کابل

کابل VGA یا کابل DVI 2

DVI vs VGA Cables :
اکثر دستگاه های ویدئویی دارای پورت های مختلف هستند و مردم نمی دانند که هر کدام از این پورت ها مربوط   برای آنها مناسب است و کدام کابل برای آنها مناسب است.پورت های مختلف در واقع برای کابل ها یا کانکتور های مختلفی هستند که برای انتقال ویدیو از یک کامپیوتر به برخی از دستگاه های ویدئویی مانند مانیتور، تلویزیون یا پروژکتور استفاده می شود. این به اندازه کافی ساده است.

سیگنال آنالوگ VGA  :
اول از همه، برای ساده کردن موارد، VGA یا Video Graphics Array دارای یک اتصال آبی است. سیگنال های VGA سیگنال آنالوگ را به مانیتور انتقال می دهد. سیگنال نشان می دهد که یک کابل VGA به مانیتور می تواند به شدت با کیفیت متفاوت باشد. کابل قادر به ارسال یک فرکانس بالاتر است و ممکن است یک تصویر با وضوح خوب داشته باشد. بخشی از تفاوت در سیگنال های آنالوگ به کیفیت طناب بستگی دارد.


کابل

 


اغلب موارد ثبت شده در آنالوگ ارزان تر هستند. سیگنال می تواند بر روی موج حرکت کند؛ بنابراین ممکن است برخی از تداخل از نویز دیگر یا سر و صدای محیطی وجود داشته باشد. به همین دلیل هنگامی که دیجیتال برای اولین بار معرفی شد؛ آن را به شدت به عنوان یک بهبود بیش از آنالوگ. با این حال، اغلب تصویر یا صدا از آنالوگ فوق العاده است.

در ادامه نمونه ای از کابل VGA را معرفی میکنم:

کابل مانیتور VGA :

کابل VGA ساخت کشور چین  مناسب برای انتقال تصویر از خروجی کارت گرافیک کامپیوتر یا لپ‌تاپ به مانیتور و پروژکتور است. معمولا همه افراد خواهان تصاویر بزرگ‌تر هستند، به همین دلیل برای رسیدن به این خواسته معمولا دستگاه هایی با صفحه‌نمایش بزرگ تهیه می کنند که هزینه زیادی هم در بر دارد. با این کابل وی جی ای  می‌توان تصاویر تولید شده را از دستگاه‌هایی با صفحه‌نمایش کوچک به تلویزیون و یا پرژکتور با ابعاد بزرگ منتقل کرد که مناسب برای اجرای ویدیو کنفرانس است. کابل مانیتور  می‌تواند تصویری با دقت تصویر ۱۲۰۰ × ۱۹۲۰ را ارائه دهد.

شما میتوانیدکابل وی جی ای  را در متراژهای ۱٫۵ متری -۳ متری-۵ متری-۱۰ متری-۱۵ متری-۲۰ متری-۳۰ متری-۴۰ متری-۵۰ متری در دیجیکو تهیه نمایید.



 

کابل تبدیل ۱به۲ VGA:

با  تبدیل وی جی ای  می توان از یک خروجی VGA دو تا خروجی VGA دریافت کرد . به طور مثال از یک خروجی گرافیک می توان به دو تا LCD  تصویر داد.در صورتی که متراژ کابل متصل به تبدیل  وی جی ای از ۲ متر بیشتر نباشد و یا گرافیک Onborad نباشد با تبدیل ۱به۲ می توان کیفیت تصویر خوب بین ۲ تلویزیون و یا مانیتور منتقل کرد.تبدیل ۱ به ۲  VGA  دارای سه نوع میباشد.
نوع اول تبدیل VGA  کابلی سفید رنگ که با فرکانس ۶۰ هرتز، توانایی ارسال تصویر از ۱ متری تا ۲ متری را داراست.
نوع دوم تبدیل VGA  کابلی به همراه هسته فریت (نویزگیر) و با ضخامت بیشتر و با فرکانس ۷۵ هرتز که توانایی ارسال تصویر از ۱ متری تا ۵ متری را داراست.
نوع سوم تبدیل VGA  که به اسپلیتر به همراه ادابتور و برق ۵ ولت DC  معروف است  که با فرکانس ۲۵۰ هرتز توانایی ارسال تصویر از ۱ متری تا ۵۰ متری را دارا میباشد.


 


 

سیگنال دیجیتال DVI :
DVI به عنوان جانشین VGA شناخته می شود، اما هنوز در تمام مانیتورهای تازه تولید نشده است. این چیزی است که باید در ذهن داشته باشید، مخصوصا اگر روی یک صدا یا تصویر روشن در دستگاه شما متمرکز شوید.

برای دستگاه های دارای پورت DVI، مهم است که به یاد داشته باشید که چندین پورت DVI وجود دارد، بنابراین چند کابل DVI برای اتصال به مانیتور. DVI-D وجود دارد که دارای یک تیغه صاف در یک طرف کانکتور است. DVI-D تنها جعبه DVI برای ویدیو دیجیتال است.


کابل


 

DVI-I به نظر می رسد مانند DVI-D، اما برخی تفاوت ها وجود دارد. DVI-D برای افرادی که به مانیتور خود نیاز دارند، برای ارسال سیگنال های آنالوگ و دیجیتال عالی است. برای کسی که در حال اتصال یک مانیتور به کامپیوتر یا دستگاه دیگری است، مهم است که تفاوت بین کابل DVI-D و DVI-D وجود داشته باشد. اگر فکر می کنید که هر دو دستگاه آنالوگ و دیجیتال را در دستگاه مشاهده می کنید، DVI-I کابل مناسب است، فقط برای دیجیتال، DVI-D بهترین است. هنگام اتصال کابل، کابل DVI و پورت های آن سفید هستند.

در ادامه به معرفی چند نمونه کابل DVI می پردازیم:

کابل تصویر ( DVI- I) مارک فرانت:

کابل دی وی ای کابل انتقال سیگنال به صورت دیجیتال می باشد که دارای ۲۴ پین می‌باشند و از سیگنال‌های آنالوگ نیز همانند دیجیتال پشتیبانی می کند.کابل DVI می‌تواند ویدئو‌های با رزلوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ HD را از ابزار مورد نظر به نمایشگر انتقال دهد و با استفاده از یک اتصال دوتایی DVI یا در اصطلاح dual-link DVI این رزلوشن به ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل نیز خواهد رسید. برخی از پورت‌ها و کابل‌ DVI ممکن است تعداد پین کمتری نسبت به آنچه ذکر شد دارا باشند علتش این است که آنها برای ابزارهایی با رزلوشن پائین‌تر طراحی شده‌اند لذا حین خرید این مسئله را مد نظر داشته باشید.  اگر پورت و کابل شما ۲۸ پینی باشند  DVI  شما از نوع DVI I  میباشد.



 

کابل تصویر( DVI-D)مارک فرانت:   

 کابل DVI کابل انتقال سیگنال به صورت دیجیتال می باشد که دارای ۲۴ پین می‌باشند و از سیگنال‌های آنالوگ نیز همانند دیجیتال پشتیبانی می کند.کابل DVI می‌تواند ویدئو‌های با رزلوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰ HD را از ابزار مورد نظر به نمایشگر انتقال دهد و با استفاده از یک اتصال دوتایی DVI یا در اصطلاح dual-link DVI این رزلوشن به ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل نیز خواهد رسید. برخی از پورت‌ها و کابل‌های DVI ممکن است تعداد پین کمتری نسبت به آنچه ذکر شد دارا باشند علتش این است که آنها برای ابزارهایی با رزلوشن پائین‌تر طراحی شده‌اند لذا حین خرید این مسئله را مد نظر داشته باشید. مسلماً اگر پورت و کابل شما ۲۴ پینی باشند شما در بهره‌گیری از حداکثر رزلوشن مسئله‌یی نخواهید داشت.


کابل dvdi

 


 

آنالوگ و سیگنال های دیجیتال :
سیگنال دیجیتال در جایی که صدا یا تصویر ایجاد می شود بیشتر دقیق است، بنابراین در هنگام مقایسه با آنالوگ، تداخل کمتر از صدای خارج می شود. یکی دیگر از گزینه ها این است که از یک ADC یا یک مبدل آنالوگ به دیجیتال استفاده کنید که اجازه می دهد یک میکروکنترلر برای اتصال و خواندن ولتاژ مورد استفاده در آنالوگ باشد. گزینه دیگری برای استفاده از مبدل آنالوگ دیجیتال وجود دارد، اگر چه این تکنولوژی برای پیدا کردن سخت تر است.

در جهان امروز، اکثر کارها با استفاده از رسانه های دیجیتال تکمیل شده است. بسیاری از افراد مواد آنالوگ در حال گذراندن فرایند تبدیل این مواد به دیجیتال هستند.

مهمترین کاری که می خواهید برای اتصال کامپیوتر خود به یک تلویزیون یا یک مانیتور انجام دهید، اطمینان از نوع پورت هر دستگاه است. سپس تصمیم بگیرید که چقدر شگفت انگیز از وضوح و کیفیت تصویر است، و هنگامی که شما در مورد انتخاب شما مطمئن هستید، برای آن بروید و از آن لذت ببرید.

بهترین انواع این کابل ها را از فروشگاه دیجیکو خرید کنید.

2 دیدگاه

  1. باسلام خسته نباشید
    بین کابل های DVIکدام اش راتوصیه میکنید؟؟؟

    1. کابل DVI مارک فرانت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *