا فناوری‌های شبکه جدید می‌توانند ظاهر شوند که طراحی‌های خود را بر اساس این استانداردها قرار می‌دهند و بنابراین توسط کابل‌های نصب شده تایید شده پشتیبانی می‌شوند. صدور گواهینامه کابل آخرین مرحله مورد نیاز بسیاری از تولیدکنندگان کابل کشی ساخت یافته برای اعطای ضمانت های خود برای نصب کابل کشی جدید است. سری DSX CableAnalyzer™ به بهترین آزمایش کننده گواهینامه شبکه در بازار برای نصب کنندگان حرفه ای ارتباطات داده و همچنین کارکنان زیرساخت شبکه LAN تبدیل شده است.

تسترهای صلاحیت کابل :تعیین می کند که آیا یک پیوند کابل کشی موجود می تواند از سرعت ها و فناوری های شبکه خاصی پشتیبانی کند یا خیر

آزمایش کنندگان صلاحیت نیازهای تکنسین های شبکه را برآورده می کنند که کابل کشی جدیدی نصب نمی کنند، اما نیاز به عیب یابی شبکه های عامل دارند. آزمایش‌کنندگان صلاحیت آزمایش‌هایی را انجام می‌دهند که تصمیم می‌گیرند آیا یک پیوند کابل‌کشی موجود از الزامات «Ethernet سریع» (100BASE-TX)، پروتکل صوتی از طریق اینترنت (VoIP)، یا اترنت گیگابیتی پشتیبانی می‌کند یا خیر. علاوه بر این، این ابزارهای آزمایشی به تکنسین شبکه اجازه می‌دهند تا به سرعت مشکلات کابل‌کشی را از پروتکل شبکه یا رفع مشکلات جدا کند. ابزارهای تست صلاحیت، مانند CableIQ™ Qualification Tester، شامل تمام قابلیت‌های ابزارهای تست تأیید می‌شود، اما از این نظر قدرتمندتر هستند که پهنای باند کابل‌کشی را ارزیابی می‌کنند و عیوبی را که بر پهنای باند تأثیر می‌گذارند شناسایی می‌کنند. آزمایش‌کنندگان صلاحیت، مجموعه آزمایش‌هایی را که استانداردها برای در نظر گرفتن «ابزار صدور گواهینامه» تجویز کرده‌اند، اجرا نمی‌کنند.

تسترهای تأیید کابل  : تأیید می کند که کابل به درستی وصل شده است

ابزارهای تست تأیید عملکردهای تداوم اولیه را انجام می دهند، آنها اطمینان می دهند که تمام سیم ها در یک پیوند کابل کشی به نقاط پایانی مناسب و نه به هیچ هادی دیگری متصل هستند. در کابل کشی جفت پیچ خورده، حفظ جفت مناسب سیم ها بسیار مهم است. ابزارهای تست تأیید بهتر نیز جفت شدن سیم را تأیید می کنند و عیوب نصب مانند “جفت های تقسیم” را تشخیص می دهند. ابزارهای تست تأیید نیز ممکن است با ارائه یک تونر برای یافتن پیوند کابل‌کشی به عیب‌یابی کمک کنند. ابزارهای تأیید گاهی اوقات شامل ویژگی های اضافی مانند بازتاب سنج دامنه زمانی (TDR) برای تعیین طول کابل یا فاصله تا قطع یا اتصال کوتاه هستند. این ابزارهای آزمایشی هیچ اطلاعاتی در مورد پهنای باند یا مناسب بودن ارتباطات داده با سرعت بالا ارائه نمی دهند.

معرفی چند نمونه تستر:

1.تستر حرفه ای شبکه و تشخیص مکان یاب و زوج یاب کابل های RG45 (مارک PUNENG) :

تستر حرفه ای شبکه و تشخیص مکان یاب و زوج یاب کابل های RG45 (مارک PUNENG) ، ابزاریست برای تست عملکرد درست کابل های شبکه است . در بسیاری از مواقع پس از اینکه دو طرف کابل را سوکت زنی کردید برای اینکه از کار خود مطمئن شوید می توانید از این دستگاه استفاده کنید .برای نمونه فرض کنید در ساختمانی ۴ طبقه در هر طبقه ۲۴ گره یا Node شبکه وجود داشته باشد. کابل ها درون کانال های ویژه دیوارها کار کذاری شده اند و حدود ۲۵۰۰ متر کابل مصرف شده است. پس از اتصال رایانه ها به شبکه برخی از آنها به شبکه داخل Login نمی شوند. حتی تصور آن که باید چنین شبکه ای را ( که تازه دارای مقیاسی خیلی بزرگی هم نمی باشد. ) بدون تستر مورد بررسی قرار داد و پس از عیب یابی به رفع آن اقدام نمود سر را گیج می کند!! اینجاست که اهمیت فوق العاده دستگاه های عیب یاب و تستر شبکه ارزشمندی کار آنان نمایان می گردد

تستر حرفه ای  کابل شبکه SC8108 مارک KNET   یکی از بهترین تستر های شبکه در حال حاضر موجود در بازار  تستر حرفه ای دیجیتال SC8108 با برند کی نت میباشد. برندهایی نظیر FULL و PLANETو …. سعی در بدست اوردن سهم بزرگی از بازار میباشند ولی تفاوت عمده برند کی نت با سایر برند ها در کیت یا برد طراحی شده ان است .

برد تستر شبکه کی نت کاملا اورجینال و از نوع دلتا بوده واز مهمترین ویژگی ان در درست نشان دادن طول کابل که البته به فوت نشان میدهد و اگر کابلی بهنگام استفاده با مشکلی روبرو شود بوسیله این تستر میتوان قطعی کابل و اینکه در کدام ناحیه قطع شده را نشان داد ولی در سایر تستر ها قطعی بین کابل و اندازه طول کابل را دقیق مشخص  نمیکند که در پروژه های سنگین شبکه میتواند فاجعه بار باشد


تستر حرفه ای کابل شبکه SC8108 مارک KNET

تستر کابل شبکه زوج یاب و تشخیص مکان یاب مارک دی نت ، ابزاریست برای تست عملکرد درست کابل های شبکه استفاده میشود. در بسیاری از مواقع پس از اینکه دو طرف کابل را سوکت زنی کردید برای اینکه از کار خود مطمئن شوید می توانید از این دستگاه استفاده کنید .

برای نمونه فرض کنید در ساختمانی ۴ طبقه در هر طبقه ۲۴ گره یا Node شبکه وجود داشته باشد. کابل ها درون کانال های ویژه دیوارها کار کذاری شده اند و حدود ۲۵۰۰ متر کابل مصرف شده است. پس از اتصال رایانه ها به شبکه برخی از آنها به شبکه داخل Login نمی شوند. حتی تصور آن که باید چنین شبکه ای را ( که تازه دارای مقیاسی خیلی بزرگی هم نمی باشد. ) بدون تستر مورد بررسی قرار داد و پس از عیب یابی به رفع آن اقدام نمود سر را گیج می کند!! اینجاست که اهمیت فوق العاده دستگاه های عیب یاب و تستر شبکه ارزشمندی کار آنان نمایان می گردد.


تستر شبکه زوج یاب و تشخیص مکان یاب
تستر شبکه و HDMI وسیله ای است که از صحت و سالم بودن کابل دیتا اطمینان حاصل مینماید. تستر کابل شبکه و کابل HDMI میتواند دو نوع کابل را به صورت مجزا تست کرده.  تستر دوکاره شبکه و HDMI برای نصاب های دوربین مداربسته که با هر دو نوع کابل تصویر HDMI و کابل شبکه سرو کار دارند مورد استفاده قرار میگیرد.

تستر شبکه و HDMI


شما میتوانید انواع تستر شبکه را در فروشگاه دیجیکو مشاهده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *